PDA

View Full Version : Trem arm Ibanez RT650



Mr.Bluesbreaker
8 september 2010, 18:27
Sinds een tijdje heb ik een Ibanez RT650, alleen heb de trem arm niet meer.
Nu heb ik contact gehad met verschillende winkels en het blijkt dat er geen gangbare universele tremelo arm op de markt is (/op voorraad?) en zelfs Hoshino Benelux zegt niets te hebben.

Het is gewoon een doodsimpele non locking 2 point strat achtige brug, met een trem arm die wat dunner is dan een std. usa strat en zonder schroefdraad. Hoe kom ik nu aan zo'n trem arm? De RT650 is alleen tussen '92-'93 gemaakt maar het is geen rocket science...hoop ik.

Rinze
8 september 2010, 18:42
Op maat laten maken? Staaf staal met de juiste diameter, buigen, klaar. Dan is ie alleen niet verchroomd/vernikkeld, misschien rvs gebruiken, als dat niet te moeilijk te bewerken is.

snaarplukker
8 september 2010, 22:03
Of hier (http://www.guitarfetish.com/Push-In-Wilkinson-Compatible-replacement-tremolo-arm-chrome_p_648.html) bestellen.;)
Ibanez gebruikte vaak Wilkinson trems.

Rinze
9 september 2010, 08:56
Mocht je niks vinden dan wil ik hier wel even bij de smid informeren. In Grunn zit trouwens ook een of andere metaalshop die ook wel veren op maat maakt, dit lijkt me op zich niet zo'n moeilijke klus.

Het blijft klote dat dit soort spul niet een beetje gestandaardiseerd is, heb de afgelopen tijd ook weer behoorlijk lopen balen over allerlei schroefjes en andere onderdelen die niet te vinden zijn.

Mr.Bluesbreaker
9 september 2010, 10:37
Ik heb op veel webshops inderdaad ook wel veel verschillende trems gezien, maar bij Westerhaven heb ik ook de hele bak geprobeerd op de brug en niets paste. Hoe kom ik erachter of die Wilkinson past - diameter opmeten van het gat en dan op de gok?
Als dat niet werkt inderdaad maar naar een metaalbewerker toe.

Nielsje
9 september 2010, 13:47
Zoek even een mts op in Groningen, of ga langs de HTS werktuigbouw (op zernike). Leg je probleem uit, en ze hebben vast wel wat liggen wat past.
Even op maat afzagen, buigen en de top even rond slijpen op de ammarel (slijpsteen).

Ik zou RVS nemen, ook al is dat lastiger te zetten. staal gaat roesten, en Alu is niet stijf genoeg. Bovendien kan je dat niet mooi zetten.
en inderdaad: meten = weten.