PDA

View Full Version : Niet genoeg gain en volume op amp



Pasquale
7 september 2010, 14:09
Hallo,

Ik heb een Ashdown Fallen angel 180 watt. Ik speel loeiharde metal :blast: en ik vind dat deze amp veel te weinig gain heeft. Naargelang deze versterker een vermogen heeft van 180 watt gaat hij ook allesbehalve luid. Raar... :???: Je kunt er wel mee repeteren maar het mocht toch wat luider. In ieder geval, meer gain... Tube screamer een oplossing?

Mvg,

Pasquale

HaroldA
7 september 2010, 14:25
180 watt gitaar versterker? :???: Het moet niet gekker worden...

Als 180 watt niet genoeg is vraag ik me toch af wat er fout zit. Kopt de impedantie wel? Staat de mid wel ver genoeg open?

Anyway: van een tubescreamer zal hij niet harder gaan, alleen maar meer oversturen en meer mid met minder laag.


Oja: welke speakers gebruik je?

Pasquale
7 september 2010, 14:36
Hey,

De impedantie klopt. De mid open draaien helpt niet echt. Mijn speakers zijn gewone celestions. Maar kheb ook een engl cab met 4 Vintage 30's... Niets helpt :(

enjah, wat die tube screamer betreft, dan krijgt die toch een vettere gain eh?

Tnx!

HaroldA
7 september 2010, 14:42
enjah, wat die tube screamer betreft, dan krijgt die toch een vettere gain eh?

Op mijn versterker (50 watt Marshall) absoluut niet: dunne, schelle, schreeuwerige oversturing. Die 50 watt staat met een hard meppende drummer trouwens op max 2.5, anders gaat hij veel te hard.

En nogmaals: van een tubescreamer gaat je preamp meer oversturen. De eindversterker gaat daardoor echt niet harder.

allochthomas
7 september 2010, 15:03
Volgens mij doe je toch echt iets mis als je niet genoeg volume krijgt. Is jullie drummer soms een opstijgende straaljager? Mijn mark III op volume 3 blaast al de meeste luide drummer weg. Ik zou toch nog eens goed naar je eq settings gaan kijken, ervaring heeft mij geleerd dat je wel zoveel watts kan hebben maar als je eq niet goed staat je jezelf nooit gaat horen.

Een tubescreamer gaat alleen wat meer gain geven. Even goed testen of een tubescreamer wel lekker werkt met je versterker.

Liquid_Metal
7 september 2010, 16:40
Bedoel je niet 18 watt? Zelfs met mijn 1.5 watt ENGL E530 kan ik een drummer nog bijhouden dus dat moet iets fout zijn, zeker als je een 412 cabinet gebruikt.
Ik ken de versterker niet maar naar wat ik op youtube hoor zou ik niet zeggen dat 'ie te weinig gain heeft. Als je weet hoe je je versterker in moet stellen (ja dat is een kunst) zou je een overdrive/distortionpedaal kunnen proberen. Geen tubescreamer, die geven niet zoveel drive.

HaroldA
7 september 2010, 16:46
Bedoel je niet 18 watt?

Nope: 180 watt met 6 EL34 buizen... :makeup:

http://www.ashdownmusic.com/guitar/detail.asp?ID=88

BasHermus
7 september 2010, 16:46
Een 180 Watt buizen versterker met 6 EL34's zou echt gehoorbeschadigend hard moeten gaan... (daar zou geen drummer bovenuit komen, en je bassist zou ook onhoorbaaar moeten zijn).

ALs hij dat niet is, is hij niet in orde, of je bent echt al stokdoof...

HaroldA
7 september 2010, 16:47
Heb je al een keer alles voor de versterker vervangen? (kabel, gitaar, muzikant)

Pasquale
7 september 2010, 16:50
Mijn oren zijn nog altijd in orde hoor :ok: en met die eq heb ik al veel liggen prullen. Dusja, misschien eens binnendoen dan?

Tnx

Pasquale
7 september 2010, 16:51
Heb je al een keer alles voor de versterker vervangen? (kabel, gitaar, muzikant)

Jaja, alles al vervangen!

HaroldA
8 september 2010, 17:02
Is deze van jou? :soinnocent:

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/ashdown-fallen-angel-180-watt-78460256.html?qq=&afd=muziek

Wabbie
8 september 2010, 17:15
Misschien wat minder gain gebruiken? Over het algemeen wil de gain op 10 zetten niet echt helpen als je een beetje lekker door de mix heen wilt prikken.
Als ik de gain op 10 zet van mijn Koch PowertoneII ( 120Watt) dan heb ik ook moeite om door de mix heen te prikken. Mijn leadgain staat op 3 of op 4 dacht ik, maar ik speel dan ook geen gitaar in een metalband

Ik speel ook een metalband ( als bassist dan) maar onze gitarist heeft een 50 wat Kochje die toch prima meekomt met de rest van de band. Hij heeft ook niet zoveel gain in z'n geluid staan, maar gewoon ze EQ goed afgesteld tov de bas en de drums.