PDA

View Full Version : Newbie erbij



Richard1990
7 september 2010, 22:13
Goedeavond iedereen,

Ik dacht zal me eens op een gitaarforum aanmelden, Altijd handig voor informatie. Maar ik zal me even voorstellen.

Ik ben Richard , 20 jaar en Ik doe als werk Reparatie en tuning van Quads en motoren. Ik heb 4,5 jaar terug voor het eerst een gitaar aangeschaft.Maar ik was te druk met anderen dingen er kwam er maar niks van !

Sinds afgelopen 2weken kreeg ik weer kriebels van hmm dit is te mooi om niet te doen. Begon weer aantal gitaar solo's op youtube te kijken en jaaaa hoor virus is weer terug..

Ik kan eigelijk nog niks op de gitaar.. ( Nummer michel van anouk en van RHCP under the brigdge en nog paar van die makkelijke deuntjes )

Nu ik toch wel serieus ermee wil gaan beginnen wil ik ook meteen een goede gitaar aan schaffen en versterker natuurlijk !


Me keuze is gevallen op een Fender strat en een Fender 65watt versterker.
Van de week ga ik even kijken hoe dat klinkt en speelt.

Ik wil nummer zoals van black sabbath , jimi hendrix ( jaa die ook ) en noem maar op..

Ik leer eigelijk op een hele eigenwijze manier maar het lukt me toch wel.. Ik heb alles me eigen tot nu toe aan geleerd.. gewoon luisteren hoe het klinkt gitaartabs erbij en oefenen en oefenen !

maargoed jullie horen nog wel iets meer als ik de gitaar in me handen heb ! ( zal ook nog wat 'foto's posten.

The Unforgiven
8 september 2010, 07:51
Welkom!

Ik raad je aan om een versterker te kopen met wat minder volume, 65 watt is zeker voor thuis veel te veel, dan moet je je volume op 0.1% van zijn kunnen instellen, en het geluid wordt daar niet beter van.
Ook denk ik dat je als je wat zwaarder werk wilt spelen, je het best voor een strat kan gaan met een Humbucker en 2 singlecoils.

Nogmaals welkom, en veel plezier met het gitaar spelen!

rpl
8 september 2010, 09:33
Hey Richard welkom op het forum.

macwilliams
9 september 2010, 19:36
Hey there !

Richard1990
11 september 2010, 21:54
Welkom!

Ik raad je aan om een versterker te kopen met wat minder volume, 65 watt is zeker voor thuis veel te veel, dan moet je je volume op 0.1% van zijn kunnen instellen, en het geluid wordt daar niet beter van.
Ook denk ik dat je als je wat zwaarder werk wilt spelen, je het best voor een strat kan gaan met een Humbucker en 2 singlecoils.

Nogmaals welkom, en veel plezier met het gitaar spelen!


Ik heb nu een totaal ander setje gekocht dan ik wou hebben.
Heb nu een Richwood strat Met een Laney TF300 versterker.

Hierop kan ik een hoofdtelefoon aansluiten dus hij kan lekker hard staan.
Overdag speel ik zonder hoofdtelefoon en dan staat hij gewoon hard maar je hoort het buiten niet. Dus no problemo.

Vandaag begonnen met oefenen.. ben begonnen met Nothing else matters.
Heb nu eerste stuk geoefend ken die nu foutloos en op de juiste tempo spelen. Morgen doe ik 2de stukje oefenen. en zo doe ik dat dan.

Maar tips zijn altijd welkom !