PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar wat een tijd mee gaat?



Ma$TeR
8 september 2010, 10:26
Hallo iedereen,

Ten eerste ik ben nieuw met het gitaarspelen en het gebeuren eromheen; en natuurlijk dit forum.

Momenteel bezit ik deze "starters-gitaar" http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Jack-Danny-ST-Rock-BK-Black/art-GIT0014734-000

Wel al heb ik een nieuwe goede versterker gekocht genaamd deze: http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=MG50FX&pageType=SPECS


Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe gitaar ik kan dan wel nog geen heel nummer spelen, wel wil ik zeker een nieuwe gitaar. Dit aangezien mijn gitaar mijn versterker eigenlijk "bottlenecked" weet niet of dit ook zo heet met gitaren, maar bij computers wel. Nu heb ik gisteren een mooie gevonden http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/ESP-LTD-KH-202-BK-Black/art-GIT0004969-000 deze is toch rechtshandig? Is dit een beetje kwaliteit? En gaat deze lang mee?


Bedankt alvast

Venlonaer
8 september 2010, 10:37
Ik zou op de 2ehands markt kijken...misschien zelfs een mooie Gibson SG?

Sanderltd
8 september 2010, 10:51
Eigenlijk gaat elke gitaar op zich wel "lang" mee hoor. Dat zou ik persoonlijk niet direct als hoofdcriterium nemen.
Wel kun je letten op de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en de afwerking van de gehele gitaar. Dit zal de levensduur van de gitaar niet direct beter of slechter maken dan enige andere gitaar, maar zal wel het gebruiks- en speelgemak bevorderen. En natuurlijk ook de klank!

De gitaar die jij aanhaalt is zeker een gitaar die kwalitatief goed is afgewerkt. Maar omwille van de emg's, zul je meer richting metal zitten qua sound. Dus je moet eerst voor jezelf bepalen welke sound/genre je wilt.

En ik zou zéker 2dehands een mooi gitaartje proberen te zoeken. Zo zag ik laatst enkele mooie Jacksons staan, en die zijn (mijn inziens) ook érg goed.