PDA

View Full Version : tips voor vibe- en OD-pedaal



robertt
7 september 2010, 17:15
Beste forumleden.

Ik ben van plan om mijn pedalboard een beetje te gaan uitbreiden en hoop daarbij wat advies van jullie te kunnen krijgen.

Momenteel op mijn pedalboard:

ibanez wh-10 wah
maxon od808
RC Booster
Line 6 dl4 delay
dyna comp
boss ds-2 distortion (niet echt tevreden over)

Ik speel in een coverbandje wat voornamelijk pop en rock speelt, maar zo nu en dan ook een bluesje. Speel op een strat en een Hook R20

Graag zou ik een vibe-pedaal en nog 1 of 2 od pedalen erbij hebben maar omdat er zoveel keuze is zie ik door de bomen even het bos niet meer. Daarom zou ik jullie hulp graag gebruiken.

Budget is er wel, maar ben en blijf een Hollander ;)

Buzzel
7 september 2010, 17:19
K'heb vandaag een fulltone OCD binnen gekregen. Dat ding klinkt echt ge-wel-dig!! moet je is proberen:ok:

HaroldA
7 september 2010, 17:30
Graag zou ik een vibe-pedaal en nog 1 of 2 od pedalen erbij hebben maar omdat er zoveel keuze is zie ik door de bomen even het bos niet meer. Daarom zou ik jullie hulp graag gebruiken.

Wat mis je bij je OD808 en wat is er niet goed aan de DS-2?

En wat voor gitaar + amp heb je en gebruik je een FX-loop. Etc, etc ;)


K'heb vandaag een fulltone OCD binnen gekregen. Dat ding klinkt echt ge-wel-dig!!* moet je is proberen:ok:

*) op bepaalde versterkers.

robertt
7 september 2010, 18:45
Wat mis je bij je OD808 en wat is er niet goed aan de DS-2?

En wat voor gitaar + amp heb je en gebruik je een FX-loop. Etc, etc ;)



*) op bepaalde versterkers.

OD808 is niks mis mee
De DS-2 vind ik snel veels te modderig klinken.

Speel op een fender 62 ri stratocaster en een Hook R20 (had ik in mijn eerste post ook al staan ;))

De DS-2 mag er van mij uit. Ik hou dan twee overdrives over (mijn od808 en het leadkanaal van de amp).

Ik zou graag een wat ruiger OD-pedaal willen hebben en dan nog een pedaal om een lekker randje te creeeren. Momenteel merk ik dat ik nog steeds regelmatig moet draaien aan de knoppen omdat ik met bepaalde nummers weer een ander geluid wil hebben. Ik hoop dit door het aanschaffen van een aantal pedalen te voorkomen.

jutter
7 september 2010, 18:59
Ik gebruik de MI Audio CrunchBox en de MI Audio BluesPro. De CB heb ik de gain laag voor een blues-rocksound en de BP gebruik ik als standalone pedal en om de CB te boosten( wanneer nodig). Misschien iets voor jou?

EJPostema
7 september 2010, 19:54
voor een lekker randje misschien de boss BD-2?

HaroldA
8 september 2010, 09:22
voor een lekker randje misschien de boss BD-2?

Die deed het erg slecht op mijn Marshall, hoe hij het doet op een Hook weet ik niet.

De MI Audio Blues Pro is inderdaad ook een stevige aanrader! De Crunchbox vond ik minder...

BasHermus
8 september 2010, 10:28
Met een Vibe pedaal, wat bedoel je dan precies?

Een echte vibrato (=pitch modulatie) pedaal (zoals een Univibe ofzo) of meer een tremolo (=volume modulatie) achtige?

Gitaristen gebruiken die termen vaak door elkaar (veroorzaakt doordat een zekere mijnheer Fender op het idee kwam om dat ding op je gitaar een 'tremolo arm' te noemen).

Heibel
8 september 2010, 10:45
Ik heb afgelopen weekend bij Thomann de Carl Martin DC Drive gekocht en er een korte review over geschreven in dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138903) draadje. De verschillende sounds die jij zoekt zitten daar wat mij betreft zeker in...

Fireburst
8 september 2010, 19:49
+1 voor de Bluespro !



De DS-2 mag er van mij uit. Ik hou dan twee overdrives over (mijn od808 en het leadkanaal van de amp).

Ik zou graag een wat ruiger OD-pedaal willen hebben en dan nog een pedaal om een lekker randje te creeeren. Momenteel merk ik dat ik nog steeds regelmatig moet draaien aan de knoppen omdat ik met bepaalde nummers weer een ander geluid wil hebben. Ik hoop dit door het aanschaffen van een aantal pedalen te voorkomen.

Ik gebruik de Bluespro als cleanboost/crunch in combinatie met een OD808 (heb je al !) en kom zo aan 4 'basisgeluiden' : cleane amp - clean + BP - leadkanaal amp met BP - lead met BP en 808. Dit geeft naar mijn ogen de mooiste verschillende sounds, lead met enkel 808 klinkt bv voor mij niet zo mooi. Lead zonder BP is nog wel OK maar ik ben te lui om op 2 knoppen te gaan stampen... :soinnocent:

Nuances binnen deze 4 basisgeluiden uiteraard nog via de volumeknop v/d gitaar. Moraal v/h verhaal : zoek een 2ehands Bluespro en je bent klaar.:ok:

rivella
9 september 2010, 08:47
probeer "dirty little secret" van catalynbread.. rauw marshallish...







[[worst enemy of "good" is "better"...]]

robertt
9 september 2010, 21:09
woww!!! lekker veel reacties mensen!!:ok:

Thanks!!

robertt
9 september 2010, 21:11
probeer "dirty little secret" van catalynbread.. rauw marshallish...







[[worst enemy of "good" is "better"...]]

heb net wat filmpjes gekeken (met geluid uiteraard) van de DLS. Klinkt lekker zeg!!!
Zijn deze ook in NL te koop dat je weet? (heb het gevonden: De Gier gitaar)

robertt
9 september 2010, 21:21
Met een Vibe pedaal, wat bedoel je dan precies?

Een echte vibrato (=pitch modulatie) pedaal (zoals een Univibe ofzo) of meer een tremolo (=volume modulatie) achtige?

Gitaristen gebruiken die termen vaak door elkaar (veroorzaakt doordat een zekere mijnheer Fender op het idee kwam om dat ding op je gitaar een 'tremolo arm' te noemen).


ik zat meer te denken aan iets in de trant van een Univibe.

Kwam via een nummer van Kenny wayne shepherd (Blue on black) een aantal sounds tegen die ik wel vet vond klinken.

http://www.youtube.com/watch?v=v0mb0_SUx-A (1:57 en 3:12)

Na enig onderzoek kwam ik er achter dat hij een captain coconut gebruikt voor Vibe, fuzz en octave

(http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.foxroxelectronics.com/Resources/cc2%2520font%25202.JPG&imgrefurl=http://www.foxroxelectronics.com/Captain%2520Coconut%25202.html&h=345&w=504&sz=25&tbnid=AMpGzf6u3GxlxM:&tbnh=89&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dcaptain%2Bcoconut&zoom=1&q=captain+coconut&usg=__KR1Ri38NFz1dRp-wUKARNdImV94=&sa=X&ei=DTOJTN6sJ4moOJK5taIO&ved=0CEAQ9QEwCQ)

robertt
10 september 2010, 21:57
wampler plexi drive klinkt ook lekker zeg :)