PDA

View Full Version : NGD - The return of the Capi



Baco
8 september 2010, 11:00
Na een paar weken oponthoud aan de douane is m'n pakketje eindelijk aan gekomen :) Net op tijd voor Hertals (festival dat we afsluiten) dus dit weekend, deze ga ik in Drop D zetten.

Nog geen live pics, maar deze heb ik van de verkoper indertijd doorgekregen:

http://iloapp.barcoo.be/data/_gallery//public/12/1282232473_resized.jpg?width=813&height=540

http://iloapp.barcoo.be/data/_gallery//public/12/1282232481_resized.jpg?width=813&height=540

http://iloapp.barcoo.be/data/_gallery//public/12/1282232519_resized.jpg?width=813&height=540

http://iloapp.barcoo.be/data/_gallery//public/12/1282232534_resized.jpg?width=813&height=540

http://iloapp.barcoo.be/data/_gallery//public/12/1282232606_resized.jpg?width=813&height=540

Ben blij dat er terug een Capi in the house is, zijn verdomd fijne gitaren en die headstock is nu eenmaal zalig...

Deze reeks wordt niet meer gemaakt, er was namelijk een probleem met de finish dat ie begon te flaken. Ze hebben er dan maar een clearcoat over gezet, maar daar dit te kostelijk werd en dit het concept van de finish wat teniet deed (door de metallic finish resoneert de gitaar anders, geeft een iets andere klank), hebben ze deze reeks stop gezet. Ik moet echter wel eens deftig checken of die clearcoat daar idd op zit, is niet bij allemaal zo...

Was een echt koopje, trouwens, ik was deze gitaar al een tijdje aan het volgen en plots bood hij hem een stuk goedkoper aan, 't was de moment dan ;)

Zo, het is mooi geweest nu, hehe

Trecion
8 september 2010, 11:11
Gefeliciteerd, zijn inderdaad erg fijne dingen om op te spelen, maar helaas hier niet makkelijk te verkrijgen.

almarvk
8 september 2010, 11:33
Inderdaad gave gitaren met een super headstock. Vind persoonlijk de finish afgrijselijk voor zo'n gitaar...

Wabbie
8 september 2010, 12:14
Dit zijn zo'n beetje de enige moderne metalgitaren die ik echt vet vind! Gave finish ook inderdaad. Wel een beetje kul dat dat invloed heeft op de sound maar dat blijft een hardnekkige mythe onder gitaristen :makeup:

minoin
8 september 2010, 12:28
Baco, heb je daar je Hufschmidt voor verkocht of ben ik gek? :chicken:

Ik vond de Caparisons die ik destijds bij Musik Produktiv getest heb, afgrijselijk spelen en niet een denderend geluid. Maar goed, de gitaar was dan ook niet afgesteld en had verroeste snaren. Hoe vergelijk je hem met je andere top-of-the-bill gitaren?
Ik vind ze toch wel heel vet en de See-thru black TAT staat nog steeds op mn lijstje :P
Zoiets:
http://i193.photobucket.com/albums/z280/guitarsatbmusic/caparison/tat-special_trans_black_cherry/tat-special_trans_black_cherry_1.jpg

Gothra
8 september 2010, 12:46
Mooi! Ik hoor altijd goede dingen over Caparison!

Maarja, ik en dan ook wel Arch Enemy fan..

HaroldA
8 september 2010, 15:01
Mooie gitaar, maar die klokjes inlay vind ik zo verschrikkelijk kinderachtig. :stop:

Chocola
8 september 2010, 15:03
Die inlay is gay... Wat is daar nou metul :rockon: aan dan? Verder leuk gitaartje.

Baco
8 september 2010, 15:32
Vanop een afstand zie je toch niet meer dat het klokjes zijn. Ik vind ze persoonlijk erg knap. En of ze al dan niet metal zijn, laat ons daar niet over beginnen ;)

Moet wel toegeven dat de finish er in real life beter uit ziet dan op die foto's, maar je hebt toch al een ideetje hé.

Een TAT zou ik er ook nog wel bij willen, maar het is nu wel goed voor een tijdje (tot eind dit jaar, dan is hopelijk m'n Suhr 7 String af :))

kamiel
8 september 2010, 16:20
mooie gitaar,:D
en normaal gezien kom ik dit weekend nog kijken naar jullie optreden ook!:D

Baco
8 september 2010, 16:37
mooie gitaar,:D
en normaal gezien kom ik dit weekend nog kijken naar jullie optreden ook!:D

Bedankt en tot zaterdag dan! Wij starten om 00h30 ongeveer, best laat, maar kom, het zal de moeite zijn ;)

Steven Otto
8 september 2010, 16:46
Gaaf man!!! Ik ben echt ontzettend jaloers. Ik vind Caparisons echt de mooiste gitaren die er zijn, ook in het echt zijn ze mooi :P
Ik zou graag een Horus HGS Walnut willen, maar het is zo lastig uitproberen en ze zijn aardig aan de prijs...

Toevallig deze geshopt bij Meestursparkle?

Baco
8 september 2010, 16:58
Gaaf man!!! Ik ben echt ontzettend jaloers. Ik vind Caparisons echt de mooiste gitaren die er zijn, ook in het echt zijn ze mooi :P
Ik zou graag een Horus HGS Walnut willen, maar het is zo lastig uitproberen en ze zijn aardig aan de prijs...

Toevallig deze geshopt bij Meestursparkle?

Nee, de zijne was al weg ;) Ik had deze gitaar (of beter deze finish) al een tijdje op het oog, zag dat Katana Guitars er plots eentje had, deze wat gevolgd en plots verlaagde ie z'n prijs, het moment om toe te happen dus. Zat nog $400 onder de prijs van MeesturSparkle (en die heeft al best mooie prijzen ;))

newbreed
9 september 2010, 07:11
Mooi ding man gefeliciteerd!
Heb jij een Hufschmidt? Wow! Die staan hoog
op mijn GAS lijst.

Baco
9 september 2010, 10:27
Mooi ding man gefeliciteerd!
Heb jij een Hufschmidt? Wow! Die staan hoog
op mijn GAS lijst.

Ik heb er een gehad, ja, een T6 Baritone, maar ik heb deze geruild, kon niet echt gewend raken aan de neck en de 27.5" scale en daar ik met m'n band geen Baritone nodig had was de keuze nog iets sneller gemaakt. Maar, wel vette gitaar, zalige pickups, dat wel!

newbreed
9 september 2010, 11:56
Ik heb er een gehad, ja, een T6 Baritone, maar ik heb deze geruild, kon niet echt gewend raken aan de neck en de 27.5" scale en daar ik met m'n band geen Baritone nodig had was de keuze nog iets sneller gemaakt. Maar, wel vette gitaar, zalige pickups, dat wel!


Had je die rechtstreeks besteld? hoe lang was de levertijd als ik vragen mag

Baco
9 september 2010, 12:55
Ja die kwam rechtstreeks van Patrick. Dit was er eentje die hij al gemaakt had, was hier op een dag of 2. Als je er eentje laat maken valt dat mee van tijd hoor, ik dacht een week of 6. Hangt uiteraard ook af van wat hij allemaal te doen heeft.

Johan91
9 september 2010, 13:38
Sorry ik vind ik het echt niks, of ben ik gewoon te veel verslingerd geraakt aan de standaard gitaarkleuren :soinnocent:
Maar zolang jij er tevreden mee bent en de sound goed is, is het best :D

Baco
9 september 2010, 15:07
Sorry ik vind ik het echt niks, of ben ik gewoon te veel verslingerd geraakt aan de standaard gitaarkleuren :soinnocent:


Geen probleem hoor ;) Ik heb graag eens iets anders, that's me :)

newbreed
9 september 2010, 15:08
Ja die kwam rechtstreeks van Patrick. Dit was er eentje die hij al gemaakt had, was hier op een dag of 2. Als je er eentje laat maken valt dat mee van tijd hoor, ik dacht een week of 6. Hangt uiteraard ook af van wat hij allemaal te doen heeft.


hmm ik moet toch maar eens gaan sparen :(

Baco
9 september 2010, 15:11
Ik heb de mijne iets goedkoper gehad dan z'n standaardprijzen daar ie al gemaakt was, maar idd, 't is een prijzige zaak. Nu, z'n gitaren zijn wel piekfijn afgewerkt met de beste materialen verkrijgbaar en hij steekt echt z'n ziel in z'n gitaren, dat merk je wel. Je zal er geen spijt van hebben eens de tijd rijp is ;)