PDA

View Full Version : Vreemd vraagje tremelo arm



Dealer
7 september 2010, 13:05
Goedendag allen,

Even een voor meesten hier een nutteloos ogende vraag,mijn excuses hiervoor, maar hier komtie alsnog:

Ik heb een Fender Am Std stratocaster. Bij een strat zit natuurlijk een tremelo arm, en zoals bij veel strats zit daar een wit dopje op.

Is het mogelijk om dat dopje er op de een of andere manier af te krijgen?

Bij voorbaat dank

Fisherman
7 september 2010, 13:09
Allereerst natuurlijk de handle even eraf schroeven.
Meestal met een draaiende beweging trekken, komt ie er zo vanaf.

Freakoutus
7 september 2010, 14:19
En wanneer het draaien niet wil, trem arm los van de gitaar en dan het dopje wegsmelten:soinnocent: misschien een enorm gek idee maar ik denk dat het wel zou kunnen werken. Moet wel bekennen dat ik dit zelf nog nooit gedaan heb en kan je dus geen garantie bieden hehe:dontgeti::makeup:

Oftewel, een vreemd antwoord bij een vreemde vraag. Lijkt mij vrij logisch.:D

guitarkid
7 september 2010, 14:28
En wanneer het draaien niet wil, trem arm los van de gitaar en dan het dopje wegsmelten:soinnocent: misschien een enorm gek idee maar ik denk dat het wel zou kunnen werken. Moet wel bekennen dat ik dit zelf nog nooit gedaan heb en kan je dus geen garantie bieden hehe:dontgeti::makeup:

Oftewel, een vreemd antwoord bij een vreemde vraag. Lijkt mij vrij logisch.:D

Niet nodig, gewoon eraf draaien, desnoods met een tangetje!
Doekje er om heen dan beschadigd hij niet en kun je 'm er ook weer opzetten als dat nodig mocht zijn.

Gr. C.

Freakoutus
7 september 2010, 14:34
Niet nodig, gewoon eraf draaien, desnoods met een tangetje!
Doekje er om heen dan beschadigd hij niet en kun je 'm er ook weer opzetten als dat nodig mocht zijn.

Gr. C.

True, ik ging totaal er even vanuit dat het écht niet zou lukken. Dan zou je altijd mijn zeer zware vreemde en rare aanpak kunnen proberen, dat is meer wat ik er eigenlijk mee bedoel, wat misschien voor jullie niet echt duidelijk is en was. Wat ik helemaal kan begrijpen

guitarkid
7 september 2010, 14:39
True, ik ging totaal er even vanuit dat het écht niet zou lukken. Dan zou je altijd mijn zeer zware vreemde en rare aanpak kunnen proberen, dat is meer wat ik er eigenlijk mee bedoel, wat misschien voor jullie niet echt duidelijk is en was. Wat ik helemaal kan begrijpen

Ik denk dat Macwilliams je helemaal begrijpt! Die had de vlammenwerper er direct op los gelaten! :seriousf:

Gr. C.

Freakoutus
7 september 2010, 14:46
Oh yes indeed! dat was ook het eerste dat ik dacht. Maar goed, laten wij OT blijven. Wanneer ik een topic start ben ik ook erg in mijn nopjes wanneer anderen OT zijn.

Graag horen wij de uitslag van de operatie meneer/mevrouw Dealer!

guitarkid
7 september 2010, 15:23
Oh yes indeed! dat was ook het eerste dat ik dacht. Maar goed, laten wij OT blijven. Wanneer ik een topic start ben ik ook erg in mijn nopjes wanneer anderen OT zijn.

Graag horen wij de uitslag van de operatie meneer/mevrouw Dealer!

Fijn plan! Ik ben ook benieuwd.

Gr. C.

Dealer
7 september 2010, 16:37
danku allen voor de spoedige antwoorden :ok:

Trekken/daaien met de hand of tanden (geen goed plan) heb ik al geprobeerd, en helaas faalde dit :(. Hij lijkt flink vastgelijmd.

Vanavond voor het uitgaan ga ik langs een maat die mij waarschijnlijk wel kan helpen. Hij heeft honderden tangen en tollen en vlammewerpers.... en met een paar pilsjes als motivatie gaat het vast lukken...one way or another dat witte ding gaat eraf. :)

Maar ik begin met de tang:)

Ik laat jullie morgen weten wat er gebeurt en als t er belachelijk/grappig uitziet zal ik ook wel een foto posten.

B-stone
7 september 2010, 17:03
ik zou zeggen: laat hem erop zitten!

het lijkt me namelijk niet zo fijn tremloe met schroefdraad in je handpalm.

of is dat nou juist rock 'n roll? :crazyhappy:

onder dat plastic ding zit schroef draad: ik denk dat ze dat plastic gek dinges wat ik er idd ook niet vind uit zien ( maarja dat is strat he :soinnocent:) vol hebben laten lopen met lijm en hem daarna erop geschroeft hebben.

misschien fuhnen ( of hoe schrijf je dat in godsnaam ookal weer :) ) en dan weer met de tang proberen als dat ding tering heet is?

btw: hebben ze bij allparts niet gewoon er eentje liggen zonder plastic, meer zo'n floyd rose arm?

2e btw: misschien kan je vriend dat schroefdraad er af dingese ;)

LesPaul1612
7 september 2010, 17:05
eerst eraf smelten, daarna er weer op proberen zetten. Gaat gegarandeerd opgetrokken wenkbrauwen veroorzaken:D

twanmirck
7 september 2010, 18:47
simpel; een poosje onder de warme kraan houden en je trekt 'm er zo af.

jutter
7 september 2010, 19:10
simpel; een poosje onder de warme kraan houden en je trekt 'm er zo af.

Of tussen je billennaad...:seriousf: Maar serieus, dat is een goede tip van je!

Dealer
8 september 2010, 13:35
Goedemorgen allen...

De pilsjes als motivatie was geen goed idee, ik heb uiteindelijk tot het uitgaan heel de tijd gitaar gespeeld, en vergeten het dopje eraf te halen

Die van dat koken is echt een goed idee, ga ik als eerst proberen (vanavond) en met de tang zal er op volgen (maybe combinatie van).

Post resultaat vanavond

Dankuuu