PDA

View Full Version : Blues/Jazz/Rock gelijk waar gezocht



dietera
8 september 2010, 06:39
Hoi. Hopelijk post ik dit op het goeie forum.

Eerst en vooral wou ik even wat raad ivm les nemen of niet. Ik heb gitaar voornamelijk op mezelf geleerd, afgezien van 4 luie jaren klassiek toen ik klein was. Nu denk ik eraan om terug les te volgen, maar ik zit met het vooroordeel dat les misschien niet nodig is en me misschien zelfs in creativiteit zal belemmeren op lange termijn. Is dit een stomme gedachte? :)

Verder speel ik vooral lead, hardrock stijl, maar recentelijk wil ik me ook verdiepen in blues en dingen a la jeff beck en joe satriani bv. Notenlezen ben ik grotendeels kwijt, laat staan enige theorie in het algemeen. Ik speel voornamelijk wat goed aanvoelt en leuk lijkt op een bepaalde basislijn. Nu vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn qua les volgen. Ik ben bereid, en verkies zelfs, om een stapje in de wereld te zetten. Zat al naar Berklee te kijken maar ALS ik daar al zou binnenraken zou ik geruineerd zijn qua onkosten :) Online school is een optie. Bestaan er nog andere goede rock/blues/jazz scholen in Europa bv in de lijn van Berklee. Dus niet de klassieke scholen die weinig te maken hebben met de richting die ik uit wil. Of is een goeie priveleraar misschien een betere optie dan?

Alvast bedankt en zo!

ellisvertellis
8 september 2010, 10:29
Een goeie leraar vinden die jou wil leren wat je wil leren zal nooit belemmerend werken, integendeel. Ben nu zelf 2 jaar les aant volgen, zonder notenleer zelfs, en de extra kennis en oefeningen brengen je in de stroomversnelling waar je naar op zoek bent.

Mijn leraar geeft hier les: http://www.pop-soulstudio.be/

Succes!