PDA

View Full Version : mening gevraagd over een tool achtig nummer



dennis_rhcp
6 september 2010, 21:42
Hallo allemaal,

Ik speel in een band, opgestart uit een groep vrienden met dezelfde passie, namelijk muziek!

maar nu hebben we een nummer geschreven waar we zo gezegd best trots op zijn, die willen we dus goed opgaan nemen, dit ga ik doen samen met een collega van mij,

Maar voorlopig heb ik even snel een proef demo gemaakt in de oefenruimte met 1 stereo microfoon in het midden

helaas kan je de zang slecht horen. en het nummer is in 2 delen opgenomen (je hoort duidelijk de knip vlak voor de brug)

MAAR nu ben ik dus benieuwd wat andere er van vinden, wat zouden jullie anders doen? of welke tips hebben jullie voor ons? vinden jullie het nummer sterk of juist heel langdraadig en saai

kijk nu hebben we het nummer nog niet goed opgenomen, maar het zou zonde zijn als we het goed opgenomen hebben en dan spijt van iets hebben.

ik ben benieuwd!

de link:
http://soundcloud.com/dennis-spee/stoel

guhlenn
7 september 2010, 08:33
Vind de gitaarsound best wel tool ja. Het totaal lijkt er misschien wel iets teveel op, als je begrijpt wat ik bedoel. De drums steken er een beetje uit, in negatieve zin, maar goed, als je Tool referenties hebt is het ook lastig voor de drummer...

ThomasR
7 september 2010, 09:23
wel leuk maar die opname zal er zeker geen deugd aan doen om alles goed naar voor te brengen. ik vind het in het begin wat stroef lopen, ik heb het gevoel dat er hard moet getrokken worden om alles in de maat de houden.

dennis_rhcp
8 september 2010, 00:57
bedankt voor de reacties,

De drums, ja mischien moet je meer aan A perfect circle denken, Ik vind de drums heel tof, ik ben zelf ook een drummer eigenlijk, maar ik ben blij dat ik niet zijn zware taak op mijn schouder hoef te dragen om de band enig sinds strak te houden.

Er wordt inderdaad heel hard aan het het nummer getrokken om nog een beetje strak te blijven, het nummer is ook eigenlijk een beetje net boven onze pet.

maar misschien vind ik dat wel het vette eraan, als je een opname van het zelfde nummer een paar weken geleden gehoord had klonk het nergens naar, we zijn in een relatief korte tijd best ver "voor ons doen" gegroeid, wie weet spelen we dit over een paar weken/maanden een stuk makkelijker

Don Capo
8 september 2010, 11:15
Ik vind het best een ok nummer! Ik ben technisch niet onderlegd dus kan je daar weinig tips over geven. Het is in ieder geval een fijn nummertje om naar te luisteren, een goeie mix zou wonderen doen. Ben beneiuwd naar het eindresultaat!

Thyrif
9 september 2010, 18:44
Helemaal niet slecht! Wel heel duidelijk tool idd, maar wel ritmisch prettiger luisterbaar dan tool (die alles persé dwars moeten composeren xD).

Gewoon nog vaker oefenen, en dan een betere opname maken ^^

De rythmguitar met akkoorden vind ik wel wat fuzzy klinken (of misschien is het de bas zelfs?), een strakkere sound zou misschien meer strakheid in het nummer brengen. Misschien is een helemaal gesloten hi-hat in sommige stukken ook handig. Maar dat zijn maar wat ideetjes.

Succes! En laat ons zeker de volgende versie horen!

sideburns
11 september 2010, 12:58
Hee, ik vond het zeker niet slecht, heeft me geen enkele moeite gekost om het af te luisteren dus dat zegt genoeg. Het lijkt, zoals al eerder gezegd, wel erg op tool. Op zich is dat natuurlijk ook wel weer een opsteker want qua arrangement is dit niet het gemakkelijkste van het gemakkelijke...

Qua zang zou het prettig kunnen zijn ( maar hee, t is jullie song :) )Als er op een aantal momenten (bijv zoals tool op sommige drumbreaks bijv) de zanger eens lekker stacato meezingt met meer power, dat kan het volgens mij nog verder afmaken.

Volgens mij kan dit nummer erg mooi worden als het netjes word opgenomen / gemasterd !

gegroet

dennis_rhcp
11 september 2010, 20:30
Heey iedereen, bedankt voor de reactie's!!

Over dat stacato zingen, lijkt mij inderdaad heel tof, ik ga het morgen gelijk even aankaarten! bedankt! goede tip!

Ik speel op een fender Mex. Telecaster, Niet echt een geschikte gitaar. maar ik hou van fender, en ik ben bang dat ik er niet vanaf kom. ik ga wel kijken om er binnenkort een humbucker "hot rail" in de brug positie te gooien, hopelijk krijg je dan wat een strakkere laag. dit waren trouwens ook geen hele goede versterkers (een randall RG75 en een peavey bandit volgens mij)


Ik heb er heel erg zin in om dit goed optenemen. ik heb al mooie microfoons geregeld (neumanns, Senheiser etc) en een mooie ruimte is bijna geregeld.

Patrick (collega geluidsman van mij bij luxorlive) gaat mij helpen met de drums, hij is echt een mierenneuker (positief bedoeld), weet alles over fase en is gewoon 10x beter dan ik.

ik ga de gitaar,bas en vocals doen. en dan mixen we het samen.
ik ben vanplan om ook echt mooie versterkers te gaan lenen (denk aan mesa/vox/koch)

ik hou jullie op de hoogte! en bedankt voor de (positieve) reactie's!!!

sideburns
11 september 2010, 22:30
succes met de opnames, ben wel benieuwd !