PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Blacktop serie?



Platyhelminthes
7 september 2010, 13:08
Hey Allemaal!

Ik kwam net op de site van Rockpalace de Fender Blacktops tegen.
http://www.rockpalace.com/fender-blacktop
Het zijn gewoon de gebruikelijke vormen van Fender alleen dan met Humbuckers.

Weet iemand hier meer over? Of zijn ze al heel lang uit en loop ik gewoon hopeloos achter :p

Groetjes Jaap

Fisherman
7 september 2010, 13:14
Ik had ze vorige week nog aan de lijn ivm de drie dolle dwaze kortingsdagen.
Daar ging dus die USA Fender American Special Black HSS voor 765 euro ipv 829.
(bij andere Fendershops is ie 849) grrrrr! Grrr omdat ik ruim 160 km. uit de buurt woon en grrr omdat ik er zelluf momenteel niet naartoe kan.
Deze is het:
http://www.rockpalace.com/product/Fender-American-Special-Stratocaster-HSS-Black-Rosewood
En nu dus staat ie er weer voor 829...dus jammer.

Wat jouw Blacktops betreft, die zijn MIM (Made in Mexico) dus dat verklaart het prijsverschil.

levi
7 september 2010, 13:15
ik kende ze nog niet. Maar ik heb zo een gevoel dat dit echt niets gaat worden. Somige zien er lelijk uit somige zien er best aardig uit maar ik word er neit echt entousiast van.

levi
7 september 2010, 13:17
Ik had ze vorige week nog aan de lijn ivm de drie dolle dwaze kortingsdagen.
Daar ging dus die USA Fender American Special Black HSS voor 765 euro ipv 829.
(bij andere Fendershops is ie 849) grrrrr! Grrr omdat ik 150 uit de buurt woon en grrr omdat ik er zelluf momenteel niet naartoe kan.
Deze is het:
http://www.rockpalace.com/product/Fender-American-Special-Stratocaster-HSS-Black-Rosewood
En nu dus staat ie er weer voor 829...dus jammer.

Wat jouw Blacktops betreft, zijn die niet MIM???

waarom nou weer grr je heb net een explorder gekocht joh!! niet zo zeuren haha ;) (sorry voor dubbel post) Heeft iemand al eens deze gitaren uitgeprobeert? Wat zijn je bevindingen er van ??

Fisherman
7 september 2010, 13:20
waarom nou weer grr je heb net een explorder gekocht joh!! niet zo zeuren haha ;) (sorry voor dubbel post) Heeft iemand al eens deze gitaren uitgeprobeert? Wat zijn je bevindingen er van ??

;) dit staat los van de Explorert.....:soinnocent:
Maar ik vind die uitvoering gewoon erg mooi en anders dan anders.
Plus erg prijsvriendelijk voor een USA strat, toch?
:ok:

Hendriks
7 september 2010, 13:20
Zullen MIM zijn gezien de prijs of mischien wel Korea.
Idee hebben ze van mij gejat.
http://a.imageshack.us/img29/7084/custom001.jpg

Fisherman
7 september 2010, 13:22
Zullen MIM zijn gezien de prijs of mischien wel Korea.
Idee hebben ze van mij gejat.


:crazyhappy: stelletje rakkers die Fender gasten.

Maar het zijn Made in Mexico's....die Blacktop modellen.

Wabbie
7 september 2010, 13:24
Deze zijn net uit inderdaad!

Schijnen best goede gitaartjes te zij voor de prijs. Ik heb al wat goede reacties gehoord over de jazzmaster en jaguar. Ze worden gemaakt in Mexico.

Hendriks
7 september 2010, 13:26
:crazyhappy: stelletje rakkers die Fender gasten.

Maar het zijn Made in Mexico's....die Blacktop modellen.

Ik ben al een factuur aan het maken.

levi
7 september 2010, 13:30
heeey fish je heb de onderwerp balk niet ingevult !!!!!! Dat betekent maar een ding de wereld komt tot een eind.

Ik vind die candy apple teleb met rosewood toets mooi ! :)

Ik wou even youtube filmpie hier zetten Van een review maar youtube word geblocked op me werk !!!

Fisherman
7 september 2010, 14:10
heeey fish je heb de onderwerp balk niet ingevult !!!!!! Dat betekent maar een ding de wereld komt tot een eind.


Potjandoossie! :o je hebt gelijk! Hellup!!!!!
't zal niet meer gebeuren :makeup:

guitarkid
7 september 2010, 14:37
Ik had ze ook nog niet gezien en het toeval wil dat ik nog een Stratbody en wat onderdelen had liggen waar ik dus iets dergelijks van in elkaar wil zetten. Toeval? Misschien met twee P-90's, maar toch....
Gaat overigens wel een langdurig projectje worden, want ik koop er niets speciaals voor, 't moet toevallig op mijn weg komen.
Vind het overigens wel leuke gitaren en zeker die Jaguar-modellen zijn mooi.
Een Jaguar heb ik nog nooit gehad. Oh oh, GAS...???
Wel jammer dat er maar één P-90 op zit. Of gelukkig? ;)

Gr. C.

RobVDB
7 september 2010, 15:46
eerste video die ik vind van de Blacktop Stratocaster

Edit: Video is verwijderd (door Fender misschien ???)

Ik zelf zie wel zo een Blacktop Jazz Master zitten :)

Rob

rijsberman
7 september 2010, 15:53
Ik heb pril ontluikende GAS voor een jazzmaster. Deze MIM modelletjes helpen niet echt om het de kop in te drukken...

Wat is er trouwens zo 'blacktop' aan? Ik zie wel een oververtegenwoordiging van zwarte slagplaten (met zilveren body, yummie), maar of dat er wat mee te maken heeft... :???:

Sinner1980
7 september 2010, 15:57
Heel stoer dit! Vooral die Jaguar en die Jazzmaster! Telecaster is ook leuk (sum41!) alleen die strats vind ik wat minder...
Wel een goede zet,ik denk dat hier wel veel vraag naar is. Nu nog een US lijn met nitro en dikkere halzen en dan is het feest compleet!:strat:

Platyhelminthes
7 september 2010, 16:34
Ik vind het ook mooie gitaren! Vraag me alleen wel af wanneer deze op de markt komen.. Op de Fender site staat er nog helemaal niets over namelijk en als ook de filmpjes verwijdert worden.

Ijselrobo 07
7 september 2010, 16:49
Erg mooie gitaren dit :mmmm:
Krijg spontaan GAS voor die jaguar, maarja, ik kan niet alles kopen :(

En weet iemand een releasedatum voor deze gitaren? op de fender site staan ze niet, en als ik google op 'Fender Blacktop Jaguar' dan vindt ik alleen een paar Nederlandse sites, en hebben ze allemaal niet op voorraad/in bestelling.

TDZH
7 september 2010, 18:25
WAT? Komen ze nu mee! Dit is precies waar ik een jaar lang naar gezocht heb, voordat ik mijn Gibson SG kocht.
Ach, die vind ik ook fantastisch dus wat maakt het uit. Misschien koop ik er ooit nog een ofzo...

Wabbie
7 september 2010, 18:46
Erg mooie gitaren dit :mmmm:
Krijg spontaan GAS voor die jaguar, maarja, ik kan niet alles kopen :(

En weet iemand een releasedatum voor deze gitaren? op de fender site staan ze niet, en als ik google op 'Fender Blacktop Jaguar' dan vindt ik alleen een paar Nederlandse sites, en hebben ze allemaal niet op voorraad/in bestelling.

Wat ik gehoord heb op www.offsetguitars.com is dat ze in september in Amerika uit zouden komen. Zal dus niet al te lang meer duren voordat ze hier in Europa te krijgen zijn.

levi
8 september 2010, 10:31
Ik heb pril ontluikende GAS voor een jazzmaster. Deze MIM modelletjes helpen niet echt om het de kop in te drukken...

Wat is er trouwens zo 'blacktop' aan? Ik zie wel een oververtegenwoordiging van zwarte slagplaten (met zilveren body, yummie), maar of dat er wat mee te maken heeft... :???:

Volgens mij hebben ze het blacktop genoemt om dat de volumme knoppen zwart zijn ofzoo??

Wabbie
8 september 2010, 12:12
Mja de naam verbijsterd mij ook een beetje. Maar wat ik van de foto's kijk zien ziet het er allemaal erg goed uit. Ik zag trouwens wel dat de Tele's een belly cut hebben, wat ik dan persoonlijk wat minder vind. Maargoed voor $450 list mag dat de pret niet drukken natuurlijk.
Ik ga zeker de Jaguar en de Tele testen als ze hier in de winkel liggen.

RobVDB
14 september 2010, 15:29
Sorry voor dit terug op te brengen maar

ik zag net dat op de Fender (Australië) website dat de blacktop series geplaatst waren

Fender Australië loopt meestal een beetje voor op de USA website dus het kan niet meer lang duren ;)

http://www.fender.com.au/feature/new-blacktop-series/

Rob

Il_Falco
14 september 2010, 16:54
http://www.thomann.de/be/search_dir.html?xsid=5576818e8789ea08915b37a8bd141 8b3&sw=blacktop&x=0&y=0&gk=&bn=

Ze staan op de site van thomann!

Shibby
15 september 2010, 09:26
Ik zit best wel te GASsen op die blacktop tele, die zilveren met rosewood fretboard. Vind de knoppen minder, maar dat is zo verholpen. Helaas past het niet in m'n budget:(

KoenStradlin
16 september 2010, 17:35
op die jaguar en jazzmaster zit nog wel diezelfde klote brug

guitarkid
16 september 2010, 18:47
http://www.thomann.de/be/search_dir.html?xsid=5576818e8789ea08915b37a8bd141 8b3&sw=blacktop&x=0&y=0&gk=&bn=

Ze staan op de site van thomann!

Ja, maar met een levertijd "on request". Ik vind ze er toch wel leuk uit zien, hoor.
Zo'n silver of zwarte Tele... Mjam!
Opvallend zijn trouwens de knoppen op de Tele; skrid amp knobs! Ook wel apart.
Zaten dacht ik normaal alleen op de Custom en de Deluxe toch?


Gr. C.

hezz
16 september 2010, 19:09
Ik heb zo'n GAS voor die jazzmaster... niet normaal.

Mitch
16 september 2010, 19:23
op die jaguar en jazzmaster zit nog wel diezelfde klote brug
Kloten? Als in: met ballen? Da's toch juist goed dan!

Voor een apar tientjes heb je een Mustang brug, nog twee tientjes heb je een setje mooie knoppen en pickup-covers. En dan heb je toch een leuke JM zonder het extra circuit dat veel mensen toch niet gebruiken. Niet verkeerd hoor.

Luke-wannabe
16 september 2010, 22:59
Ik zit al een tijd te gassen op een Jazz met humbucker in de brug! Moet deze tog maar eens gaan checken dan!

Luke-wannabe
17 september 2010, 09:41
MAN wat heb ik een gas! Betere foto's dan die pauper Fender foto's, klikkerdeklikkerklik (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310246880804&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_4541wt_1139)

muziekschuur
17 september 2010, 10:11
Wat is een "belly cut"

Basileia
17 september 2010, 10:14
Wat is een "belly cut"


Een uitholling aan de boven-achterkant van de body van de gitaar waar je je bierbuik in kan hangen. Kijk maar eens naar een strat en een tele, een strat heeft er wel een, een tele niet.

muziekschuur
17 september 2010, 10:17
Nou ben ik wel gek op zo'n Tele en een buik heb ik ook.... Ik ga wel effe passen dan....

EuroCinema
17 september 2010, 10:23
op die jaguar en jazzmaster zit nog wel diezelfde klote brug

Een Tune-O-Matic-achtige zo te zien toch? Ik weet dat de puristen liever 25 keer per gig hun hoge e terug in de originele brug wurmen, maar om een TOM nou klote te noemen gaat ook wat ver.

JazzBass
17 september 2010, 10:32
Damn, die dingen zien er wel smakelijk uit zeg. Maar er komt zeker geen linkshandige serie van?
Moet ik toch m'n eigen strat maar ff onder de frees gooien..

Wabbie
17 september 2010, 11:35
Een Tune-O-Matic-achtige zo te zien toch? Ik weet dat de puristen liever 25 keer per gig hun hoge e terug in de originele brug wurmen, maar om een TOM nou klote te noemen gaat ook wat ver.

Volgens mij is het of een mustang brug of ze hebben de zadels iets aangepast. Verder is een jazzmaster brug prima te hanteren als je er een set dikkere snaren opzet. Ik heb mijn brugzadels vervangen door een setje van Graphtech en ik heb heb sindsdien nooit meer een snaar van mijn brug af geslagen ( nou speel ik wel met 012-056 in E)

EuroCinema
17 september 2010, 11:47
Volgens mij is het of een mustang brug of ze hebben de zadels iets aangepast. Verder is een jazzmaster brug prima te hanteren als je er een set dikkere snaren opzet. Ik heb mijn brugzadels vervangen door een setje van Graphtech en ik heb heb sindsdien nooit meer een snaar van mijn brug af geslagen ( nou speel ik wel met 012-056 in E)

Het zou voor mij als jazzer ook niet zo'n punt zijn (al vind ik dunnere snaren soms ook best wat hebben). Maar deze gitaar lijkt me toch meer op de rockers gericht, en dan is het wel zo fijn als zij hun 9tjes en 10tjes er gewoon op kwijt kunnen toch?

Wabbie
17 september 2010, 13:21
True, maar met een mustangbrug en 010 snaren werkt opzich ook best okee. Een Jazzmaster wordt zo wel een stukje toegankelijker voor mensen die niet van zware snaren of van modificaties houden.

Wabbie
18 september 2010, 16:16
Demo van de blacktop Jazzmaster:http://www.youtube.com/watch?v=Fm3kE_jBw2E

Platyhelminthes
20 september 2010, 17:56
Staan nu ook op de amerikaanse Fender site:

http://www.fender.com/products/search.php?section=guitars&series=Blacktop%84%A2

Juuleman
20 september 2010, 19:43
Toen ik dit topic zag dacht ik dat ik zo'n Blacktop Strat wel leuk zou vinden.

Nu ik ze goed bekeken heb vind ik ze in sommige opzichten nogal lelijk.. Dus nee.

Nellyrocks
20 september 2010, 21:16
Ik vind ze ook niet mooi en het ook niet echt iets nieuws onder de zon. Sowieso ziet twee humbuckers op een strat er echt niet uit. Waarom koop je dan een strat.

Orbis
20 september 2010, 22:03
Schaallengte, vorm? En alle andere toonkwaliteiten die de constructie van een Strat bezit, natuurlijk. Waarom zou Fender geen Strat met humbuckers maken? Sommige mensen houden van de Strat, maar willen aan de humbuckers terwijl een Superstrat wel erg glam is en er het liefst toch gewoon Fender op moet staan. Bijvoorbeeld.

Il_Falco
21 september 2010, 08:31
Schaallengte, vorm? En alle andere toonkwaliteiten die de constructie van een Strat bezit, natuurlijk. Waarom zou Fender geen Strat met humbuckers maken? Sommige mensen houden van de Strat, maar willen aan de humbuckers terwijl een Superstrat wel erg glam is en er het liefst toch gewoon Fender op moet staan. Bijvoorbeeld.

+1! Ik wil het les paul-rock geluid, maar een lp past niet in mijn handen. Geen enkele gibson eigelijk.. Dus moet ik aan de superstrat idd.

Kim Wilson
21 september 2010, 09:01
Een Strat met humbuckers klinkt natuurlijk niet ineens hetzelfde als een Les Paul.

levi
21 september 2010, 09:16
Een Strat met humbuckers klinkt natuurlijk niet ineens hetzelfde als een Les Paul.

Nou mijn tele met humbuckers lijkt er wel wat op hoor! met mij fav instelingen op me amp. Behalve op de B en E snaar daar klinkt ie wat dunner.

Kim Wilson
21 september 2010, 09:17
Ja, het rockt en het heeft een bak output, maar verder? Nuanceverschillen natuurlijk, maar toch.

Eko
21 september 2010, 09:26
Een Fender met HB`s zijn er altijd al geweest. Al vanaf de jaren `60 is er al van alles aan verklooid om een zwaarder geluid te krijgen. Een strat zal nooit klinken zoals een Les Paul en andersom ( gelukkig maar).
Volgens mij is deze hele serie alleen maar opgezet om Mexico te promoten. Volgens vertegenwoordigers uit de muziekbranche hebben , bijna , alle Amerikaanse bedrijven problemen om onderdelen te krijgen. Veel toeleveranciers hebben problemen of hebben al het loodje gelegd. Dat betekent dat er levertijden ontstaan op normale instrumenten. Ik weet niet of het klopt maar het is wel toevallig........
De problemen in de USA , met de financiele crisis , zijn nog groter dan hier , dus het zou best kunnen kloppen.

Il_Falco
21 september 2010, 09:33
Een Strat met humbuckers klinkt natuurlijk niet ineens hetzelfde als een Les Paul.

Neen, maar voor mij is het dicht genoeg. Het klinkt niet hetzelfde, maar Het is dichter dan een strat met SC's...

Kim Wilson
21 september 2010, 10:08
Klopt ook wel. Maar wat Eko zegt, het zijn niet de eerste Strats en Tele's met humbuckers. En vooral Strats zijn heel eenvoudig met HB's uit te voeren. Nieuw slagplaatje en een setje pickups en je bent klaar. Beetje overdreven om daar heel spectaculair een nieuwe serie voor te introduceren.

Wabbie
21 september 2010, 12:21
Ja de strat en de tele zijn niet heel veel nieuws onder de zon in deze prijsklasse. Maar het spectaculaire van deze serie zit hem, naar mijn menig, juist in de jazzmaster en de jaguar. Die zijn toch wel een stuk goedkoper als de Classic Players en komen al met een aantal mods die je vaker tegen komt op dit soort gitaren.

EuroCinema
21 september 2010, 12:52
Ja, het rockt en het heeft een bak output, maar verder? Nuanceverschillen natuurlijk, maar toch.

Er zijn toch heel veel mensen die een LP denken te horen op de eerste Led Zeppelin nummers, terwijl Jimmy Page toen nog een tele bespeelde... Een bak distortion doet de verschillen tussen gitaren ook wel wat vervagen natuurlijk.

Il_Falco
21 september 2010, 16:46
Klopt ook wel. Maar wat Eko zegt, het zijn niet de eerste Strats en Tele's met humbuckers. En vooral Strats zijn heel eenvoudig met HB's uit te voeren. Nieuw slagplaatje en een setje pickups en je bent klaar. Beetje overdreven om daar heel spectaculair een nieuwe serie voor te introduceren.

Klopt ook. Maar fender probeert zo om de mensen een 'premade' voor te schotelen ipv van het hen zelf te laten doen. Het is een lepe verkoopstruck é.

(En je kan niet altijd een hb in een strat stoppen zonder te zagen ;) )

Kim Wilson
21 september 2010, 20:58
Nee, maar vrijwel elke boer kan een frees vasthouden. Er komt een slagplaat overheen, dus heel netjes hoeft het niet. Maar idd, je hoeft er zelf niet meer mee aan het klussen.

Eko
21 september 2010, 21:36
Of een stacked versie. Niks te boren , kotteren , zagen , frezen en uithonen.
Fender is ook gewoon een handelsonderneming, heb je het ene even niet , promoot je gewoon wat anders. Zolang de naam er maar op staat kopen ze het wel. Dat deed ze in de jaren 70 de das om. Laten we hopen dat het goed gaat. Ze verkopen veels te leuke dingen. M`n kamer staat aardig vol met F-spul.

EuroCinema
22 september 2010, 10:03
Ik vind het juist erg goed dat Fender signaleert dat klanten ergens behoefte aan hebben, en dat dan ook op de markt brengt. Zie ook bijvoorbeeld: andere speakers in de hotrods, andere brug op de classic player Jazzmasters, relics, en nu deze lijn. Dat luisteren naar de markt mis ik nogal eens bij andere merken. Dat ze het met veel bombarie presenteren als een nieuwe lijn is gewoon normaal zaken doen, iemand die dat niet zou doen hoort niet bij een commercieel bedrijf thuis lijkt me.

vulvasonic
22 september 2010, 13:00
Ik vind het juist erg goed dat Fender signaleert dat klanten ergens behoefte aan hebben, en dat dan ook op de markt brengt. Zie ook bijvoorbeeld: andere speakers in de hotrods, andere brug op de classic player Jazzmasters, relics, en nu deze lijn. Dat luisteren naar de markt mis ik nogal eens bij andere merken. Dat ze het met veel bombarie presenteren als een nieuwe lijn is gewoon normaal zaken doen, iemand die dat niet zou doen hoort niet bij een commercieel bedrijf thuis lijkt me.

Eens. Fender is al bijna 25 jaar erg goed bezig. Ik heb altijd verrassend weinig te zeiken over Fender. :)

Kim Wilson
22 september 2010, 14:58
Ik heb een Fender amp én een Fender gitaar. Genoeg om overheen te zeiken.

Qua amps mogen ze wat mij betreft nog wel even aan het werk, en dan vooral in de grotere buizenamps. Waar is de tijd van de Super Reverb e.d.? Natuurlijk, ze hebben diverse reissue's en de Supersonic is een mooie amp, maar simpele, goed klinkende buizenbakken hebben ze al lang niet meer gemaakt.

RoelSmoel
2 januari 2011, 22:40
Buiten dit geleuter om, heeft iemand nu zo'n dingen al in zijn of haar klauwen gehad en op gespeeld?

Luke-wannabe
2 januari 2011, 22:55
Ik heb 1 keer een Tele vast gehad bij Feedback, maar die had echt een kut plaknek. Speelde érg stroef. Niet fijn. Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat dit exemplarisch is..

Brewskie
2 januari 2011, 23:06
Ik heb 1 keer een Tele vast gehad bij Feedback, maar die had echt een kut plaknek. Speelde érg stroef. Niet fijn. Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat dit exemplarisch is..

En ik verwacht niet dat zoiets exemplarisch zal zijn. Die nekken hebben toch allemaal dezelfde lak en dezelfde bewerking met lakdikte ?

Ze zullen ongetwijfeld meer plakken dan je afgeschuurde roadworn-tele. Die had jij toch ?

Rembull1980
3 januari 2011, 12:38
Ik vond de strat blacktop goedkoop aandoen ivm de normale strats (usa). Ik vond het niet de prijs waardig. De Telecaster en de Jazzmasters waren een stuk beter. Toch zou ik zelf liever voor een USA versie gaan voor dat prijsverschil.. wat niet heel erg groot is..

Luke-wannabe
3 januari 2011, 13:53
En ik verwacht niet dat zoiets exemplarisch zal zijn. Die nekken hebben toch allemaal dezelfde lak en dezelfde bewerking met lakdikte ?

Ze zullen ongetwijfeld meer plakken dan je afgeschuurde roadworn-tele. Die had jij toch ?
Ik denk bijna zeker te weten dat het exemplarisch is. Deze was echt heel erg, en als ze dat allemaal hadden, had je er écht wel mensen over gehoord..
Jep, ik heb een RW Tele.

richwoodplayer
11 januari 2011, 00:57
ben wel erg aan het gassen op de candy red telecaster!
shit, word veel uitproberen als het geld er is!
moeilijk moeilijk!

Tankman
11 januari 2011, 12:58
Ik denk bijna zeker te weten dat het exemplarisch is. Deze was echt heel erg, en als ze dat allemaal hadden, had je er écht wel mensen over gehoord..
Jep, ik heb een RW Tele.

Ik kan bevestigen dat het exemplarisch moet zijn. Ik heb bij Dijkman in Amsterdam een zwarte Blacktop Tele bespeeld met een rosewood toets en die was niet plakkerig. Ik vind wel dat hij door e glossy hals wat stroever speelt, maar glossy halzen liggen mij over het algemeen gewoon minder.

Daarnaast hebben we op het werk ook een besteld en die is net als die van Dijkman niet zo plakkerig. Een satin finish was wel beter geweest naar mijn mening, maar het is verder een prima gitaartje! Ik moet hem alleen nog even versterkt horen. Dat ga ik morgen misschien even doen, als hij er nog is.

Tankman
11 januari 2011, 23:50
Vandaag heb ik dus de Fender Blacktop Telecaster in het zwart met een Rosewood toets even een tijdje bespeeld.

De hals was zelfs haast niet stroef, maar toch hou ik een voorkeur voor een satin finish, toch het minst stroef van alles. De String Tension was wel verschrikkelijk laag, maar ik ben dan ook geen .009's gewend. Ik heb hem vervolgens op een Peavey 6505+ combo aangesloten. Ik kon een best goede clean eruit halen, iig makkelijk dan ik dat kan met mijn eigen gitaar uit dezelfde versterker. Maar 6505 is uiteraard niet gebouwd op clean, dus zat ik al snel genoeg op het drive kanaal. De Blacktop heeft een strak en gedefinieerd geluid uit de brug pickup. Uit de nek hal je een heerlijk, romig solo geluid. Ik vond het ook een erg dynamisch geluid.

Al met al valt de Blacktop serie me reuze mee! Als ze nou een Strat uitbrengen met een satin finished neck en een hardtail zou ik overwegen er een te bestellen.

Guitarik
4 februari 2011, 11:35
Iemand die Blacktop Jaguar ook geprobeerd? Dat ding ziet er gaaf uit! Bij mij ontwikkelt zich nu ook wel wat GAS. Jammer alleen dat er geen is met maple fretboard.

Rembull1980
21 maart 2011, 08:40
Om deze topic weer wat leven in te blazen: Wie heeft de Blacktop al geprobeerd? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Iemand al toevallig de Blacktop gekocht?

Wil wel wat ervaringen weten ;)

Rembull1980
23 maart 2011, 10:07
Stratocaster
http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2010/09/fender-blacktop-stratocaster-hh-guitar.jpg

Jazzmaster
http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2010/09/fender-blacktop-jazzmaster-hs-guitar.jpg

Jaguar
http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2010/09/fender-blacktop-jaguar-hh-guitar.jpg

Telecaster
http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2010/09/fender-blacktop-telecaster-hh-guitar.jpg

guitarkid
23 maart 2011, 10:21
Hoe ze er uit zien weten we wel, maar hoe klinken/spelen ze? ;)

Rembull1980
23 maart 2011, 10:49
Hoe ze er uit zien weten we wel, maar hoe klinken/spelen ze? ;)

Dat was ook mijn vraag of iemand nog meer ervaring ermee had. Mijn eerste indruk was niet geheel positief, maar dat is gebaseed op een uur speelsessie en dat het blijkbaar een slechte promo exemplaar was. Heb dit laatst nagevraagd.. duh hadden ze mij toen wel kunnen vertellen? Dus niet lang geleden eentje in mn handen gehouden en die zag er een stuk beter uit en voelde veel beter, heel verschil!

Ik wil wel eens goed gaan testen, aangezien dit wel een gitaar is wat mij nog steeds blijft boeien na maanden en ondanks mijn eerste indruk.

Mogelijk hebben mensen al deze in bezit en kunnen meer vertellen over de details en mogelijk de duurzaamheid en de finish.

Venlonaer
24 maart 2011, 12:32
Zo wat ik gehoord heb, let op gehoord, zijn ze wel oké...maar de afwerking laat te wensen over.

Ik heb dit gehoord toen ik mijn Japan Jaguar verkocht, de koper had toen ook naar de Blacktop jaguar gekeken, maar is toen toch voor de Japan gegaan, omdat deze betere afwerking had en beter speelde.
Maar dit is wat ik er over gehoord heb, ik heb het zelf dus nog niet uitgeprobeerd.

Misschien hebben jullie er wat aan.

Tankman
24 maart 2011, 12:35
Zo wat ik gehoord heb, let op gehoord, zijn ze wel oké...maar de afwerking laat te wensen over.

Ik heb dit gehoord toen ik mijn Japan Jaguar verkocht, de koper had toen ook naar de Blacktop jaguar gekeken, maar is toen toch voor de Japan gegaan, omdat deze betere afwerking had en beter speelde.
Maar dit is wat ik er over gehoord heb, ik heb het zelf dus nog niet uitgeprobeerd.

Misschien hebben jullie er wat aan.

Het is exemplarisch, maar dat is ook mijn conclusie tot nu toe!. Ik heb een Blacktop Tele bespeeld die echt te beroerd voor woorden was met afwerking, bespeelbaarheid en klank. Vervolgens heb ik exact dezelfde model Tele ergens anders bespeeld en die was wel echt te gek. Verder heb ik de Strat en de Jaguar wel eens bekeken, maar niet bespeeld en in die paar secondes waar ik heb gelet of de mankementen van de Tele zich hier ook vertoonden viel mij niks op en leken ze verder prima.

Tooon
24 maart 2011, 12:57
ik heb even geleden een tele blacktop aangeschaft, de knoppen vervangen en EMG81-85 gefit...
Ben er heel tevreden van, doet gewoon wat'ie moet doen en voor MIM zeer degelijk afwerking...
Blacktop serie kwam net op tijd of ik had men amerikaan onder de frees gegooid...
effe off-topic, wat bedoelen jullie met 'GAS':???:, kom ik al het hele topic tegen (zal wsl wel liggen aan het feit dat ik belg ben...)
cheers

Tankman
24 maart 2011, 13:00
Gear Acquisition Syndrome

Heb je foto's van je Blacktop met EMG's?

Hallie
24 maart 2011, 13:00
GAS = Guitar Acquisition Syndrome

oftwel onbedwingbare drang om gitaren te willen kopen.

geld ook voor GAS op effect pedalen.

etc :)

Hallie
24 maart 2011, 13:01
haha tankman was me een paar seconde voor :supercool:

Tooon
24 maart 2011, 13:07
haha...
dan heb ik dat zeker... leuk dat daar ook een naam voor bestaat...
niet zo direct een foto van, mr was toch van zin er een paar te klieken, zal ze posten
thx

Rembull1980
25 maart 2011, 08:52
Super van de reacties! Goed kijken dus per exemplaar. Lijkt mij ook handig om punten op te sommen waar je bij deze gitaren op moet letten, zodat je de goede eruit kan pikken.

Mr.Bluesbreaker
25 maart 2011, 09:20
Heb laatst het rode strat exemplaar in handen gehad, als je het mij vraagt kun je veel beter een 2e hands MIJ kopen en er een goede brughumbucker inzetten, of gewoon heel iets anders dan per se een Fender. Was het geld niet echt waard naar mijn mening. Dooie klank, onhandige knoppen, pickup balans niet je van het. Wel een hele stap omhoog vanaf een Squier standard maargoed, voor 550,- zou ik het wel weten.

Rembull1980
25 maart 2011, 11:32
Jammer genoeg is 2de hands Fender tegenwoordig een hele klus om niet met een neppert opgescheept te worden heb ik het idee.

Arno048
18 april 2012, 09:14
Ik heb zelf de Blacktop Tele met maple toets, en ik ben er zeer tevreden mee. Dit in tegenstelling tot de blacktop strats en jaguar die ik ook bespeeld heb. Het verschilt in de Blacktop serie heel erg onderling, net welk model je hebt. Ik vind hem in ieder geval, zeker voor de prijs erg goed klinken en spelen. Enige puntje wat ik kon vinden is dat hij nog wel even opnieuw geintoneerd moest worden, nieuwe snaartjes erop en hij speelde goed.

Larss
18 april 2012, 21:00
Zelf heb ik sinds februari ook een Blacktop in bezit, een Tele (een zwarte met rosewood). In januari vond ik het eens tijd voor nieuwe, niet wetende wat ik wilde ben ik richting de MusicStore gereden. Daar ben ik een paar uur bezig geweest met van alles en nog wat, tot ik een blacktop tele tegen kwam. Het warme geluid maakte mij meteen verliefd op deze gitaar. Oké je moet de tone knop eigenlijk altijd wat dicht draaien, maar hij speelt makkelijk, fijn en is eigenlijk een alles kunner.

Nu ligt hij hier bij een Gibson L-6S, ook een goede gitaar. Persoonlijk speel ik 9 van 10 keer toch echt op de Fender. Het is natuurlijk helemaal eigen voorkeur, en ik wil niemand overhalen, maar hier is in ieder geval iemand erg tevreden.

P.S. Ik las dat iemand de knoppen vervangen heeft. Standaard Telecaster knoppen op gezet? Zoja, zou je mij dan kunnen vertellen waar je die gehaald hebt, want ik vind die amp knobs maar niks.

Achteraf wel spijt dat ik voor de zwarte ben gegaan en niet voor de rode, dus mocht iemand willen ruilen ;)