PDA

View Full Version : Het ergste wat je kan gebeuren



Ijselrobo 07
7 september 2010, 19:45
Hey allemaal,,

Het ergste wat je kan gebeuren, is mij gebeurt, ik zal het verhaal in het wit zetten, als je het aankunt om te lezen, dan moet je de tekst maar even selecteren.
Ik zat rustig gitaar te spelen, toen mijn vader met het goede nieuws kwam dat de buren verhuisd zijn, en we even geen buren hebben! ik stormde dus naar de studio van mijn vader om mijn Marshall MB4210 te halen en er vol van te genieten op mijn slaapkamer, helaas had ik onhandige sloffen aan en geen zin om wat schoenen aan te doen.
dus ik stond bovenaan een redelijk steile en hoge trap met de versterker, en je kon het al raden, ik begon te struikelen, en om zelf niet levensgevaarlijk te vallen, moest ik mijn mooie MB4210 loslaten.
die viel dus keihard op een stenen vloer, weg mooie Marshall :makeup:

Nu heb ik even met mijn vader gesproken, en hij zei, dat ik (met een eigen bijdrage natuurlijk) een nieuwe bass-amp mocht uitkiezen als het goude-oude nederlandse 'sinterklaas feest' is (ik heb twee jonge zusjes, als jullie begrijpen wat ik bedoel)
(en ik had al gas voor wat nieuwe pedalen en zou vanalles nieuws krijgen voor op mijn pedaalboard,, door dit ongeluk, moet ik nu dus verder sparen)

Heel eerlijk gezegd weet ik nu niet echt wat de goede kenmerken aan een bass amp zijn.
het was toeval dat ik toendertijds echt fan van Marshall was, en dus de MB4120 meenam.
Dus kunnen jullie me vertellen welke merken goede bass spullen hebben?
en welke eigenschappen een goede bass amp nodig heeft?


Het geschatte budget wat ik van mijn vader mag gaan uitgeven, is €800 (maar wordt misschien nog verhoogd)

Grtz. From Ijselrobo 07

RoelSmoel
7 september 2010, 20:23
Markbass:rockon:

Sanderltd
7 september 2010, 20:28
Wat is er dan precies kapot aan die versterker?

Trecion
7 september 2010, 20:36
Wat is er dan precies kapot aan die versterker?

ik gok






zo'n beetje alles :P

Sanderltd
7 september 2010, 20:44
Dat zou ik eigenlijk niet durven zeggen. Zo zijn mijn spullen ook al eens ongelofelijk hard gevallen. Zo hard dat ik zelfs bang was om te kijken wat eraan scheelde, maar uiteindelijk bleek er dan toch maar minimale tot geen schade te zijn. :)
Vandaar de vraag; misschien valt de schade nog wel gewoon te overzien?

Einzeln
7 september 2010, 20:45
http://www.thomann.de/nl/marshall_mb4210.htm

Wabbie
7 september 2010, 20:50
Even een kort antwoord:

Goede/Topmerken die ook spul in jou prijsrange hebben zijn:

Markbass
Ashdown
Trace Elliot ( staan er om bekend om echt overwoestbaar te zijn)
Eden(zelfde reputatie als Trace Ellot, zo niet nog oververwoestbaarder)

Marshall is eigenlijk maar een hele kleine speler op het gebied van basversterkers.

Ijselrobo 07
7 september 2010, 20:56
Wat is er dan precies kapot aan die versterker?

De beschermplaat voor de speakers was helemaal gebroken, de versterker hoefde nog maar een klein tikje met een hamer, en hij zou doormidden breken, en ik heb even de binnenkant opengemaakt, maar er vielen heelveel onderdelen en kabels uit de versterker, dus moet ik nogmeer zeggen?
Het was zeker een val van 3 meter hoog.

Ik ga in-ieder-geval kijken naar de genoemde merken, maar hoe zit het met "ampeg"? daar zie ik ook best veel versterkers van op de grotere podia staan.

Wabbie
8 september 2010, 10:19
De oude buizen ampegs worden inderdaad nog erg veel gebruikt. Vergelijk het maar met de oude Fender en Marshall versterkers.

Echter moet je wel van het typisch ampeg geluid houden en komt het typische ampeg geluid uit een buizenversterker en een 8x10' speakerkast. Wat dus nooit in je budget van 800 euro gaat passen.

Ik raad je aan om gewoon eens even naar een (bas)gitarenzaak te gaan en een boel versterkers te testen en te kijken wat je het beste vindt klinken. Er zit nogal een verschil tussen een Ashdown en een Eden qua klankkleur en opties die ze meenemen om maar zo een voorbeeld te noemen.

Misschien is het ook een idee om te gaan voor een losse versterker en speakerkast? Dat is een stuk makkelijker vervoeren en dan kun je gefaseerd je set upgraden mocht je daar aan toe zijn.

snaarplukker
8 september 2010, 11:20
Nou, tegen de tijd dat het Sinterklaas is zal je wel weer nieuwe buren hebben.;)

rudolf
8 september 2010, 11:35
En daarom staat mijn gear op de begane grond.

almarvk
8 september 2010, 11:38
En daarom moet je nooit in huis gaan rennen.

Ook al is het erg sneu wat je is overkomen.

Mitch
8 september 2010, 11:41
Je bent dus op zoek naar een nieuwe amp? Tering, wat een dramaqueen gedoe zeg, met die witte letters. Je hebt door een ongelukkig moment je eigen versterker gemold. Da's hartstikke zonde van het geld maar die dingen zijn bepaald niet zeldzaam of onvervangbaar.

marco v
8 september 2010, 11:46
En het komt niet eens in de buurt van ergste dingen die een mens kan overkomen. Het is maar een gebruiksartikel. Je had ook je nek kunnen breken, dat is pas erg.

Remork1970
8 september 2010, 13:20
Of je vingertop eraf kunnen scheuren aan de beugel van een CV-buis, zoals een ander forumlid...

Jasper.
8 september 2010, 13:51
Ik durf het bijna niet te vragen...... Maar heb je ook foto's? :satisfie::soinnocent:

Maarja, het is natuurlijk wel balen. Maar je hebt toch ook nog een gitaarversterker? Die kun je ook lekker luid openzetten als de buren er niet zijn ;)

En verder weet ik niks over basversterkers, dus wijze raad heb ik niet voor je :(

rijsberman
8 september 2010, 13:55
Best lullig natuurlijk, maar je kunt 't ook overdrijven. Amp stuk en je mag voor meer dan 800,= een nieuwe uitzoeken. Echt heel erg ja.

Ik zeg: dramaqueen.

HaroldA
8 september 2010, 14:34
Hier ben je voor €225,- klaar: http://link.marktplaats.nl/375988957