PDA

View Full Version : Nogal een triest dagje :(



SRV2000
7 september 2010, 16:36
Zoals de titel al luid had ik gister nogal een triest dagje....


Zolang ik al gitaar speel ben ik gecharmeerd van van een Marshall JCM 800 stack.
Dit komt doordat mijn gitaarleraar waar ik les van kreeg namelijk 1 had staan.

Helaas was het voor mij financieel niet mogelijk om 1 aan te schaffen en omdat ik tevreden was met mijn huidige versterker was de JCM800 een beetje van de baan.

Totdat ik 3 weken geleden een telefoontje van mijn oude gitaarleraar kreeg met de mededeling dat hij zijn hobby wou beeindigen en dat ik zijn JCM800 voor een leuk prijsje kon overnemen omdat hij wist dat ik een zwak voor deze versterker had.

Toen ik de prijs hoorde en de mededeling kreeg dat ik er ook nog een Fender Deluxe bij kreeg was ik verkocht.. dit moest doorgaan !!!!

Maar ook de crisis heeft mij getroffen en na een tijdje zonder werk te hebben gezeten was dit voor mij niet haalbaar om de versterker te kunnen kopen.

Ik heb hem gevraagd of hij deze versterker zolang wou vast houden zodat ik die van mij kon verkopen zodat de deal als nog kon voortzetten.
Hij ging hier mee akkoord en melde mij dat de versterker niet in de weg stond en wenste mij nog veel succes toe met de verkoop van mijn eigen.

Na mijn versterker op het internet te hebben geplaatst was hij binnen 3 weken verkocht en had ik het gewenste bedrag bij elkaar.

Mijn oud gitaarleraar belde mij op om te melden dat hij de top voor onderhoud had weg gebracht en dat deze kosten geheel voor hem waren om er zeker van te zijn dat alles nog functioneert, zodat ik later niet met onnodige kosten kom te zitten.

Ik vond dit geweldig en melde hem dat ik dit erg kon waarderen en vertelde hem dat ik mijn versterker had verkocht en dat ik het bedrag bij elkaar had.

We hebben een afspraak gemaakt en 4 dagen ( gister) stapte ik fluitend in de auto op weg om de JCM800 op te halen.

Eenmaal aangekomen werd ik uitgenodigd om binnen te komen en onder het genot van een kopje koffie waren we aan het praten.
Opeens werd het stil en melde hij mij dat hij niet zulk goed nieuws voor me had.

Het eerste wat in mij op kwam is dat er is mis was gegaan bij de reperateur, maar al snel kreeg ik te horen dat hij hem al had verkocht.

Ik was verbaast omdat ik dit niet had verwacht en al helemaal niet van hem.
De reden was dat zijn vriendin de kamer leeg wou hebben omdat ze er een kinderkamer van wouden maken.
en een vriend van hem had een prijs geboden die ver boven mijn afgesproken prijs lag.

Ik heb hem toen even duidelijk uitgelegd dat ik dit een nogal lage actie vond en dat is best wel teleurgesteld was want ja ik had me nog al verheugd op deze versterker en ik zit nu immers zonder.
Ook zouden we gister met de band gaan spelen maar zonder versterker was dat ook niet mogelijk.

Dus ik ben vanochtend in de auto gestapt om bij een lokale gitaarshop te gaan kijken voor een oefen versterkertje.

Naar een aantal goedkope versterkertjes te hebben getest viel dit zwaar tegen.
Dus besloot ik toch maar om voordat bedrag wat ik nog had een goede versterker aan te schaffen.

Ik heb toen eerst de Blackstar serie getest en die klonken best goed..
Maar toen kwam ik de VOX AC30CC1 met een neodog speaker tegen,
Ik had hem getest en ik was verkocht prima versterkertje, maar helaas boven mijn budget.
Maar dit verhaal kwam ook bij die muziekzaak te sprake en de verkoper had het best wel wat met me te doen dus toen mocht ik hem meenemen voor het bedrag wat ik kon veroorloven.

Kortom gister was een triest dagje
maar vandaag ( met de vox ) begint de zon toch een beetje door te breken ;)

macwilliams
7 september 2010, 16:40
On aardige man die ex gitaarleraar van jou. Maar hoe bevalt de nieuwe aanwinst nu?

Thiez
7 september 2010, 16:47
Kutstreek van je leraar idd. Hij had op zijn minst even kunnen mededelen dat hij er vanaf moest. Dat je hem kon komen halen en als het niet ging hij hem dan aan ander verkocht. Dan was je in ieder geval op de hoogte.

Maar goed. Vox is ook erg gaaf versterkertje! Veel plezier ermee.

SRV2000
7 september 2010, 16:56
On aardige man die ex gitaarleraar van jou. Maar hoe bevalt de nieuwe aanwinst nu?

Ja zo zou je het kunnen omschrijven:makeup:
Het is natuurlijk nog een beetje teleurstellend omdat ik mijn zinnen op iets anders had gezet maar zonet hebben we nog even met ons beetje geoefend en ik kreeg al snel een grote glimlach op mijn gezicht. hij prikt mooi door de mix heem heeft een mooie warme klank en ook de reverb en de tremelo functies doen het goed.

2 kleine nadeeltjes

1 ( die warschijnlijk al bekend is bij Vox maar ze doen er niets aan ) is dat de frontpanel waar de knoppen op zitten op de kop geplaatst is dus als je er voorstaat dan lees je alle op de kop:???:

2 er zitten 2 inpunts op 1 voor clean de 2 voor boost.
Ik heb er een vox pedaal bij gekregen maar die werk alleen maar om de reverb en tremelo in en uit te schakelen.
als ik een overdrive wil hebben dan moet ik hem omzetten in de andere input wat nogal lastig is bij een nummer die uit clean en boost bestaat:dontgeti:

nauw vertelde de verkoper dan ik er een Boss Bypass bij kon kopen die zorgt er voor dar ik van 2 inputs naar 1 ga en die vervolgens naar mijn pedaal gaat zodat hij dan clean op A zet en boost op B.

Dat is wel jammer.

voor de rest een super ding !!!

HaroldA
7 september 2010, 17:00
De Vox kost bij DV247 €778,-. Daar kun je toch een hele gave JCM800 combo/top/halfstack/combo+cab van Marktplaats mee scoren? :???:

macwilliams
7 september 2010, 17:13
Nou, punt één is nog wel aan te wennen. En als je je instellingen hebt gevonden heb je toch nog maar weinig aan de knoppen te draaien.

Bij punt twee is het misschien handig om met de volume knop op je gitaar te leren werken. Dan gebruik je gewoon de boost en die verminder je door met je volume op je gitaar te temperen.

Je hebt nu vast een heel ander geluid dan dat je eerst had, zal nog wel een beetje wennen zijn? En nu weet je ook dat je niet persé 100 watt of meer nodig hebt om een beetje goed door de mix te prikken.

Heb je nu ook de mogelijkheid om een extention cab te gebruiken? Heb je toch nog zo iets als een stack.

Ik moet maar weer eens langskomen om dit prachtig stukje techniek te beluisteren.

kidrock
7 september 2010, 17:21
En je dan ook helemaal voor niks laten komen. Die mentaliteit van tegenwoordig! Maar toch... eind goed, al goed! ;)

Madcow
7 september 2010, 17:30
Zoiets zou denk ik ook wel bij mijn gitaarleraar kunnen overkomen, maar dan puur omdat hij het vergeten is :seriousf: druk mannetje. Maar hij zou mij dan niet voor niets komen en zou dan ook niet liegen.

Jasper.
7 september 2010, 17:40
Wat een ***streek..... Maar zo te horen heb je nu wel een pracht van een versterker

@Harold, denk niet dat je voor dat bedrag een JCM800 Halfstack betaalt. Misschien een combo.

Vind het vooral raar dat je een afspraak maakt en dat hij die dan zo niet nakomt, en dat je dan ook nog zo op de koffie word uitgenodigt.

HaroldA
7 september 2010, 17:54
@Harold, denk niet dat je voor dat bedrag een JCM800 Halfstack betaalt. Misschien een combo.

Echt wel. Combo heb je al voor €500,- tot €600,- net als de 2205 top. Zet daar een cabje van €300,- onder en klaar is SRV2000!

stikel
7 september 2010, 18:25
Als mijn gitaarleraar dit met mij flikte had ik 'm door zijn eigen toiletpot gespoeld. Maar ja, zodra er (meer) geld in het spel is zijn afspraken kennelijk niet meer geldig. Veel verkopers op bijv MP hebben hier ook wel een handje van. Maak het regelmatig mee. Succes met je nieuwe VOX.

SRV2000
7 september 2010, 19:49
Nou, punt één is nog wel aan te wennen. En als je je instellingen hebt gevonden heb je toch nog maar weinig aan de knoppen te draaien.

Bij punt twee is het misschien handig om met de volume knop op je gitaar te leren werken. Dan gebruik je gewoon de boost en die verminder je door met je volume op je gitaar te temperen.

Je hebt nu vast een heel ander geluid dan dat je eerst had, zal nog wel een beetje wennen zijn? En nu weet je ook dat je niet persé 100 watt of meer nodig hebt om een beetje goed door de mix te prikken.

Heb je nu ook de mogelijkheid om een extention cab te gebruiken? Heb je toch nog zo iets als een stack.

Ik moet maar weer eens langskomen om dit prachtig stukje techniek te beluisteren.

Ik heb het zonet even geprobeerd om de met de volume knop van mijn gitaar op de boost kanaal een beetje terug te draaien. ik had weinig volume verlies en het geluid bleef mooi sprankelend.
Zodra ik de volume knop volledig opendraai zit er niet veel verschil kwa volume maar pakt hij de overdrive er wel bij dus hier reageerd de amp goed op !!! bedankt voor de tip:ok:

Ik kan er een extention cab op aansluiten maar ik weet niet of vox een bijpassende cab heeft uitgebracht die bij de AC 30 past. ( kwa maten als mijn AC30 )

je bent van harte welkom om hem een keer te bewonderen/bespelen.
Vooral in combinatie met mijn strat geeft een mooi sprankelend geluid.
Ook de Les paul doet goed zijn ding en klinkt erg gaaf op de boost kanaal.

Hoe deze versterker reageerd op effecten/pedalen is nog onbekend, want dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn nieuwe aanwinst.

macwilliams
7 september 2010, 22:23
Graag gedaan, mooi dat het werkt. Ik zal wel bellen als ik weer in frl ben. Zal m'n goldtop & tubescreamer wel meenemen.

Wat dat cabinet betrefd, misschien moet je wanneer je budget het toelaat eens contact opnemen met Toneblo. Die maakt mooie cabinetten.

Mitch
8 september 2010, 09:19
Je had een JCM800 half stack op het oog en je hebt nu een AC30CC1?
DAN IS HET VERDOMME EEN GEWELDIGE DAG!

robertmolema
8 september 2010, 09:37
Goed verhaal, daar scoor je dus goeie korting mee in de winkel :-)

Nee, alle gekheid, erg teleurstellend zo'n actie. Maar join een very happy club van AC30 bezitters.

Veel plezier ermee met de meest geweldige toon die een versterker kan creëren.....vind ik ;-)

Bl44t44p
8 september 2010, 10:07
Zijn mondelinge afspraken niet ook bindend? Of is dat alleen schriftelijk?

Anyway, toch gefeliciteerd :)

Marc Oblivian
8 september 2010, 10:54
Een mondelinge overeenkomst is formeel gezien ook bindend. Nadeel is natuurlijk dat het lastig aan te tonen is dat er inderdaad een overeenkomst is.

snaarplukker
8 september 2010, 11:29
Dat moet een bak bittere koffie zijn geweest.;)

Harry
8 september 2010, 14:06
zo, maar je heb er wel een hele lekkere versterker voor terug! Voor het scheurgeluid zou je er een OCD voor kunnen zetten, of een M-Audio Bluespro. Ik gebruik ze allebei op mijn AC30CC1, kan ze afwisselend gebruiken, maar ook in combinatie. Wat mij betreft kan zo'n marshall er niet tegenop!

levi
8 september 2010, 15:02
Nou mooi ampje hoor ! Hoe duur was die officieel in de winkel dan ?

Ik kan een profesionnele gitarist die op die vox speelt met een line 6 pod live xt als ik het goed heb? dat klinkt echt zoooooo geweldig. Ik kan even geen linkje sturen,ik zit nu op me werk en yoep de tuube word geblokeert hier.

Gitaar4ever
8 september 2010, 18:23
Heel raar idd van die leraar van je maar dat is een understatement.
Snap alleen niet dat je het de hele tijd hebt over je droomversterker, je dan hoort dat je leraar hem verkocht heeft en een dag later een Vox koopt!?
Ben je dan niet een beetje impulsief? Vox klinkt toch heel anders dan Marshall m.i.
Maar goed, als je er tevreden mee bent heel veel plezier!

SRV2000
8 september 2010, 19:26
Heel raar idd van die leraar van je maar dat is een understatement.
Snap alleen niet dat je het de hele tijd hebt over je droomversterker, je dan hoort dat je leraar hem verkocht heeft en een dag later een Vox koopt!?
Ben je dan niet een beetje impulsief? Vox klinkt toch heel anders dan Marshall m.i.
Maar goed, als je er tevreden mee bent heel veel plezier!


Impulsief wil ik het niet noemen. als je in 3 bands speelt en 3 keer per week moet oefenen en je bent niet in het bezit van een versterker dan heb je als gitarist een serious problem !!!
De reden dat ik de volgende ochtend op pad ben gegaan was om een tijdelijke combo aan te schaffen zodat ik even gered was.
Ook heb ik regelmatig optredens dus dan ben je al noodgedwongen om 1 aan te schaffen.

Toen ik een aantal low budget versterkers had getest kwam ik er achter dat dit ver beneden mijn verwachtingen lag en dat de waarde ( om hem vervolgens weer te verkopen ) er laag ligt.
Kortom een duurkoop.

Ik zag toen de AC30 staan en na vele goede reacties te hebben gehoord was ik toch wel eens benieuwd hoe zulk iets zou klinken.
Toen ik hem aansloot voelde het goed aan een lekkere sound en het speelde lekker weg. kortom ik was nogal verrast vanhet geluid van deze VOX,
Ik heb mijzelf toen afgevraagd of deze versterker aan mijn eisen zou voldoen en naar een aantal nummers te hebben gespeeld was ik nog steeds blij.

dus heb ik de Vox aangeschaft

RoelSmoel
8 september 2010, 19:51
En dan is het al helemaal super dat die verkoper hem voor minder dan de daadwerkelijke prijs aan je heeft verkocht!

Veel plezier ermee!

Jasper.
8 september 2010, 21:16
Ga je nu ook nog achter de AC15 van je neef of oom ofzo aan? (Dat was jij toch?)

Gearjunkie
9 september 2010, 08:36
1 ( die warschijnlijk al bekend is bij Vox maar ze doen er niets aan ) is dat de frontpanel waar de knoppen op zitten op de kop geplaatst is dus als je er voorstaat dan lees je alle op de kop:???:

2 er zitten 2 inpunts op 1 voor clean de 2 voor boost.
Ik heb er een vox pedaal bij gekregen maar die werk alleen maar om de reverb en tremelo in en uit te schakelen.
als ik een overdrive wil hebben dan moet ik hem omzetten in de andere input wat nogal lastig is bij een nummer die uit clean en boost bestaat:dontgeti:

nauw vertelde de verkoper dan ik er een Boss Bypass bij kon kopen die zorgt er voor dar ik van 2 inputs naar 1 ga en die vervolgens naar mijn pedaal gaat zodat hij dan clean op A zet en boost op B.


1 Vroeger stond men achter de versterker, en kon het paneel dus goed afgelezen worden

2 Een AB switch lost je probleem inderdaad op (of een pedaaltje ervoor)

SRV2000
9 september 2010, 09:00
1 Vroeger stond men achter de versterker, en kon het paneel dus goed afgelezen worden

2 Een AB switch lost je probleem inderdaad op (of een pedaaltje ervoor)

Ik heb er een ab switch bij die er standaard bij geleverd word. Maar deze reageert alleen op de tremelo en de reverb.

Harry
9 september 2010, 10:27
dat is geen A/B switch, het zijn gewoon 2 aan/uit schakelaars in een kastje.

wireman
9 september 2010, 10:43
De kracht van vrouwen is niet te onderschatten.. Blijkt maar weer.. Enerzijds.. Zoiets kan altijd gebeuren, hoewel ik van mening ben.. een man, een man, een woord, een woord.. Bovendien zijn we natuurlijk niet helemaal op de hoogte van de exact gemaakte afspraken.. maar dit klinkt als een 'done deal' En dan geneuzel over een kinderkamer.. komop zeg!!! zeg dan.. kom dat ding maar halen want hij staat in de weg! het geld regelen we wel als je het hebt! Niet ineens verkopen aan een ander, familielid of niet, geld is geld.. en kinderen zijn duur.. dat is waar, maar wie wil zn ziel verkopen? Dit kan je niet maken!
(over zielen verkopen is trouwens een waanzinnige film gemaakt.. CROSSROADS! met een jonge jack butler a.k.a Steve Vai).

guitarkid
10 september 2010, 17:19
On aardige man die ex gitaarleraar van jou. Maar hoe bevalt de nieuwe aanwinst nu?

Mac, wat een bewonderigenswaardige bewoording van je!
Want ik weet dat jij (en ik ook en hopelijk nog veel meer forummers) ons wel houden aan een gemaakte afspraak! Ongeacht wat!
Ik zou zeggen: de man is gewoon een grote LUL.
Hij wist dat SRV z'n versterker al verkocht had en dat de versterker zou worden gehaald!! H
Ik ben blij dat het uiteindelijk nog goed is gekomen, maar eigenlijk wordt het tijd voor de "digitale schandpaal"... :seriousf:

Gr. C.

macwilliams
10 september 2010, 19:32
Mac, wat een bewonderigenswaardige bewoording van je!
Want ik weet dat jij (en ik ook en hopelijk nog veel meer forummers) ons wel houden aan een gemaakte afspraak! Ongeacht wat!
Ik zou zeggen: de man is gewoon een grote LUL.
Hij wist dat SRV z'n versterker al verkocht had en dat de versterker zou worden gehaald!! H
Ik ben blij dat het uiteindelijk nog goed is gekomen, maar eigenlijk wordt het tijd voor de "digitale schandpaal"... :seriousf:

Gr. C.

Ik denk zelf dat de man in kwestie niet geheel toerekeningsvatbaar was aangezien hij een vriendin heeft die duidelijk de broek aanheeft. Zeg nou zelf, hoe groot is het toeval dat je net je hobby opgeeft terwijl je net een kinderkamer gaat bouwen. Het is jammer voor SRV dat hij eigenlijk geschaad in vertrouwen is in deze man omdat deze geen cojones in zijn panty heeft. Maar eind goed al goed, hij heeft een amp die hem bevalt.

En ik kan ,wanneer nodig, mij redelijk ingetogen uitdrukken bij dit soort aangelegenheden.

Maar ik kan ook anders.

Dutch66
10 september 2010, 19:44
nou ja, je hebt wel koffie gehad....

Bovendien groot kans dat je straks weer wat anders wil en dan kun je
Vox ook weer prima kwijt. Bijvoorbeeld om een weer is een JCM te
proberen....

guitarkid
10 september 2010, 21:17
En ik kan ,wanneer nodig, mij redelijk ingetogen uitdrukken bij dit soort aangelegenheden.

Maar ik kan ook anders.

Waarvoor, in beide gevallen, hulde.... :)

Gr. C.