PDA

View Full Version : NGD - Parker NiteFly Mojo



Baco
7 september 2010, 10:13
Na een tijdlang GASsen op dit type van gitaar en nadat m'n vast dealer in de States deze aan spotprijs te koop had staan moest ik niet echt lang nadenken om toe te slaan en geloof me, echt een zalige gitaar!

Maar eerst, fotookes:

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-01.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-02.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-04.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-06.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-08.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-09.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-13.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Parker/NFTB/10-09-07NFTB-15.JPG

Meer pics op:

Specs:
- Mahogany body met flame maple top
- Mahogany neck
- Carbonglass fretboard met stainless steel frets
- Sperzel locking tuners
- Piezo electric/acoustic pickup
- Seymour Duncan JB (bridge)
- Seymour Duncan Jazz (neck)

De NiteFly gitaren zijn de goedkopere versie van de Fly gitaren (wegens bolt-on neck), deze zijn ook iets minder uitgesneden, wegen dus iets meer dan een Fly, wat mij allesbehalve stoort, ik voel graag dat ik een gitaar in m'n pollen heb (al zou ik ooit nog wel eens een Fly willen hebben ook...)

Het fretboard kende ik al, in een ver verleden heb ik ooit eens een Fly getest en op m'n Wasburn WM526 zat hetzelfde fretboard, zalig dit, supersnel en smooth tot en met. Neck is nr het schijnt ietsje voller dan een Fly, maar dik kan je deze allesbehalve noemen en o zo comfortabel om te spelen. Straks ga ik even de piezo testen, is er tot op heden nog niet van gekomen. De JB en 59 zijn geen onbekenden, valt weinig meer over te zeggen. Overtuigen erg goed in deze gitaar, deze zullen er wel in blijven normaliter.

Bottomline: als je je over de shape kan zetten dan is dit echt een beestige gitaar (en zeker voor wat ik voor betaald heb), dit is zeker een blijvertje, is een zeer waardevolle verrijking van m'n arsenaal, met die piezo er in een echte alleskunner.

FruscianteFan
7 september 2010, 10:22
En toch vind ik het best een mooie gitaar. Fijn ding ook, heb vorige week nog op eentje gespeeld om eens een piezo-brug te kunnen horen.

Gefeliciteerd!

levi
7 september 2010, 10:35
Gefeliciteerd!

Ik vind die top er een beetje raar uit zien net alsof die flamed maple er op is geschildert. Maar ik vind het ook een best mooi gitaartje. Ik heb een vraagje hoe duur waren de verzendt kosten en import kosten van deze gitaar vanuit amerika? Of wil je dat liever neit zeggen?

HaroldA
7 september 2010, 10:42
Nice! :ok:

Wat zijn de schakelmogelijkheden?

* Electrisch volume
* Electrisch tone
* Electrisch 3-standen pickup switch
* Piezo volume
* Piezo/beide/electrisch switch

Baco
7 september 2010, 10:56
Nice! :ok:

Wat zijn de schakelmogelijkheden?

* Electrisch volume
* Electrisch tone
* Electrisch 3-standen pickup switch
* Piezo volume
* Piezo/beide/electrisch switch

Volledig correct ;) En toegegeven, switchen staan goed geplaatst zodat je snel kan switchen tussen de combinaties.

Flame Top komt er idd niet mooi uit op die foto's, ziet er echter uit in real life ;)

Verzendkosten waren $135. Kan ook iets meer zijn, hangt er van of Jon de UPS Saver optie heeft doorgerekend of niet: gitaar is daar vrijdag verzonden (States dus, Kansas) en gisteren stond die al aan m'n deur. Had hem gezegd dat we zaterdag een grote gig hadden en dat ik deze graag had gebruikt dan, en hopla, ze staat klaar voor zaterdag :)

Import is de standaard berekening hé, (invoerrechten + douanekosten) * BTW% + BTW op de gedeclareerde waarde

HaroldA
7 september 2010, 10:59
Volledig correct ;) En toegegeven, switchen staan goed geplaatst zodat je snel kan switchen tussen de combinaties.

Zitten er ook 2 jack uitgangen op om te kunnen bi-ampen?

Baco
7 september 2010, 11:02
Ze doen dat nu met een (bijgeleverde) stereokabel, is een stereojack. Met monokabel kan je de bovenstaande combinaties doen, met die stereokabel heb je de beide signalen gesplit. Ga dat ook nog wel eens testen, heb hier nog een PA staan :)

HaroldA
7 september 2010, 11:07
Ze doen dat nu met een (bijgeleverde) stereokabel, is een stereojack. Met monokabel kan je de bovenstaande combinaties doen, met die stereokabel heb je de beide signalen gesplit. Ga dat ook nog wel eens testen, heb hier nog een PA staan :)

Da's helemaal handig! Al vraag ik me wel af hoe dat gedaan is ;) Ik heb een Gibson RD Artist waar ik alle elektronica uit gehaald heb en ik zit er aan te denken een piezo brug in te zetten. Nu moet ik dus uit gaan zoeken hoe dat mono/stereo truukje werkt!

FruscianteFan
7 september 2010, 11:13
Ik heb inmiddels een akoestisch systeem in mijn Indie, zelf ingebouwd. Ik heb nog even overwogen om er een uitgang in te zetten, maar voorlopig komt er gewoon mono signaal uit mijn gitaar, en kies ik met een ab-switch tussen buizenversterker en all-range of PA. Het is jammer dat je dan zowel op de gitaar als bij je voeten moet schakelen, maar het lijkt me prettiger dan met twee kabels zitten...

Baco
7 september 2010, 11:15
Ben je hier iets mee:

http://www.jwrooker.com/images/parkerforum/ParkerSchematic.jpg

HaroldA
7 september 2010, 11:25
Heb je hier iets aan:

Ehm, daar zie ik een stereo/mono switch op staan...

Baco
7 september 2010, 11:31
Was de eerste die ik tegen kwam, zie niet dat het van 2003 is, wsch andere wiring dan. Zal wel op het Parker forum te vinden zijn, denk ik.

Fisherman
7 september 2010, 11:40
Gefeliciteerd met deze waanzinnig futuristische Parker!
Ik heb even op de site gekeken, maar als ik me niet vergis is dit een van de duurste uitvoeringen? Als ik mag gokken, rond de 3500-4000 euro totaal incl. shipping/customs/duties?

Veel speelplezier! :ok:

:B

HaroldA
7 september 2010, 11:47
De NiteFly gitaren zijn de goedkopere versie van de Fly gitaren (wegens bolt-on neck)


Ik heb even op de site gekeken, maar als ik me niet vergis is dit een van de duurste uitvoeringen?

Tsja... :soinnocent:

Souplol
7 september 2010, 12:40
gitaar is daar vrijdag verzonden (States dus, Kansas) en gisteren stond die al aan m'n deur.

*OFFTOPIC

Ik had schoenen besteld via internet die moesten 20km reizen en die deden er nog langer over(4-5 werkdagen..).. Netjes!!

macwilliams
7 september 2010, 12:43
Gefeliciteerd met je aanwinst:ok:

zit een leuk aantal opties in qua schakelingen.
Ga je er veel gebruik van maken denk je?

Fisherman
7 september 2010, 13:07
Tsja... :soinnocent:

Oeps, ik keek te snel naar Fly Mojo....en dat zijn idd niet de bolt-on en veel aantrekkelijker geprijsd.
Ekskjoes mie heurr:makeup:

Baco
7 september 2010, 14:32
Oeps, ik keek te snel naar Fly Mojo....en dat zijn idd niet de bolt-on en veel aantrekkelijker geprijsd.
Ekskjoes mie heurr:makeup:

Deze NiteFly Mojo's zaten iets rond de 2000 euro (de topmodellen in de NiteFly reeks, er zijn er ook tussen die heel wat minder kostten), maar worden niet meer gemaakt. Deze zal me ongeveer 1200 euro gekost hebben (moet nog m'n VISA afrekening checken), alles betaald, splinternieuw ;)

@macw: in onze huidige setlist zit 1 akkoestisch nummer, maar dat staat in Drop C. Deze ga ik in standaard stemming houden, dus voor dat nummer kan ik de piëzo niet gebruiken. Voor een aantal andere nummers wordt er echter wel clean (eigenlijk steelstring) gebruikt, dus dan kan ik die piëzo gaan gebruiken, ben benieuwd :)

@souplol: UPS Saver hé, gaat echt heel snel

Wiellem
7 september 2010, 14:44
Damn wat een erg brute gitaar, vooral dat vooruitstrevende en moderne vind ik erg mooi :mmmm:

Gefeliciteerd :)

Freakoutus
7 september 2010, 14:53
Ik kan maar niet wennen aan de vormen van de gitaar. Ik vraag mij dan ook wel es af of ze wel lekker "hangen" of "zitten" tijdens het spelen.

Ondanks mijn onbegrip wat totaal niet verkeerd bedoeld is wil ik je toch feliciteren met je aanwinst, hopelijk voldoet ze aan je verwachtingen of overtreft ze deze!

Greetings!

Baco
7 september 2010, 15:01
Ik kan maar niet wennen aan de vormen van de gitaar. Ik vraag mij dan ook wel es af of ze wel lekker "hangen" of "zitten" tijdens het spelen.

Ondanks mijn onbegrip wat totaal niet verkeerd bedoeld is wil ik je toch feliciteren met je aanwinst, hopelijk voldoet ze aan je verwachtingen of overtreft ze deze!

Greetings!

Wel, dan kan ik je maar aanraden van er eens eentje te testen, want zowel staand als zittend spelen is erg comfortabel met die Parkers!

Orbis
7 september 2010, 15:11
Heel gaaf ding! De vorm vind ik zelfs wel gaaf, als je het geloven kunt :p .

Wat is alleen dat zilveren dingetje tussen de neck en de neck-pup? Gezien de specs die je postte zou ik op een piezo gokken, maar ik dacht dat die meestal in de zadels zaten?

Baco
7 september 2010, 15:13
Heel gaaf ding! De vorm vind ik zelfs wel gaaf, als je het geloven kunt :p .

Wat is alleen dat zilveren dingetje tussen de neck en de neck-pup? Gezien de specs die je postte zou ik op een piezo gokken, maar ik dacht dat die meestal in de zadels zaten?

Da's de trussrod, om de kromming van je neck aan te passen ;)

De piëzo zit in de brug, trouwens

HaroldA
7 september 2010, 15:13
Wat is alleen dat zilveren dingetje tussen de neck en de neck-pup? Gezien de specs die je postte zou ik op een piezo gokken, maar ik dacht dat die meestal in de zadels zaten?

Wat dacht je van de trussrod-moer?

Crap: net te laat...

Orbis
7 september 2010, 16:54
Oké, dat had ik niet aan zien komen. In mijn conservatieve geest zit de trussrodmoer gewoon in de headstock ;) .

mikeyaxeman
7 september 2010, 16:58
Nou de oude Fender Strats hadden dat ook hoor. ;)

Baco
7 september 2010, 16:59
Bij m'n (Washburn) N4 zit die ook op die plaats, doch iets minder goed zichtbaar. Heb weinig conservatieve gitaren, ik ;)

vulvasonic
7 september 2010, 22:34
Veel plezier met dit ergonomisch wonder en zeer veelzijdige gitaar. Ik weet dat de vorm veel mensen 'afschrikt', maar het zijn echt waanzinnig goede gitaren. :cooler:

Fisherman
7 september 2010, 22:56
Veel plezier met dit ergonomisch wonder en zeer veelzijdige gitaar. Ik weet dat de vorm veel mensen 'afschrikt', maar het zijn echt waanzinnig goede gitaren. :cooler:

Dat zeggen vrouwen nou exact over mij :crazyhappy:Dat mijn vorm ze afschrikt, maar dat ik echt een waanzinnig goeie gozert ben ;)

jutter
7 september 2010, 22:58
Héél mooi!!! Ik hou wel van gitaren die afwijkend zijn. Parkers heb ik altijd mooi gevonden en ook Steinbergers vind ik prachtig! Gefeliciteerd!!!

stikel
7 september 2010, 23:08
Oké, dat had ik niet aan zien komen. In mijn conservatieve geest zit de trussrodmoer gewoon in de headstock ;) .

Music man heeft eenzelfde trussrod verstelling

@Baco, Van Harte mooie gitaar.

Flipkoos
7 september 2010, 23:15
supervet! gefeliciteerd!