PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar wat een tijd mee gaat?



Ma$TeR
8 september 2010, 10:26
Hallo iedereen,

Ten eerste ik ben nieuw met het gitaarspelen en het gebeuren eromheen; en natuurlijk dit forum.

Momenteel bezit ik deze "starters-gitaar" http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Jack-Danny-ST-Rock-BK-Black/art-GIT0014734-000

Wel al heb ik een nieuwe goede versterker gekocht genaamd deze: http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=MG50FX&pageType=SPECS


Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe gitaar ik kan dan wel nog geen heel nummer spelen, wel wil ik zeker een nieuwe gitaar. Dit aangezien mijn gitaar mijn versterker eigenlijk "bottlenecked" weet niet of dit ook zo heet met gitaren, maar bij computers wel. Nu heb ik gisteren een mooie gevonden http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/ESP-LTD-KH-202-BK-Black/art-GIT0004969-000 deze is toch rechtshandig? Is dit een beetje kwaliteit? En gaat deze lang mee?


Bedankt alvast

Venlonaer
8 september 2010, 10:37
Ik zou op de 2ehands markt kijken...misschien zelfs een mooie Gibson SG?

Sanderltd
8 september 2010, 10:51
Eigenlijk gaat elke gitaar op zich wel "lang" mee hoor. Dat zou ik persoonlijk niet direct als hoofdcriterium nemen.
Wel kun je letten op de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en de afwerking van de gehele gitaar. Dit zal de levensduur van de gitaar niet direct beter of slechter maken dan enige andere gitaar, maar zal wel het gebruiks- en speelgemak bevorderen. En natuurlijk ook de klank!

De gitaar die jij aanhaalt is zeker een gitaar die kwalitatief goed is afgewerkt. Maar omwille van de emg's, zul je meer richting metal zitten qua sound. Dus je moet eerst voor jezelf bepalen welke sound/genre je wilt.

En ik zou zéker 2dehands een mooi gitaartje proberen te zoeken. Zo zag ik laatst enkele mooie Jacksons staan, en die zijn (mijn inziens) ook érg goed.

Naast Ltd en Jackson, kun je ook nog eens naar Ibanez kijken. Die maken over het algemeen ook erg mooie en goeie gitaren.

Trecion
8 september 2010, 11:19
Kun je die bestelling voor de versterker nog afzeggen? Zo ja, zou ik dat doen en toch voor een andere gaan. Voor dat geld kun je een Blackstar HT-5 met een multi effectje kopen.


qua gitaar zou ik alleen op marktplaats kopen wanneer je hem zelf kan testten. en als je bang bent dat je er te weinig vanaf weet, probeer dan een kennis of vriend mee te nemen die er wat meer verstand van heeft.

Gothra
8 september 2010, 11:32
Ik zou op de 2ehands markt kijken...misschien zelfs een mooie Gibson SG?

Woah, hij laat zien wat voor gitaar die op t oog heeft, duidelijk een metal gitaartje, superstrat. En dan ga jij aankomen met SG?



OT:
Wat voor muziek wil je gaan spelen? Die versterker is niet verkeerd om mee te beginnen hoor! Ik ben zelf ooit met de dfx50(oude versie van fx) begonnen, en hij doet t nog steeds prima. Die LTD die je laat zien is zeker een goede gitaar, en elke goede gitaar gaat in principe lang mee.
EDIT: t enige nadeel is dat ie een Floyd Rose heeft, en dat kan nog wel eens lastig zijn als beginner zijnde.

Sjit86
8 september 2010, 12:20
Die LTD is zeker geen slechte gitaar (heb hem zelf ook)
De floyd die er op zit is ook niet echt slechte kwaliteit, ontstemt nagenoeg nooit. Denk dat je hier ook wel redelijk lang plezier van zal hebben. Ik speel er in ieder geval nog steeds met plezier op. :)
Het beste is ook om zelf wat te gaan testen en dan kijken of je het ook lekker vindt spelen

Ma$TeR
8 september 2010, 12:29
Bedankt voor alle reacties in deze korte tijd.

Wat is een Floyd Rose? Nee de bestelling van de versterker kan ik niet afzeggen, heb hem al een tijdje en erg blij ermee.


En inderdaad ik wil de kanten van hard rock / metal op. Ik ga ook waarschijnlijk binnenkort naar Kölen met een vriend van mij, de gitaar daar bekijken bij Musicstore.

Zou toch graag willen weten wat dat Floyd Rose geval is:blast:

Gothra
8 september 2010, 12:42
Bedankt voor alle reacties in deze korte tijd.

Wat is een Floyd Rose? Nee de bestelling van de versterker kan ik niet afzeggen, heb hem al een tijdje en erg blij ermee.


En inderdaad ik wil de kanten van hard rock / metal op. Ik ga ook waarschijnlijk binnenkort naar Kölen met een vriend van mij, de gitaar daar bekijken bij Musicstore.

Zou toch graag willen weten wat dat Floyd Rose geval is:blast:

Floyd rose is de brug die op die gitaar zit
http://www.yenigitar.com/gitar_prog/forum_temp/floyd_rose_.jpg

Is lastig om in het begin mee te gaan werken, omdat het moeilijk af te stellen is, ook stemmen gaat een probleem worden. Je kan er wel leuke dingetjes mee doen http://www.youtube.com/watch?v=8Yk6qimLcnI&feature=related

Toch raden de meeste mensen in het begin een vaste brug aan, die dus niet zo kan bewegen

Ma$TeR
8 september 2010, 12:56
Bedankt Gothra, wat is moeilijk af te stellen de whammy? Of de snaren met stemmen? En hoezo is dit eigenlijk een probleem dan?

guitarkid
8 september 2010, 13:08
......wel wil ik zeker een nieuwe gitaar. Dit aangezien mijn gitaar mijn versterker eigenlijk "bottlenecked" weet niet of dit ook zo heet met gitaren, maar bij computers wel.

Hallo Ma$tTeR.

Wat bedoel je hier precies mee? Kun je het omschrijven?
De reden dat ik het vraag is dat ik denk dat het niet direct met je "oude" gitaar te maken heeft, maar met bijv. het snoer of de versterker....
Ik ken de term ook niet bij computers, maar dat zegt misschien meer over mij....;)
Over een Floyd Rose tremolo (ik krijg het woord "whammy" er niet uit...): het is een wat bewerkelijker systeem qua afstellen, stemmen en m.n. snaren verwisselen, aangezien je alle bolletjes van de snaar moet afknippen en met imbussleutels en kniptangen aan de gang moet.
Bovendien zit er bij de stemmechanieken nog een zgn. toplock, die de snaren vastzet, zodat je dan ook niet gedachteloos aan je mechanieken moet gaan draaien.
Is mij in het verleden wel gebeurt. Pang!!!
Mijn zoon heeft sinds kort een Jackson Dinky Pro met FR en moet wel heel erg wennen en bovendien erg zuinig zijn op zijn sleutels en tang,
maar het systeem werkt wel goed en blijft mooi zuiver.

Gr. C.

PS. Voor het geval dat je het niet wist: een bottleneck is simpel gezegd een (glazen of metalen) buisje om je vinger waarmee je glijdend over de snaren gaat.

signsofzodiac
8 september 2010, 13:19
Altijd hetzelfde over die Floyds: JA, een vaste brug geeft minder last qua ontstemmen. Aard van het beestje. Een goede (afgestelde) Floyd ontstemt ook niet of nauwelijks. Je kan er echter ook inherent precies niet mee doen wat je met een trem wel kan en waarvoor je een gitaar met trem aan zou schaffen. JA, een snaar vervangen duurt wat langer dan met een vaste brug. Maar we hebben het niet over een dag van je leven. Eerlijk is eerlijk: even een droptuning instellen wil ook niet, als je vaak wil switchen van stemming zou ik inderdaad kijken naar een hardtail of een non-locking trem.

Als je gitaar goed is afgesteld, en dat mag je verwachten wanneer je een nieuwe koopt in een winkel (of als je via een webshop besteld tegen betaling af LAAT stellen bij een winkel), met de snaardikte die jij comfortabel vindt valt het allemaal hard mee met het gebruiksgemak. JA, je moet even wat tijd investeren in het proces, maar dat valt in het niet bij de verhalen van de "een Floyd Rose is een HORROR"-mensen die altijd de kop opsteken. Letterlijk MASSA's mensen spelen al 30+ jaren met een Floyd. Als het allemaal zo ingewikkeld was...

Er zijn een heleboel goede instructiefilmpjes over het werken met een Floyd te vinden. Verdiep je er in, investeer wat tijd en voor je het weet kan je er prima mee overweg. Even wisselen van 009 naar 010 is inderdaad even wat oefenen maar je het is echt geen rocket science.

Als je er echt niet uit komt kan je altijd nog een metalen apparaatje laten monteren achter in je gitaar waarmee je de Floyd kan vastzetten of kunt zorgen dat je er alleen mee kan "diven" (alleen omlaag dus en niet meer omhoog).

Leuke gitaar voor het geld, prima afgewerkt, daar kan je best een tijd mee verder. Als je weer wat anders wil zijn er duizenden andere puike gitaren om uit te kiezen zonder dat je de bank breekt :)

My 2 eurocents ;)

Fisherman
8 september 2010, 14:32
Even zomaar een vraagje...heb je überhaupt weleens gewoon een middagje of een aantal keren in een Nederlandse muziekwinkel doorgebracht?

Ik ben gewoon benieuwd waarom je alles via internet besteld en niet gewoon in de winkel om de hoek (als voorbeeld....natuurlijk besef ik me dat niet iedereen een goede speciaalzaak om de hoek heeft) ???
Dan kun je een enorme hoeveel verschillende merken én modellen testen, want daar zijn die speciaalzaken voor.
En als je dan jouw perfecte gitaar gevonden hebt en je deze te duur vindt, dan kun je óf vragen om korting wegens "elders goedkoper -wat je dan wel moet aantonen" óf daarna op het internet gaan surfen om 'm bijvoorbeeld online te kopen.
Overigens zou ik niet zo snel online een gitaar kopen, want je koopt toch iets ongezien en dat gezeur met terugsturen enz enz enz.....

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind rondhangen in een gitaarspeciaalzaak waar tenminste 100 gitaren hangen écht geen straf hoor ;)
Helemaal niet als er een heerlijke buizenbak van 50 of 100 watt klaarstaat om opgewarmd en oververhit te worden....

Misschien heb je iets aan bovenstaand verhaaltje...
Veel plezier en succes met je aankopen desalnietteplus!
:soinnocent:

Wabbie
8 september 2010, 14:46
Ik zou sowieso nooit een gitaar over het internet kopen zonder hem eerst vast gehad te hebben ( misschien als uitzondering een oude fender die lastig in Europa te krijgen is).
Maar voor dit budget en deze stijl kun je toch in de gemiddelde muziekzaak wel een aantal exemplaren vinden die aan je eisen voldoen en die kun je dan lekker naast elkaar uitproberen.

Wat betreft Floyds, ik heb er geen langdurige ervaringen mee. Ik heb een paar keer gespeeld op gitaren met Floyds en ik vond het niet veel toevoegen, maar ik kan dan ook prima uit de voeten met een jazzmaster tremolo en een 6-punts strat tremolo.

Ma$TeR
8 september 2010, 15:54
Mh.. zoals eerder vermeldt ga binnenkort met een vriend naar Musicstore in Duitsland. Hele grote speciaalzaak:zz: Maar die floyd wil ik toch maar liever vermijden....

Ma$TeR
8 september 2010, 16:11
Zal nog eens kijken naar ESP ltd, al kan ik op die site niet zo heel veel vinden:chicken:

Jasper.
8 september 2010, 16:18
Ach, over die floyds. Het is even wennen maar ik vind het wel lekker werken. En als je een goede hebt erg stemvast. Maar, je moet een goede hebben. Nadat ik 4 maanden wat gespeeld had heb ik mijn eerste eigen gitaar gekocht. Die heeft ook een floyd rose (maar dan van ibanez). Mijn eerste snarenwissel was op die gitaar. Maar als je er even wat geduld voor op brengt leer je het wel en gaat het steeds sneller. Ik heb nu een polytune tuner en nu gaat het helemaal snel.

Fisherman
8 september 2010, 16:20
Zal nog eens kijken naar ESP ltd, al kan ik op die site niet zo heel veel vinden:chicken:

Hé Master,

Kijk even op Marktplaats, ik weet natuurlijk niet welke ESP je zoekt/mooi vindt, echter dit vind ik persoonlijk best een mooie gitaar:
http://link.marktplaats.nl/374270441

Nieuw kost ie 900 euro....en bieden mag....dus misschien kun je hem voordelig krijgen :soinnocent:, hij ziet er in elk geval gloednieuw uit! Succes! :ok:

Jasper.
8 september 2010, 16:45
Is een Rhoads model niks? Zelf heb ik een Jackson RR3 en ik ben er erg tevreden over. Ook zit er een goede tremolo op. En de zwarte uitvoering bij musicstore kost 666 euro!

B-stone
8 september 2010, 16:51
valt wel mee hoe groot music store is ( veel op internet en misschien 30% in de winkel) ik denk wel dat dit in het nieuwe gebouw anders wordt.
het voordeel van music store is wel dat ze zat gibsons hebben (tegen woordig ook niet van zelfsprekend vanwege de absurde leverings eisen van gibson).

ik zou zeggen ga lekker naar music store, speel dan op werkelijk alle gitaren(op een niet te drukke dag, liefst onder school tijd :soinnocent: want anders moet je suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper lang wachten voordat je eindelijk in een test ruimte kan.) en pak de beste eruit :crazyhappy: en dan kun je ook nog effe rekening houden met je budget (of dus nog even door sparen voor een gitaar die jij het wachten waard vind) let wel op: gitaren zijn heel verschillend, ookal zijn het precies de zelfde gitaren: qua sounds kunnen ze heeeeeeeeeeeeeeel verschillend zijn.

PS: denk niet net zo als je marshall, er staat marshall op dus is hij goed. ik denk namelijk ( ik kan het me niet echt goed meer herinneren hoor) maar dat een marshall transistor niet echt wat voor metal is. evt pedaaltje? of ben je toch gewoon heel blij met je versterker, ik hoop het in ieder geval :crazyhappy:

groetjes Bram

Sjit86
8 september 2010, 17:15
ach die floyd rose is gewoon heel even wennen, en ja het kost je misschien een paar minuten extra als je de snaren gaat verwisselen, maar ook dat doe je niet dagelijks lijkt me. Als je van snaar dikte wisselt is het even wat lastiger om hem weer goed af te stellen, maar dat kan je ook gewoon door de lokale gitaarboer laten doen. Dus ik zou me er in ieder geval niet te veel door laten afschrikken.

even
8 september 2010, 19:20
Als je wat verder bent dan beginner dan wil je op een gegeven moment toch iets anders. Dus ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit of betrouwbaarheid.
Een voorbeeld van mijzelf; toen ik wat beter begon te spelen heb ik in 1978 een Gibson Les Paul gekocht. Deze heb ik omstreeks 1996 laten voorzien van nieuwe frets en gebruik het ding nog steeds bijna dagelijks.

Ma$TeR
8 september 2010, 19:35
Ok dus mij niet laten afschrikken door Pink Floyds; hier gewoon wat tutorials voor opzoeken. En dan over een tijdje testen in Musicstore imo. De lokal pc boer heeft niet veel...wat gebruikte ibanez'en maar geen ESP Ltd's.:punk:

Sjit86
8 september 2010, 19:58
wel raar dat de lokale pc boer gebruikte ibanez'en heeft, ik dacht altijd dat ze daar alleen pentium enzo verkochten :P (heel slechte grap ik weet het)
En ja een dagje bij de music store is altijd mooi natuurlijk.

Ma$TeR
8 september 2010, 20:02
Pentium ben jij gek? I7's:crazyhappy: Nee even verkeerd getyped..


Kan iemand even checken of het klopt wat deze man zegt? http://www.youtube.com/watch?v=A_q2wleWRvw Zo ja dan valt een Floyd nog best wel mee...

Gewoon achteraan los schroeven, de boutjes eraf vooraan; snaar losmaken.
Snaar erin (bolletje eraf) vast draaien; snaar voorin. Klaar?

Sjit86
8 september 2010, 20:08
oo ja sorry ik ben nou niet zo thuis in de pc's enzo.
En dat wat die gast zegt dat klopt wel zo ongeveer, het zijn gewoon een paar handelingen meer dan met een hard tail als je de snaren gaat vervangen.

Ma$TeR
8 september 2010, 21:10
hard tail? is dat zonder brug?

signsofzodiac
8 september 2010, 21:14
hardtail = vaste brug. Je kan dus de toon niet op of neer manipuleren met een stangetje.

vulvasonic
8 september 2010, 21:35
Je kunt heel lang kletsen over alle voor- en nadelen van een Floyd Rose-systeem, maar los van het feit dat je er leuke dingen mee kunt doen, heeft het feitelijk maar 1 groot voordeel en 1 groot nadeel (kort door de bocht):

Nadeel: Het kost relatief veel tijd om het hele zooitje goed af te stellen.
Voordeel: Eenmaal goed afgesteld ontstemt het gewoon niet meer (hoewel het wel eens lastig kan zijn als je de gitaar vanuit een koude auto in korte tijd op een bloedheet podium moet slepen).

Fisherman
8 september 2010, 21:43
Volgens mij heb ik zo'n Floyd Rose in mijn hoofd zitten.....ik ben al tijden ontstemd...:soinnocent:

Wabbie
8 september 2010, 22:10
Misschien moet je de toplocks vast draaien Fisherman! :seriousf::):chicken:

Jasper.
8 september 2010, 22:38
Ok dus mij niet laten afschrikken door Pink Floyds; hier gewoon wat tutorials voor opzoeken. En dan over een tijdje testen in Musicstore imo. De lokal pc boer heeft niet veel...wat gebruikte ibanez'en maar geen ESP Ltd's.:punk:

:seriousf::seriousf::seriousf:

Ma$TeR
9 september 2010, 00:20
Ja sorry ben nieuw met de gitaar termen:metal:

guitarkid
9 september 2010, 07:15
Ja sorry ben nieuw met de gitaar termen:metal:

Ja en nu weet ik nog steeds niet wat je bedoelt met "bottlenecked" in je eerste post.

Gr. C.

macwilliams
9 september 2010, 07:26
Ja en nu weet ik nog steeds niet wat je bedoelt met "bottlenecked" in je eerste post.

Gr. C.

De zwakke schakel in z'n set up.

guitarkid
9 september 2010, 07:31
De zwakke schakel in z'n set up.

:) en een goede morgen..!

Gr. C.

macwilliams
9 september 2010, 07:32
:) en een goede morgen..!

Gr. C.

Dat valt nog te bezien.

Ma$TeR
9 september 2010, 10:35
Hehe, iedereen bedankt voor de informatie denk dat ik deze ga aanschaffen; begin volgende maand.

Maar eerst even na de Musicstore; moet ik ook nog spul bestellen voor het fretbord?

Sjit86
9 september 2010, 11:27
hebben ze die gitaar dan niet ergens in Nederland, wat iets dichterbij is dan musicstore. Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar als je alleen om die gitaar te testen naar Keulen moet rijden is natuurlijk ook weer zowat.

macwilliams
9 september 2010, 12:39
Als je met de auto gaat zorg dan dat je een milieu sticker hebt anders mag je officieel köln niet in.

B-stone
9 september 2010, 15:43
ik had geluk dat mijn ouders die ''umweltsplaster'' nodig hadden omdat we een keer in de mei vakantie naar berlijn gingen :)

ik vraag me af macwilliams of jij die krijgt met je coupe deville :crazyhappy: tenminste jij had toch een coupe deville ?

en dan is nog de vraag wat maakt die 5 euro ( of wat kostte die dinge ookal weer?) voor het milieu uit. Die kosten zijn ze na de 1e paar kilometer van zo'n geweldige bak :crazyhappy: toch al weer kwijt ;)

anyways: een floyd rose kost toch alleen al per afstelbeurt bij een gitaar winkel 100 euro? ik denk dat je die korting bij music store niet zult krijgen, meestal zijn die dingen ook niet echt afgesteld in de fabriek toch? bij een kleinere gitaar winkel (tenminste bij mij in de buurt) krijg je die afstelbeurt er zeg maar gratis bij. (music store is meer gewoon dozen schuiven)

Sinner1980
9 september 2010, 17:11
Hehe, iedereen bedankt voor de informatie denk dat ik deze ga aanschaffen; begin volgende maand.

Maar eerst even na de Musicstore; moet ik ook nog spul bestellen voor het fretbord?

Ja,en een cursus 'Nederlands in geschrift' of gewoon eens opletten op school..mijn god!

Sinner1980
9 september 2010, 17:22
Niet onaardig bedoeld hoor,gewoon opbouwende kritiek:ok:

Ma$TeR
10 september 2010, 22:15
Sorry maar op school leren wij niet fatsoenlijk nederlands meer! MBO:sneaky:

Heb mij door een vriend laten informeren en blijkt toch lastig te zijn, en onhandig met vastmaken van snaren.

Nu heb ik een Ibanez gevonden genaamd deze http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Ibanez-RGA42-BK-Black/art-GIT0015051-000is het ook mogelijk om hiermee metal en hard rock te spelen?:lp: en zijn de 2 gitaren een beetje vergelijkbaar? Of moet ik toch voor de T versie http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Ibanez-RGA42T-BK-Black/art-GIT0018111-000gaan? Of zit hier niet veel verschil in?

Bedankt alvast

Sinner1980
10 september 2010, 23:36
Sorry maar op school leren wij niet fatsoenlijk nederlands meer! MBO:sneaky:



Daar kun jij ook niks aan doen man,slechte leraren van tegenwoordig:seriousf:

Succes met je zoektocht en neem geen tremolo gitaar,gewoon een vaste brug.

LTD Eclipse of Viper ofzo

Ma$TeR
10 september 2010, 23:40
Maar is deze bovengenoemde Ibanez ook een kandidaat? Of valt deze af?

marter544
11 september 2010, 02:01
Sorry maar op school leren wij niet fatsoenlijk nederlands meer! MBO:sneaky:

Heb mij door een vriend laten informeren en blijkt toch lastig te zijn, en onhandig met vastmaken van snaren.

Nu heb ik een Ibanez gevonden genaamd deze http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Ibanez-RGA42-BK-Black/art-GIT0015051-000is het ook mogelijk om hiermee metal en hard rock te spelen?:lp: en zijn de 2 gitaren een beetje vergelijkbaar? Of moet ik toch voor de T versie http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Ibanez-RGA42T-BK-Black/art-GIT0018111-000gaan? Of zit hier niet veel verschil in?

Bedankt alvast

Ik zou eerder voor die ibanez gaan dan de LTD kirk hammet sig, dan betaal je gewoon veel voor de naam. Ik vind LTD's onder de 400 series eigenlijk nooit echt goed voor het geld. Die ibanezen zijn beide prima gitaren, het enige verschil tussen de RGA42 en de RGA42T is dat de 2e een floyd rose heeft..

Pepe
11 september 2010, 10:13
Een beginner die nog een trem en een progrock band door elkaar haalt een Floyd Rose gitaar adviseren vind ik humor wat dit een grappige thread maakt.

guitarkid
11 september 2010, 11:12
Sorry maar op school leren wij niet fatsoenlijk nederlands meer! MBO:sneaky:

Heb mij door een vriend laten informeren en blijkt toch lastig te zijn, en onhandig met vastmaken van snaren.



Volgens mij heb ik dat (en met mij nog een aantal forumleden) in de eerste posts ook al gezegd......... :???:
Bovendien is het ook wel sympathiek om te reageren op concrete vragen van mensen die je
proberen goed te adviseren... Dat is wel wat inspirerender!

Gr. C.

Ma$TeR
11 september 2010, 11:35
Volgens mij heb ik hier toch op gereageerd? Maar goed als dit ook een goede gitaar is ga ik deze eens proberen :)

guitarkid
11 september 2010, 11:54
Volgens mij heb ik hier toch op gereageerd? Maar goed als dit ook een goede gitaar is ga ik deze eens proberen :)

Hallo Ma$TeR.

Ik bedoel:


Wat bedoel je hier (bottlenecked) precies mee? Kun je het omschrijven?


Ja en nu weet ik nog steeds niet wat je bedoelt met "bottlenecked" in je eerste post.


Gr. C.

Ma$TeR
11 september 2010, 13:34
Ahzo, ja de gitaar is op het moment mijn "bottleneck" de zwakke schakel in mijn opstelling. Aangezien ik al een nieuwe en goede versterker heb gekocht:crazyhappy:

guitarkid
11 september 2010, 14:23
Ahzo, ja de gitaar is op het moment mijn "bottleneck" de zwakke schakel in mijn opstelling. Aangezien ik al een nieuwe en goede versterker heb gekocht:crazyhappy:


Ok, dan had Macwilliams het bij het rechte eind. Ik was duidelijk even niet zo scherp! ;)
Ok, en nu dus nog een goede gitaar. Die Ibanez-en zijn beslist geschikt voor de muziek die jij wilt maken. De vraag is nu alleen of je een tremolo wilt of niet!
Ik zelf hou er wel van en ook afstellen valt te leren...!

Gr. C.

marter544
11 september 2010, 19:55
Nu rest mij nog één ding te zeggen; ga eens je algemene kennis bijspijkeren en Pink Floyd opzoeken!! Dat kan toch niet...

Ma$TeR
11 september 2010, 22:05
Nu rest mij nog één ding te zeggen; ga eens je algemene kennis bijspijkeren en Pink Floyd opzoeken!! Dat kan toch niet...

Sorry hoor niet onaardig bedoeld maar ben nieuw in de gitaar wereld zoals gezegd. wist heus wel dat het een band was:blast:

Soulmaggot
12 september 2010, 12:13
Hey, dit lijkt mij zeker een zeer mooie gitaar die heel mooi gaat klinken :)
het is een Kirk Hammet Signature gitaar, en deze is zeker rechtshandig :)

Ma$TeR
12 september 2010, 23:02
Hey, dit lijkt mij zeker een zeer mooie gitaar die heel mooi gaat klinken :)
het is een Kirk Hammet Signature gitaar, en deze is zeker rechtshandig :)

Ben zoals eerder vermeldt gaan kijken voor http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Ibanez-RGA42-BK-Black/art-GIT0015051-000deze dus. Krijg hem hopenlijk dinsdag ofzo binnen:blast:

Fisherman
12 september 2010, 23:30
Ben zoals eerder vermeldt gaan kijken voor http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Ibanez-RGA42-BK-Black/art-GIT0015051-000deze dus. Krijg hem hopenlijk dinsdag ofzo binnen:blast:

Gefeliciteerd kerel,

Maar.....wat is het verschil met deze:

Rockpalace Den Haag € 345,-
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/107592/Ibanez-RGA42-Black.jpg
http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-RGA42-Black

Andere elementen o.i.d.????

Ma$TeR
12 september 2010, 23:40
Volgens mij niet? Staat bij allebei 2x Ibanez LZ3?:strat:

Fisherman
12 september 2010, 23:43
Volgens mij niet? Staat bij allebei 2x Ibanez LZ3?:strat:

Maar.....je hebt nu gewoon iets meer betaald. Geen ramp toch, want je wist toch van tevoren niet welke gitaar je ging kopen bij MusicStore...of wel???

Soulmaggot
14 september 2010, 01:37
Ben zoals eerder vermeldt gaan kijken voor http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Ibanez-RGA42-BK-Black/art-GIT0015051-000deze dus. Krijg hem hopenlijk dinsdag ofzo binnen:blast:

Mooie gitaar :D
veel plezier ermee! :punk:

The Unforgiven
14 september 2010, 07:45
Leuke gitaar, ik wacht nog op de pics. :)

Ma$TeR
14 september 2010, 14:43
Maar.....je hebt nu gewoon iets meer betaald. Geen ramp toch, want je wist toch van tevoren niet welke gitaar je ging kopen bij MusicStore...of wel???

Nee niet echt nee.:sssh:Als het goed is heb ik hem morgen binnen. Zal dan wat pics maken voor jullie :metal: Nu nog het oefenen:rockon: