PDA

View Full Version : nieuwe Fulltone PlimSoul - iemand al ervaringen ?



Fragedallic
8 september 2010, 11:54
heej forumgasten,

ik kwam de nieuwe Fulltone PlimSoul tegen op o.a. hun eigen site (http://www.fulltone.com/plimsoul.asp).

en na een paar filmpjes (http://www.youtube.com/fulltoneeffects#p/f/1/h-ozdIM5HvY) te hebben bekeken/beluisterd, maakte de sound me nu al behoorlijk enthousiast. een dikke volle bluesy lead sound, zeker touch sensitive als je leest dat ze bij de eerste video 1 setting gebruiken zowel voor het pedaal als amp.

sounds promising.

heeft 1 van jullie al het voorrecht gehad deze nieuwe telg uit te proberen?

http://www.fulltone.com/images/Plimsoul%208x11_72dpi.jpg

Nielsje
8 september 2010, 12:08
Lekker!
Toevallig hoor, dat 'ie min of meer tegelijkertijd uitkomt met de Catalinbread Formula No.5..
Maar, me like a lot! Lekkere mid-gain compressed lead sounds zitten erin, en ook low gain is erg fijn. :ok:


Ga ik zeker eens proberen... kutzooi ;)

Fragedallic
8 september 2010, 12:13
ik merk dat je daar maar al te graag tegen op ziet. :soinnocent:

de No .5 heeft een betere prijs aan z'n zijde btw. Ik hoor graag je bevindingen wat ze verder verschillen ( of niet )

Nielsje
8 september 2010, 12:27
Pfoe, ik zie het! € 222,- bij de buren!
Nou wacht ik sowieso altijd de 2e hands markt af (geen betere manier van testen), maar dan blijft 'ie duur :)

Einzeln
10 september 2010, 09:53
Ben ik gek die 2 hebben niet zo veel van elkaar weg! Vind dit veel meer een fuzzy drive.

Dealer
20 april 2011, 23:17
Heeft iemand in de tussentijd al ervaring met dit pedaal?

Ik wil binnenkort een nieuw overdrive pedaal kopen en dacht aan een ts van ibanez ofzo maar deze klinkt toch wel heel goed

http://www.youtube.com/watch?v=v3zGMagIS48

(steviesnacks heeft nog veel meer interessante dingen voor blues/srv liefhebbers)

Ik ga binnenkort deze testen (en de keeley katana) maar ben benieuwd of iemand hier al ervaring met dit ding heeft.

Pepe
20 april 2011, 23:58
Ik heb hem even getestdrived. Ik heb niks tegen fulltone, niet slecht maar ook niet heel erg bijzonder en de Plimsoul is van hetzelfde laken een pak.
Een overdrive die aan de haal gaat met je gitaargeluid, je trapt iets in je gitaargeluid wordt een dunne streep. Als je dat zoekt dan zou ik hem zeker uitproberen maar ik werd blijer van een Keeler designs die in principe ook hetzelfde doet maar beter. Althans, een betere feel heeft, meer amp.
Maar misschien word jij weer blijver van een Plimdinges.

the sure thing
21 april 2011, 10:37
Wat leuk om te lezen dat Fulltone met je signaal aan de haal gaat! Fulltone staat min of meer bekend dit juist NIET te doen...

Buzzel
21 april 2011, 12:06
Ik vind mijn OCD wel lekker open. Jah hij voegt iets toe aan mijn sound, maar ik vind niet dat hij aan de haal gaat met mijn gitaar geluid.

Die plimsoul klinkt wel lekker mooie bluesy sound, maar wel een beetje aan de dure kant.

Dealer
21 april 2011, 13:15
In het filmpje klinkt de plimsoul naar mijn mening juist lekker transparant

ben benieuwd...

Dealer
23 april 2011, 17:51
Ik heb hem besteld en nu in mijn handen en al n uurtje mee gespeeld

Tot nu toe: TOP klinkt erg goed! ik had hoge verwachtingen en ben dan meestal teleurgesteld maar dit keer niet. Klinkt goed en transparant. Mooi uiterlijk ook. Ik heb nog 14 dagen de tijd om te besluiten of ik deze hou.

Ik zal dinsdag een reviewtje maken

Buzzel
23 april 2011, 17:58
tof! Kan niet wachten op je mini review!

Dealer
23 april 2011, 18:15
:)

Heb hier nu alleen mijn fender am std strat en een fender blues buizenamp. Ga em dinsdag ook nog op een andere gitaren en amps testen (tele, maybe lp) samen met een wat meer ervaren persoon

Mr. Dynamite
23 april 2011, 18:30
Ben vooral benieuwd hoe hij met een les paul klinkt. De ocd bijvoorbeeld vind ik lekkerderder met single coils. Net nog even het filmpje gekeken, daar kun je wat leuke hendrix sounds mee produceren, lijkt me best gaaf. Maar ik heb eigenlijk geen dirt nodig :soinnocent:

tomdiedom
23 april 2011, 19:32
Je kan nooit genoeg dirt hebben!

Mitch
23 april 2011, 21:03
Wat leuk om te lezen dat Fulltone met je signaal aan de haal gaat! Fulltone staat min of meer bekend dit juist NIET te doen...

:???: Your point being?
Alle Fulltones zijn transparant? Iedereen op internet heeft gelijk en Pepe niet? In mijn belevingswereld is het zo dat een pedaal glanst of faalt bij de gratie van de rest van de setup én het exacte gebruikersdoel. Het zal bij Pepe dus niet gepast hebben. Prima als je zelf FD2 fanboy bent, maar als een ander dat niet is: geen probleem toch?

Dealer
23 april 2011, 21:44
:???: Your point being?
Alle Fulltones zijn transparant? Iedereen op internet heeft gelijk en Pepe niet? In mijn belevingswereld is het zo dat een pedaal glans of faalt bij de gratie van de rest van de setup én het exacte gebruikersdoel. Het zal bij Pepe dus niet gepast hebben. Prima als je zelf FD2 fanboy bent, maar als een ander dat niet is: geen probleem toch?

Eigenlijk waren beiden opmerkingen een beetje slecht geformuleerd

ben het geheel met je eens overigens mitch

Pepe
23 april 2011, 22:08
Ik ben het wel vaker oneens met de internet consensus die blijkbaar bestaat.
Zo lees je overal de Zendrive dat het een transparante drive is. Wat is dat dan, transparant? Geen compressie, een middip, dynamiek, niet kleurend?
Zeg het maar, ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik de Zendrive transparant vind naast een TS maar een wollig dik tapijt naast een Sweet Honey.

Sinds een paar jaar schijnt transparant en niet kleurend een goed ding voor een drive te zijn maar zoiets hangt volgens mij sterk af van je gebruiksdoel

Mitch
23 april 2011, 22:16
Zekers. Ik vind het beide leuk, dus heb ze ook beide op mijn board. Heel transparante gemodde MS10 voor net dat beetje crunch en sustain en een vet compressende en in het laag beukende Tube king voor alles wat heftig mag.

De OCD, om dan maar een Fulltone voorbeeld te geven, kan ontzettend transparant klinken als je de gain heel laag zet. Maar dan voegt het eigenlijk weinig toe. Zodra de gain hoger gaat wordt het duidelijk meer en meer laagmid-georiënteerde rock wat de klok slaat. Da's heel lekker, maar dan moet het wel zijn wat je zoekt. Ik was overigens gek op dat ding, maar op mijn definitieve setup (AC30HH en een closed back greenback cab) bleek hij niet uit de verf te komen, veel te boomy en kwam niet door de mix. Dan is het nog steeds een uitstekend pedaal hoor. Maar niet voor mij op dit moment.

the sure thing
24 april 2011, 06:22
.... ik vond het juist LEUK om te lezen dat er mensen zijn die Fulltone het geluid teveel vonden kleuren. Dat duidt maar eens de relativiteit van alles aan. Het is echt GEEN aanval of zo....

Ik ben idd een FD2 fan, maar bijvoorbeeld de Choral flange van Fulltone vind ik zo het geluid NIET aantasten, dat het daardoor een koude kille en TE transparante Chorus/Flanger is IMHO.... Dus van mij geen internet-consensus, maar proefondervindelijk vastgesteld. Ik heb 3 fulltone pedalen op mijn board en vind persoonlijk dat de "kleurloosheid" ervan (in dit geval) een goede eigenschap is.

Mitch
24 april 2011, 11:22
Oké, nu wel duidelijk :ok:

Mr. Dynamite
24 april 2011, 11:35
Het is ook maar net wat je ermee wil.
Als jij eindelijk je basic sound hebt gevonden in een setup en je wil een lichte drive dan kan ik me heel goed voorstellen dat je een zo transparant mogelijke drive wilt. Tenminste dat is bij mij wel zo. Een high gain pedaal mag het best wat kleuren van mij. ;)

the sure thing
24 april 2011, 13:25
Over kleuring gesproken: ik vind de MESA V-twin erruug veel kleuren maar oh zo lekker klinken..... VOoral de gain bijna voluit en dan met een strat..... HEERLIJK! Maar ja, dat pedaal is te groot, weegt teveel, dus die heeft het veld weer moeten ruimen.

Maar de V-twin icm met mijn VOXAC30-TBX destijds..... YUMMIE! Ik heb er soms nog wel eens heimwee naar....

Dealer
26 april 2011, 18:40
Goedendag allen.

Ik had beloofd mijn mening over de fulltone plimsoul te schrijven, maar dat stel ik uit tot overmorgen, mijn excuus

tomdiedom
26 april 2011, 20:18
en ik de hele dag erop wachten....

Matthijs24
22 juli 2011, 19:50
Overmorgen duurt soms heeeeel lang. Heb ik wel eens vaker, dan lijkt het gelijk een paar maanden later. Heel raar is dat...

De tijd ging toch snel als je schik had:(?

vinni
23 juli 2011, 23:48
Heb de Plimsoul getest met een Ceriatone JTM45 en een CS Strat.
Nou....niet slecht...maar ook niet geweldig.

Wat ik zocht ?
Of lichte dynamische transparante (daar heb je'm weer ;)) drive
of een lekkere heftige distortion.

Maar geen van beide echt goed.

Ben geeindigd bij een Suhr Shiba en Riot op 18V.

Vinni