PDA

View Full Version : Oude jazz gitaar.



chesterlp7
7 september 2010, 12:27
http://cgi.benl.ebay.be/Egmond-jazz-guitar-unikat-vintage-lata-60-Holland-/220663602023?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item3360935b67#ht_650wt_1137

Klinken deze gitaartjes eigenlijk nog wel goed?
Ze zijn alvast prachtig!

LaurentB
7 september 2010, 12:39
Veel Egmond gitaren waren echte budgetgitaren, maar er zijn er ook wel gemaakt van betere kwaliteit. Ikzelf weet echter niet welke modellen dat dan zouden zijn, maar ze zien er vaak geinig uit ja, echt die jaren vijftig stijl.

heinz3110
7 september 2010, 13:06
Heb er een gehad! Precies hetzelfde model durf ik niet te zeggen, maar de nek ziet er net zo honkbalknuppelig uit, een dik v- profiel.

Of het die 110 euro waard is? Mwoah. Als de hals krommig is dan word je er niet vrolijk van. Geen halspen om bij te stellen. In ieder geval: de mijne was aardig, maar niet meer dan dat.

--=HANS=--
7 september 2010, 13:15
Het is een ieder geval een gitaar die ik nooit zou kopen voor ik hem zelf in mijn handen gehad heb.

wietse
7 september 2010, 13:31
Of het die 110 euro waard is?

110 euro??!!
man die krengen koop je als je effe zoekt op rommelmarkten voor maximaal 35 euro.
koop nooit en dan ook nooit een egmond vanuit het buitenland, daar zijn ze vele malen duurder dan hier, of het moet al een buitengewoon zeldzaam model zijn en je verzamelt egmonds.

Little Jay
7 september 2010, 15:31
Ik heb er één thuis staan, gratis (!) gekregen, met de merknaam Combo op de kop (gemaakt door Egmond).

De hals van de mijne is maar een heel klein beetje getordeerd en je kunt de halshoek verstellen (onder die plastic knop op de hiel zit een schroef en in de hiel tussen hals en body een veer) dus de mijne is nog redelijk bespeelbaar. De meeste halzen van Egmonds die ik heb gezien zijn echter behoorlijk getordeerd en onbespeelbaar.

Het geluid is een beetje "dozig" maar redelijk voluminieus en best bruikbaar om er oude stijl jazz slaggitaar op de spelen of om gewoon een beetje in de huiskamer op te pielen.

110 euro zou ik er i.i.g. nóóit voor betalen!! En deze gitaren kun je inderdaad niet kopen zonder eerst te bespelen, de meeste zijn slechts bruikbaar als muurdecoratie (maar daar staan ze inderdaad erg mooi ja ;-).

budje
7 september 2010, 18:14
110 euro??!!
man die krengen koop je als je effe zoekt op rommelmarkten voor maximaal 35 euro.
koop nooit en dan ook nooit een egmond vanuit het buitenland, daar zijn ze vele malen duurder dan hier, of het moet al een buitengewoon zeldzaam model zijn en je verzamelt egmonds.

Wat wietse zegt!