PDA

View Full Version : Vragen over een banjo fiksen??



elerik
7 september 2010, 23:04
Vnaaf voor twee tientjes een Harmony banjo, 5 snaar met open back, uit de jaren 60 kunnen bemachtigen maar er zit nog wel wat klein werk aan en daar heb ik een stel vragen over.

Op internet vind ik veel verschillende banjo vellen, de ene is grof van achter, transparant, coated top, vel coated top, fiberskyn enzo
Q1: Wie kan mij de verschillen uitleggen?

Daarnaast zag ik lage/medium/hoge Board, Q2: Hoe kom ik er achter welke ik nodig heb?

Natuurlijk moet ik zo`n vel er ook nog op zetten door middel van heel veel schroeven aan te draaien. Q3: Hoe moet je dat doen?
Ik kan mij voorstellen als ik dat te hard aan draai het vel stuk gaat en als ik het te zacht doe mijn brug door het vel heen duwt met het spannen van de snaren.

Tot zover mijn vragen en alvast bedankt

ernieman
8 september 2010, 07:46
Even heel snel:

Q1: Verschil in vellen is verschil in klank en uitzicht. Zou niet al te moeilijk doen. Gewoon een simpel vel kopen. Een Remo Weather King is vrij standaard.

Q2: Oude vel eraf halen en opmeten hoe hoog ie is. Dan even naar de site surfen vanwaar je het vel wilt kopen (www.stewmac.com) en daar goed kijken naar de maten die bij het vel staan. Of anders opmeten en een mailtje sturen naar de verkoper.
Je kunt ook een los vel kopen en het opspannen volgens deze methode: http://www.1001tunes.com/SkinHeadMounting/skinheadmounting.htm

Succes!

En anders even wachten tot RB-1 een antwoord geeft.