PDA

View Full Version : connect marshall jmp-1 to mesa 2:90



xmichielx
8 september 2010, 17:56
Hi,

Ik heb een mesa 2:90 en een marshall jmp-1 gekocht om het befaamde Hatesphere geluid te creeeren.
Nu vraag ik mij af hoe ik de jmp-1 op de mesa 2:90 aansluit.
De 2:90 heeft 2 inputs..en de jmp-1 heeft volgens mij een left en right output.
Moet ik de JMP-1 left en right output op beiden inputs van de 2:90 aansluiten?

En kan ik 1 cabinet aansluiten op de 2:90, moet dat mono of moet ik dan 2 kabels doen en stereo over 1 cab spelen? (ik heb een koch v30 4 X 12 cabinet).

Ik begrijp dat je voor de deep, modern en 1/2 functies een speciaal kabeltje of zo nodig hebt aangezien ik geen triaxis of zo heb die die input kan aansturen.
Kan ik zelf een kabeltje maken (bivj een cheap patch kabeltje gebruiken) en die in de deep mode steken zodat die enabled is? (of de modern mode).

Zijn er ook adviezen wat betreft settings voor de mesa 2:90 en marshall jmp-1?
Ik wil een zo strak en vet mogelijk geluid creeeren, clean gebruik ik niet.

Bedankt voor alle tips :)

Liquid_Metal
8 september 2010, 19:14
Als je geen stereo effecten gebruikt zou ik de boel gewoon lekker mono aansluiten. JMP Left Out>2:90 Left in; Left Out>Cab in (let op dat je de goede impedantie gebruikt).
Ik heb de amp nooit gebruikt maar deep/modern/etc kun je toch ook met knopjes aanzetten? Met kabeltjes werkt wel maar da's niet helemaal de bedoeling (als je geen relais schakeling gebruikt).

xmichielx
8 september 2010, 19:17
Ik dacht ergens te lezen dat je de 2:90 niet mono kan aansluiten of je moet het ene ongebruikte kanaal uit zetten/dicht draaien.
de deep,modern en 1/2 mode kan je niet met knopjes aanzetten maar werkt via een kabel signaal.

Liquid_Metal
8 september 2010, 22:21
Hij lijkt inderdaad niet per kant een standby knop te hebben. Dan lijkt het me niet zo verstandig.

minoin
9 september 2010, 00:53
Het zit zo; liever sluit je de boel stereo aan (ookal gebruik je die niet), zodat elke poweramp block (het zijn imeers twee poweramps van een Mark IV) een load heeft! Heeft je cabinet geen stereo ingang, dan sluit je maar 1 output kanaal (A of B) aan. Het ongebruikte kanaal, daar zet je het volume van uit en de presence helemaal open.

De JPM-1 sluit je wederom het liefst stereo aan, maar is niet nodig als mono de enige optie is.

De extra opties op de 2:90 kun je alleen schakelen met een relais schakelaar waarmee de meeste versterkers geschakeld worden. Dit kun je doen met een simpel 2x relais-pedaal, ala Marshall etc. Of je koopt een Nobels MS-4, zodat de hele meuk MIDI te schakelen is.

Zo te horen ga jij de modes Deep EN Modern tegelijk erg leuk vinden. Met mijn TriAxis klinken ze in ieder geval echt sick. Succes!

MegaDrive
9 september 2010, 01:08
En hier zijn Pepe's JMP-1 settings:

Mode: OD2
Volume: 16
Gain: 16
Bass: 6
Mid: 0
Treble: 2
Presence: 1
Bassboost: off

Heb als support act met ze in P3 gespeeld, gave gasten. Peter speelde op een 50/50 met volume op 7 en presence op 8.

Have fun!

JTB
9 september 2010, 09:20
En hier zijn Pepe's JMP-1 settings:

Mode: OD2
Volume: 16
Gain: 16
Bass: 6
Mid: 0
Treble: 2
Presence: 1
Bassboost: off

Heb als support act met ze in P3 gespeeld, gave gasten. Peter speelde op een 50/50 met volume op 7 en presence op 8.

Have fun!

Dat is goed hard, ik kom niet verder dan 3,5 op mijn 50/50

MegaDrive
9 september 2010, 21:41
Ik heb mijn 50/50 volume altijd op 6.5, dan vind ik hem het lekkerst klinken. Het daadwerkelijke uitgangsvolume regel ik dan met de output level knop op de JMP. Thuis staat die meestal op 9 uur, live tussen 12 en 2 uur, afhankelijk van hoeveel ellende ik op het podium nodig heb.