PDA

View Full Version : Humbucker probleem



kyoyeoon
7 september 2010, 15:53
Hey hallo forum,

mijn naam is Kyo, en ik heb een klein vraagje/probleempje.
Ik ben een trotse bezitter van een Gibson SG standard, en deze heb ik uitgebreid door er een Angus Young signature humbucker in te zetten in de brug positie. nou heb ik dit een klein half jaartje geleden gemonteerd, en het werkte allemaal perfect tot op vandaag....
als ik mijn gitaar aansluit op mijn versterker en vervolgens de brug pickup selecteer krijg ik geen geluid! nadat ik vervolgens twee kleine tikjes op de humbucker geef, geeft hij WEL geluid, en ook gewoon zonder enige storing! zou dit kunnen duiden op bijvoorbeeld een los contact, en daarmee dus een constuctiefout? Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groeten,

Kyo

Fender75
7 september 2010, 15:55
Volgens mij de enige logische, en meest voor de hand liggende reden. Of bij de schakelaar een los contact, of op het element.

Of zelf even solderen, of naar de plaatselijke gitaarreparateur gaan zou ik zeggen!

kyoyeoon
7 september 2010, 15:59
oke, bedankt voor dit antwoord, ik zal eens kijken of ik een los contactje kan vinden, zou het losse contact zich bijvoorbeeld ook IN de humbucker kunnen bevinden? in dat geval zou ik misschien onder de garantie een nieuwe bij de dealer vandaan kunnen toveren. Ik hou u op de hoogte,

Kyo.

B-stone
7 september 2010, 16:04
nee erin is ( zo goed als) onmogelijk.

ik denk inderdaad dat het gewoon de schakelaar is (effe met de soldeerbout nalopen of zo)

kyoyeoon
7 september 2010, 20:09
de schakelaar is het niet, alles zit goed gesoldeerd en maakt goed contact, maar ik denk dat ik hier te maken heb met een lekkende potmeter, maar ik weet niet precies hoe ik dat zeker kan weten, staat daar misschien hier iets op het forum van mensen die dit probleem ook gehad hebben, anders google ik het wel even, is net zo makkelijk :P

kyo.

broeder6x6
7 september 2010, 20:16
doormeten en naar zelfbouw.....:stop: