PDA

View Full Version : solo techniek



nak
7 september 2010, 10:11
Ik ben nogal rythm aangelegd maar probeer ook wat solowerk te doen.
Nu zijn er talloze items van alternate picking maar wanneer begin je met een downstroke en wanneer met een upstroke.
Ik rag nu meestal met de plectrum op en neer, die blijft dus op dezelfde hoogte en dat klinkt slordig.
Als ik dan al naar een snaar eronder wil en ik kom de snaar erboven ook nog eens boven uit dan kom ik die snaar weer tegen als ik naar de snaar eronder wil.
Zal er wel overheen moeten springen maar dan zit er geen snelheid meer in, zelfs nog langzamer als ze afzonderlijk aansla.
Weet iemand ook een clip waar het tergend langzaam wordt gespeeld, aub niet Paul gilbert spul enzo.
Zou mooi zijn als ik een heen en weer stukje op de a snaar erin kreeg van 6 noten efgagf

b ----------a--
a ------e-fg-gf
e --------------
je ziet, ik moet dan wel naar de snaar eronder.
Op één snaar lukt me dat vrij aardig en ook nog wel redelijk snel maar met de vingers in de spagaat is niks, dat hou ik niet vol.
Dus ik wil zulke loopjes op twee snaren doen.

aaronstonebeat
7 september 2010, 13:01
Kijk eens naar http://www.justinguitar.com/ / http://www.youtube.com/justinsandercoe.
Daar vind je vrijwel alles dat van belang is.

Vooral langzaam beginnen en heel erg letten op een nette techniek; bewegingen zo klein en precies mogelijk houden. Liever heel vaak in kortere sessies oefenen, dan af en toe maar lang.
Speel elk ding dat je oefent steeds op dezelfde manier, qua aanslag, vingerzetting etc.

Gebruik een metronoom. Als je iets goed beheerst op een laag tempo kun je het in kleine stapjes sneller gaan proberen. Dat is de meest aanbevolen manier; groot voordeel is dat je ook nog met slechts een getalletje kunt onthouden hoever je was gekomen.

Geduld hebben en proberen frustratie geen kans te geven. Voortgang komt meestal in sprongetjes; het lijkt steeds een tijdje alsof je niet vooruitgaat en dan plots gaat het wat beter. Volgens mij blijft dat zo zolang je leeft.

Akuma
8 september 2010, 11:18
Zeer nuttige tip: Liever langzaam en precies dan snel en slordig.
Snelheid bouw je wel op naarmate je meer oefent. ;)