PDA

View Full Version : Jcm900



Jasper.
8 september 2010, 21:19
Heb ff wat stukjes op mijn JCM900 opgenomen. Wat vinden jullie van de sound? Let niet op het spelen. Was gewoon wat willekeurig spelen.

Hier klikken :) (http://www.youtube.com/watch?v=ZSp4nTf9uEs)

Gitaarjaap
8 september 2010, 21:31
et blijft allemaal zo mooi spul he
geluid is dik in orde wat mij betreft

Steven Otto
8 september 2010, 21:42
Klinkt goed en jezelf verontschuldigen voor je spel is echt niet nodig! ghehe

Thiez
8 september 2010, 21:47
Klinkt wat neuzig/dof maar dat komt door de mic/cam denk ik. Klinkt zeker verder wel goed. Blijven lekker he die 1960ax kastjes

Jasper.
9 september 2010, 08:36
Klinkt goed en jezelf verontschuldigen voor je spel is echt niet nodig! ghehe

Haha, dankje :p


Klinkt wat neuzig/dof maar dat komt door de mic/cam denk ik. Klinkt zeker verder wel goed. Blijven lekker he die 1960ax kastjes

Ja, de palmmutes komen ook niet zo lekker door heb ik het idee. Maar inderdaad een lekker cabinet :)

Henri H
10 oktober 2010, 01:04
Hey! Mijn (ex)cabje! Prima soundje hoor.
Gewoon lekker blijven oefenen.
Misschien verstandig om lessen te nemen, ik hoor hier en daar herkenbare dingetjes in je spel, die een leraar je af kan leren.
Ik heb ook eerst een jaar of 10 min of meer autodidactisch gespeeld, maar je merkt toch dat je op een gegeven moment een soort van "vastloopt".
Als je gedegen les hebt gehad, kun je na verloop van tijd zelf van alles uitzoeken en beter worden.
Niet dat dat bij mij perfect gelukt is, was het maar waar! Ik had dan ook veel eerder lessen moeten nemen. :noob:
Als je het niet leuk vindt bij de ene leraar, ga dan op zoek naar een andere waarbij het wel leuk is.

De cab heeft in ieder geval een goed huisje gekregen. :ok:

Jasper.
10 oktober 2010, 11:29
Dank je voor de feedback. Misschien is het inderdaad wel verstandig een goede leraar te zoeken. Het nadeel alleen is dat lessen behoorlijk duur zijn, of beter gezegd, veel geld kosten. En dan kan ik het niet laten om te denken dat ik met een jaar lessen ook een mooie gitaar had kunnen kopen :p Verkeerd, ik weet het, want goed kunnen spelen is ook wat waard :)

Zou je wat voorbeeldjes kunnen geven van die foutjes?

macwilliams
10 oktober 2010, 11:35
Hey Japster, klinkt helemaal niet gek. Je palmmutes mogen wel wat strakker en ehm ehm, meer op tijd dan word de rest van het spel ook wat levendiger van klank. Maar al mat al ben je toch wel vooruit gegaan.

Waar haal je de inspiratie vandaan:crazyhappy:

't is een gekken huus, zeggen ze;):cooler:

Jasper.
10 oktober 2010, 11:55
Hey Japster, klinkt helemaal niet gek. Je palmmutes mogen wel wat strakker en ehm ehm, meer op tijd dan word de rest van het spel ook wat levendiger van klank. Maar al mat al ben je toch wel vooruit gegaan.

Waar haal je de inspiratie vandaan:crazyhappy:

't is een gekken huus, zeggen ze;):cooler:

Dankje :p Komt misschien ook wel doordat ik als ik zoiets opneem alleen ben. Als ik voor een ander moet spelen is het toch weer anders. Hoewel dat na de bezoekjes aan jou en Henri wel beter is geworden.

En een deel van die inspiratie weet je zelf wel waar dat vandaan komt :p

:blast:

Henri H
10 oktober 2010, 12:05
....
Zou je wat voorbeeldjes kunnen geven van die foutjes?Echt foutjes wil ik het niet noemen, maar de algemene feel en bepaalde techniekjes kun je goed aangeleerd krijgen door een leraar.
Het hoeft ook niet elke week, je zou ook eens in de 2 weken of 1 x per maand kunnen afspreken.

Om toch een concreet stukje te noemen: het Number of the Beast riedeltje, daar is een goede plectrum-techniek (up- en down-picking) wel gewenst denk ik.
Ik zie nu trouwens dat je dat ook al aan het oefenen bent op 5:00 ongeveer.
Ook het riffje van Nirvana speel je niet helemaal zoals het hoort volgens mij, maar kan het mis hebben.

Een leraar zou je b.v. ook 's iets anders dan metal of rock kunnen laten spelen, een jazz-standard b.v. met bijbehorend thema/lickje/solo'tje, kun je erg veel van leren.

En verder, tja. Ik speelde 25 jaar geleden ongeveer dezelfde nummers die jij hier laat zien, dus herken gewoon een enthousiaste jonge gast die nog wel het één en ander te leren heeft. :ok:

Jasper.
10 oktober 2010, 12:15
Echt foutjes wil ik het niet noemen, maar de algemene feel en bepaalde techniekjes kun je goed aangeleerd krijgen door een leraar.
Het hoeft ook niet elke week, je zou ook eens in de 2 weken of 1 x per maand kunnen afspreken.

Om toch een concreet stukje te noemen: het Number of the Beast riedeltje, daar is een goede plectrum-techniek (up- en down-picking) wel gewenst denk ik.
Ik zie nu trouwens dat je dat ook al aan het oefenen bent op 5:00 ongeveer.
Ook het riffje van Nirvana speel je niet helemaal zoals het hoort volgens mij, maar kan het mis hebben.

Een leraar zou je b.v. ook 's iets anders dan metal of rock kunnen laten spelen, een jazz-standard b.v. met bijbehorend thema/lickje/solo'tje, kun je erg veel van leren.

En verder, tja. Ik speelde 25 jaar geleden ongeveer dezelfde nummers die jij hier laat zien, dus herken gewoon een enthousiaste jonge gast die nog wel het één en ander te leren heeft. :ok:

Ok, dankje. Ik zal eens even kijken of ik mijn ouders zover kan krijgen dat die me 1 of 2 keer in de maand op les kunnen krijgen. En moet het zelf ook wel op kunnen brengen denk ik desnoods.

Ik kijk nu mijn filmpje terug en inderdaad. Ik herken je commentaar wel. Denk dat ik mijn spel eens wat vaker op moet nemen en daar kritisch naar gaan luisteren. Had ik nu ook wel wat gedaan, maar als je een tijdje later terug kijkt zie je toch wel weer meer.

Iceman
21 oktober 2010, 15:14
Klinkt goed.

Mag van mij wel iets meer gain dan worden die palmmutes wat vetter.
Met weinig gain spelen is overigens niets mis, niets klinkt zo mooi als een gitarist die moet werken voor z'n geluid.

Jasper.
21 oktober 2010, 15:46
Klinkt goed.

Mag van mij wel iets meer gain dan worden die palmmutes wat vetter.
Met weinig gain spelen is overigens niets mis, niets klinkt zo mooi als een gitarist die moet werken voor z'n geluid.

Zijn in het echt ook wel vetter, alleen de camera is niet zo heel best.

Jasper.
30 november 2010, 15:47
Heb even snel wat opgenomen met mijn nieuwe shure sm57 mic, heb niet het geduld om het ff goed te doen, maar hoe klinkt dit?

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1125430

Henri H
30 november 2010, 19:36
Tja, wat zal ik ervan zeggen ..... zwijgen is goud zeggen ze wel 's, maar ook erg laf. :)

Ik heb het alleen op m'n MacBook geluisterd, dus echt representatief zal het niet geklonken hebben.
Het klinkt niet heel slecht, maar ik denk dat het een stuk beter zou klinken als je er een backing track onder had gezet.
Je spel laat ook nog wel te wensen over, maar daar hadden we het al 's over gehad. Het klinkt een beetje "hakkelig".
Toch hoor ik vooruitgang in je spel.

Zo, lekker ongezouten, that's me. :D

Jasper.
30 november 2010, 19:48
Tja, wat zal ik ervan zeggen ..... zwijgen is goud zeggen ze wel 's, maar ook erg laf. :)

Ik heb het alleen op m'n MacBook geluisterd, dus echt representatief zal het niet geklonken hebben.
Het klinkt niet heel slecht, maar ik denk dat het een stuk beter zou klinken als je er een backing track onder had gezet.
Je spel laat ook nog wel te wensen over, maar daar hadden we het al 's over gehad. Het klinkt een beetje "hakkelig".
Toch hoor ik vooruitgang in je spel.

Zo, lekker ongezouten, that's me. :D

Nee, spreken is goud, daar leer je het meeste mee. Maar het ging me nu meer om de sound. Anders had ik wel een compleet nummer opgenomen. Misschien toch maar eens naar gitaarles uitkijken.

Henri H
30 november 2010, 20:06
Ik denk dat er bij die metal riffjes ook wel wat meer gain in mag, misschien zelfs een tubescreamer o.i.d. ervoor.
Maar ja, waarschijnlijk/misschien had Eddie Van Halen met dezelfde settings en gitaar er wel een waanzinnig soundje uit gehaald.

Je muzieksmaak is in ieder geval ok, nu alleen nog even inzien dat Dickinson gewoon een slechte zanger is. ;)

:rockon:

Ace 1.15.19
1 december 2010, 00:16
Je sound is, voor zover ik het kan beoordelen, helemaal niet verkeerd. Je spel (muziek) is niet echt mijn smaak, maar ook dat vind ik wel aardig.


Ook het riffje van Nirvana speel je niet helemaal zoals het hoort volgens mij, maar kan het mis hebben.
Ik denk dat je je vergist. De akkoorden zijn in ieder geval juist. De solo mag wat vloeiender en niet zo hakkerig, maar dat is een kwestie van veel oefenen en blijven spelen. De techniek mag dus nog beter, maar de noten die je speelt zijn absoluut goed.

Henri H
1 december 2010, 08:51
Hmmm, sorry Jasper. :makeup: :makeup: :makeup:

'k Heb de clipjes nog 's beluisterd op fatsoenlijke speakers, maar klinkt eigenlijk best vet.

Wat betreft die riff van Nirvana (in het eerste filmpje), de accoorden kloppen wel, maar de manier van spelen zou ik anders doen. Er zitten wat "huppeltjes" in die ik anders zou doen, lastig uit te leggen.

Nogmaals sorry, het klinkt echt wel goed naar mijn mening.

Note to self: Nooit meer soundclips beoordelen op basis van een laptop-luister-sessie.

caliban
1 december 2010, 12:31
JCM900 kan helemaal prima klinken :). Goed gedaan! Het is niet direct mijn meest favo amp, maar ieder zijn ding. Je spel is trouwens zeer oké (vind ik).

Jasper.
1 december 2010, 13:32
Je sound is, voor zover ik het kan beoordelen, helemaal niet verkeerd. Je spel (muziek) is niet echt mijn smaak, maar ook dat vind ik wel aardig.

Dankje :)


Hmmm, sorry Jasper. :makeup: :makeup:

'k Heb de clipjes nog 's beluisterd op fatsoenlijke speakers, maar klinkt eigenlijk best vet.

Nogmaals sorry, het klinkt echt wel goed naar mijn mening.

Note to self: Nooit meer soundclips beoordelen op basis van een laptop-luister-sessie.

:p Het is wel goed hoor :grouphug: Maar dit gaat over het geluid neem ik aan, en je tips over het spelen blijven staan? Het heeft wel weer wat teweeg gebracht, de eerstkomende tijd met spelen zal ik er meer op letten, altijd goed dus.

En Dickinson is wel een goede zanger. Paul Di'anno ook hoor. Maar Dickinson is zeker niet slecht. Misschien moet je dickinson ook maar eens over wat goeie speaker horen in plaats van over je laptop :p


JCM900 kan helemaal prima klinken :). Goed gedaan! Het is niet direct mijn meest favo amp, maar ieder zijn ding. Je spel is trouwens zeer oké (vind ik).

Dankje! Het hoeft natuurlijk ook niet je favo amp te zijn. Ik vind hem geweldig en ik vind dat er een lekkere sound uitkomt :)

Henri H
1 december 2010, 15:00
... je tips over het spelen blijven staan? Het heeft wel weer wat teweeg gebracht, de eerstkomende tijd met spelen zal ik er meer op letten, altijd goed dus.Dat spelen klinkt ook beter, maar is voor verbetering vatbaar


.... Misschien moet je dickinson ook maar eens over wat goeie speaker horen in plaats van over je laptop :p
Haha, Dickinson heb ik nog nooit op m'n laptop gehoord, misschien klinkt het dan wel vet? :crazyhappy:

Jasper.
1 december 2010, 15:46
Nou, ik vind het super dat je zo eerlijk bent :ok: Alleen je hebt niet altijd gelijk :P

Henri H
1 december 2010, 15:52
OK, graag gedaan. :ok:

Het gaat me er niet om of ik wel of niet gelijk heb (dat heb ik toch wel! :p), maar geef gewoon mijn mening.
Ik ben me ervan bewust dat het soms wat ongezouten is, of wat provocerend hier en daar, en dat kan wel 's tot ergernis en/of discussie leiden, that's life. :)

Jasper.
1 december 2010, 15:53
Persoonlijk heb ik liever dat je het hier zo ongezouten neerzet dan dat je er een heel kulverhaal omheendraait om het minder hard over te laten komen ofzo. Zo weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Henri H
1 december 2010, 15:56
Oh, in dat geval.......heb je ff?!





:seriousf:


Nee, het valt allemaal erg mee hoor, zeker je sound, die is gewoon goed.

Zeker voor een JCM 900. ;)

Solidkick
1 december 2010, 18:11
Goeie basis :ok:
Sound is imho wel net een tandje te scherp (vooral in de volle akkoorden).
Minder gain, zeg ik dan meteen :D
Mic iets meer naar buitenkant speaker haalt het scherpe randje er doorgaans ook wel af.
En je kan horen dat er geen volume achter zit, mist power.
Sa genoch? ;)

Jasper.
1 december 2010, 18:19
Goeie basis :ok:
Sound is imho wel net een tandje te scherp (vooral in de volle akkoorden).
Minder gain, zeg ik dan meteen :D
Mic iets meer naar buitenkant speaker haalt het scherpe randje er doorgaans ook wel af.
En je kan horen dat er geen volume achter zit, mist power.
Sa genoch? ;)

Jawol, tige tank!
Ik zal er eens wat mee experimenteren. Volgende keer het volume in ieder geval wat omhoog, dat kan hier toch wel lekker. Hmmm, juist met de volle akkoorden vind ik hem wel lekker klinken, bijv. met dat ACDC stukje. Maar ik zal eens wat experimenteren. vrijdag ben ik toch vrij.

caliban
1 december 2010, 19:53
Dankje! Het hoeft natuurlijk ook niet je favo amp te zijn. Ik vind hem geweldig en ik vind dat er een lekkere sound uitkomt :)

Het clipje is gewoon een heel goed argument tegen de overdreven gearslut, het type dat een 900 slecht zou noemen, maar gewoon niet de tijd neemt om in te stellen, of deftig te spelen. Er zijn gewoon heel veel amps out there, waar heel goeie tones uit te halen zijn, je moet er gewoon wat moeite in steken.

Ace 1.15.19
1 december 2010, 23:07
Het clipje is gewoon een heel goed argument tegen de overdreven gearslut, het type dat een 900 slecht zou noemen, maar gewoon niet de tijd neemt om in te stellen, of deftig te spelen. Er zijn gewoon heel veel amps out there, waar heel goeie tones uit te halen zijn, je moet er gewoon wat moeite in steken.
Denk dat dit een goede +1 is. De JCM 900 wordt vaak snel onderuit gehaald inderdaad, al is het nog steeds niet mijn favoriete sound. Maar een bruikbaar geluid? Zeker wel!