PDA

View Full Version : X2 Wireless als buffer?



Izegrim
7 september 2010, 10:27
Hoi snarenplukkers,

Ik heb een X2 Wireless en een tuner tussen gitaar en amp zitten. Ik heb eens ergens gelezen dat het signaal uit passieve elementen hoogohmig is en kwetsbaar voor storing en signaalverlies. Daarom is een buffer goed om een signaal door een lange kabel te sturen.

Omdat ik wireless speel vraag ik me af of een buffer nog wel nut heeft of dat de ontvanger al als buffer fungeert. Kan ik dan net zo goed een true bypass tuner erachter hangen?

Izegrim
8 september 2010, 12:50
Kom op, van alle 34 deskundigen die dit topic gelezen hebben moet er toch wel 1 zijn die een antwoord weet? :)

HaroldA
8 september 2010, 13:41
Kom op, van alle 34 deskundigen die dit topic gelezen hebben moet er toch wel 1 zijn die een antwoord weet? :)

Ik heb het antwoord! Gebruik Google! :ok:

Eerste hit: http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=5017

Rick trodat
8 september 2010, 14:37
Bij wireless wordt het signaal sowiezo gebufferd vanuit het send apparaatje.

Izegrim
8 september 2010, 15:08
Ik heb het antwoord! Gebruik Google! :ok:

Eerste hit: http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=5017

Schitterend! Dan ram ik er een TB tuner tussen.


Bij wireless wordt het signaal sowiezo gebufferd vanuit het send apparaatje.

Daar was ik dus niet zo zeker van omdat het niet om een analoog systeem gaat. Ik heb ook geen gainregelaar ofzo en het leek mij mogelijk dat er uit de ontvanger exact hetzelfde signaal zou kunnen komen.

Erik70
8 september 2010, 20:19
Quote "Schitterend! Dan ram ik er een TB tuner tussen."

Volgens mij is dat juist het principe van true-bypass, dat het je signaal niet aantast en dus daarvoor niet uitmaakt of je signaal wel of niet gebufferd is.

Pé.
9 september 2010, 00:22
Nee, het gaat er om dat hij zijn huidige tuner als buffer gebruikt. Deze kan nu vervangen worden voor een TB model omdat hij al een andere buffer (de wireless set) heeft! ;)

Izegrim
9 september 2010, 09:38
Nee, het gaat er om dat hij zijn huidige tuner als buffer gebruikt. Deze kan nu vervangen worden voor een TB model omdat hij al een andere buffer (de wireless set) heeft! ;)

Precies! :D

kassie
9 september 2010, 14:16
Quote "Schitterend! Dan ram ik er een TB tuner tussen."

Volgens mij is dat juist het principe van true-bypass, dat het je signaal niet aantast en dus daarvoor niet uitmaakt of je signaal wel of niet gebufferd is.

Jaja, ongebufferd signaal, probeer maar eens met 10 tb pedalen en 2x 6m kabel, kijken wat er van je toon overblijft. Alsof er een lap voor je speakerkast hangt.

Rick trodat
9 september 2010, 14:40
Jaja, ongebufferd signaal, probeer maar eens met 10 tb pedalen en 2x 6m kabel, kijken wat er van je toon overblijft. Alsof er een lap voor je speakerkast hangt.

Tja dan krijg je een hinderende, beetje muffe bas. Er zijn ook buffers die meer een soort van high pass filters zijn. Dan blijft er geen bas over.