PDA

View Full Version : Tweede gitaar, mening graag



Arjen91
6 september 2010, 19:45
Ik speel nu een aantal maanden gitaar, en het bevalt me goed.. Ik ben begonnen met een Cort G-110 met een Cort CM10G versterkertje, waar ik de basis op heb geleerd, alleen ik kom er nu
achter dat ik eigenlijk al het uiterste uit deze combo heb gehaald. Geluid blijft nogal clean, niet echte rock dus. Prima om op te leren geen probleem, alleen wil nu wat serieuzer spelen met een goede rock sound.

Nu dacht ik aan: Epiphone Les Paul Standard Plain Top
Line 6 spider IV 75w

totaal zo'n 640,-

Dit lijkt me een leuk setje, aangezien ik goede dingen over deze gitaar en versterker heb gelezen en het een mooie stap hoger is dan ik nu heb, bovendien wat ik gehoord heb, levert dit een prima geluid en ruim 300 presets op de versterker is ook niet mis om een beetje mee te experimenteren. Ik wil er oldie rock en rock mee gaan spelen.

Hoe denken jullie hierover?

Bvd :satisfie:

Squier4ever
6 september 2010, 19:50
Ik speel nu een aantal maanden gitaar, en het bevalt me goed.. Ik ben begonnen met een Cort G-110 met een Cort CM10G versterkertje, waar ik de basis op heb geleerd, alleen ik kom er nu
achter dat ik eigenlijk al het uiterste uit deze combo heb gehaald. Geluid blijft nogal clean, niet echte rock dus. Prima om op te leren geen probleem, alleen wil nu wat serieuzer spelen met een goede rock sound.

Nu dacht ik aan: Epiphone Les Paul Standard Plain Top
Line 6 spider IV 75w

totaal zo'n 640,-

Dit lijkt me een leuk setje, aangezien ik goede dingen over deze gitaar en versterker heb gelezen en het een mooie stap hoger is dan ik nu heb, bovendien wat ik gehoord heb, levert dit een prima geluid en ruim 300 presets op de versterker is ook niet mis om een beetje mee te experimenteren. Ik wil er oldie rock en rock mee gaan spelen.

Hoe denken jullie hierover?

Bvd :satisfie:

Epiphone is een leuke gitaar, ik zou er zeker een tweedehands kopen, veel mer waar voor je geld. Qua versterker zou ik kijken voor een Cube of een VOX Valvetronix. Zijn voor hetzelfde geld veel lekkerder qua sounds. Heb zelf een Spider en als ik ooit een nieuwe modelingamp zou willen (denk het niet) zou ik een Vox Valvetronix serie kopen. Klinkt IMO een heel stuk beter.

The Unforgiven
6 september 2010, 19:55
Ik zou inderdaad voor een andere versterker gaan, Line6 is leuk om mee te beginnen, maar als je zelf al aangeeft dat je wat serieuzer wilt gaan spelen raad ik hem niet aan.

jim__
6 september 2010, 19:55
Aangezien je aangeeft er vooral oldie rock erop wilt gaan spelen, zou ik eerder dan meteen gaan voor een buizenversterker. Line 6 is inderdaad leuk om mee te experimenteren, maar vroeg of laat raak je er toch op uitgekeken. Zeker als je daarna eens op een (goede) buizenversterker hebt gespeeld.

Maar uiteindelijk komt het er toch op neer wat je zelf vind, en niet wat andere voor goede of slechte ervaringen hebben (en al helemaal niet wat youtubefilmpjes beweren). Ga dan ook niet blindelings af op meningen van internet en goede beweringen, om vervolgens via internet zonder te beluisteren je spullen te gaan kopen. Kijk eens rond bij verschillende muziekwinkels, en kijk welke richting je op wilt gaan. Beter een paar tientjes meer betalen bij een winkel nadat je zeker weet dat je het juiste hebt gekocht, dan je spul na een half jaar weer op marktplaats moeten verkopen.

Fisherman
6 september 2010, 20:00
Hi!

Ik zou je de Line 6 absoluut afraden.
Als je dan toch persé een modelling amp wil, kijk dan naar de Vox Valvetronix serie.
Verder, heb je niet overwogen om eens een Gibson Les Paul Studio te kopen ipv de Epi? Ik bedoel, een dure Epi kopen of een echte Gibson?
De Studio's zijn er vanaf zo'n 650 euro nieuw!
Duik eens je lokale gitaarwinkel in en probeer er eentje.
Veel succes! :ok:

Arjen91
6 september 2010, 20:33
Bedankt voor de reacties, altijd goed om te horen wat de ervaringen zijn van anderen..

binnenkort maar eens die Vox VT50 uitproberen, zo te horen word Vox door meerdere van jullie aangeraden.. binnenkort dus even testen en als ie bevalt dan koop ik hem, bedankt mensen!

Rock on! :strat:

Thyrif
6 september 2010, 20:37
Een alternatief voor de epiphone is een tokai, maken erg leuke gitaren in dezelfde prijsklasse.

Qua versterker voor de rock en zeker de "oldie-rock" kun je beter uit de voeten met een Vox Valvetronix (VT?). De line6 is zoals velen hier zeggen: leuk voor begin, maar stiekem klinkt t nergens naar. De Vox heeft wat meer karakter.

niekrhcpniek
6 september 2010, 22:49
Ik zou inderdaad ook van die line 6 versterkers afblijven. In het begin zal hij zeker goed klinken, net zoals de meeste versterkers op dat moment, maar later zal je toch liever een andere gekozen hebben. Laat je beinvloeden omdat er staat dat er 300 presets zijn, met een versterker met misschien maar 2 kanalen kun je misschien een veel betere sound krijgen.
Als je perse een les paul wilt, moet je eens kijken naar die van Vintage. Vallen in dezelfde prijscategorie en spelen echt heel goed. Als je misschien nog iets meer te besteden hebt, kun je zoals jim zegt misschien meteen naar een buizenversterker kijken. Een peavey valveking of iets van blackstar ofzo.

Soesje
7 september 2010, 18:02
Als je toch een epi les paul standard wilt dan zou je deze voor 150,- kunnen overwegen wat in de Grote Tweedehands Adv Topic staat:
http://link.marktplaats.nl/375580866

Wil je jouw nieuwe amp alleen gebruiken voor thuis of meer?
Een buizenamp is ook een leuke overgang van je huidige :)

Wickerman
7 september 2010, 18:11
Hi!

Ik zou je de Line 6 absoluut afraden.
Als je dan toch persé een modelling amp wil, kijk dan naar de Vox Valvetronix serie.
Verder, heb je niet overwogen om eens een Gibson Les Paul Studio te kopen ipv de Epi? Ik bedoel, een dure Epi kopen of een echte Gibson?
De Studio's zijn er vanaf zo'n 650 euro nieuw!
Duik eens je lokale gitaarwinkel in en probeer er eentje.
Veel succes! :ok:

Djiezes Kraajst, je kan beter een dure Epiphone kopen met de zekerheid dat er wat moeite in is gestoken dan zo'n dure Gibson die maar 'gewoontjes van de band rolt'.

Trecion
7 september 2010, 18:44
Ik zou gaan voor een epiphone les paul Custom, kost bij musicstore tussen 450-500 en ik meen er op marktplaats gezien te hebben voor 350 euro. qua versterker zou ik kijke naar de blackstar HT5 of zelfs de HT1 die binnekort uit komt. koop je nog een mutli effectje van 50 euro ofzo en dan kan je ook een beetje klote met effecten.

als je dan ooit in een band gaat spelen heb je een mooi oefenversterkertje voor thuis en kan je wat experimenteren met effectjes en sounds van redelijke qualiteit. Scheelt je ook een hoop geld met het wisselen van amps en effecten omdat het net niet is wat je zocht.

B-stone
7 september 2010, 18:51
houd die vox en een cube eens langs elkaar.

ik zou als transistor voor een cube gaan maarja dat komt omdat ik nog nooit op die vox heb gespeelt xD

veel plezier met een nieuwe gitaar kopen :crazyhappy:

tegen gn'ers: zou een epi dot niet iets voor hem zijn? of een strat? of een sg? ;) naja er zijn toch ook lekkere rock sounds te halen uit andere gitaren dan een les paul? probeer die eens, misschien is een les paul toch net niet iets voor jou ( wat ik me haast niet voor kan stellen hoor, een les paul is namelijk een super gitaar :crazyhappy:) maar ook een gitaar is zeer smaak gebonden en misschien houd jij toch meer van de sg sound :)

B-stone
7 september 2010, 18:52
Ik zou gaan voor een epiphone les paul Custom, kost bij musicstore tussen 450-500 en ik meen er op marktplaats gezien te hebben voor 350 euro. qua versterker zou ik kijke naar de blackstar HT5 of zelfs de HT1 die binnekort uit komt. koop je nog een mutli effectje van 50 euro ofzo en dan kan je ook een beetje klote met effecten.

als je dan ooit in een band gaat spelen heb je een mooi oefenversterkertje voor thuis en kan je wat experimenteren met effectjes en sounds van redelijke qualiteit. Scheelt je ook een hoop geld met het wisselen van amps en effecten omdat het net niet is wat je zocht.


ze zeggen toch dat het verschil tussen een standard en een custom puur en alleen aankomt op de afwerking? dus niet qua sound?

macwilliams
7 september 2010, 19:01
Djiezes Kraajst, je kan beter een dure Epiphone kopen met de zekerheid dat er wat moeite in is gestoken dan zo'n dure Gibson die maar 'gewoontjes van de band rolt'.

Ghehehe, ja ja.
Briljant.

Trecion
7 september 2010, 20:32
ze zeggen toch dat het verschil tussen een standard en een custom puur en alleen aankomt op de afwerking? dus niet qua sound?


het kan zijn dat ik een slechtere lp standard heb bespeeld maar toen ik ze beidde testte in musicstore speelde en klonk de custom net wat beter.

vulvasonic
7 september 2010, 21:03
Laat mij dan de persoon zijn om er even een andere mening tegenaan te gooien. :D

Zolang ik nog jong was, geen uitzicht zou hebben op een bandje waar ik mee moest optreden, zou ik het volledige bedrag opmaken aan een gitaar. Voor dat geld kun je echt een hele leuke en deugdelijke gitaar kopen. Zeker op de tweedehands markt.

Je zit nog volop in je ontwikkeling als gitarist. Als je nu 650 uitgeeft aan een gitaar EN een versterker, dan kun je wederom gaan brainstormen over een nieuwe gitaar en een nieuwe versterker op het moment dat het serieus begint te worden.

Nu een goeie plank, dan kun je straks al je geld uitgeven aan een versterker waar je echt iets aan hebt, tegen de tijd dat het er toe doet.

- Gibson Les Paul Studio
- Gibson SG Special (faded)
- PRS SE series
- Gretsch Electromatic series
- Diverse Fender modellen met humbuckers
- Godin
- Ibanez, het serieuzere werk
- Teveel om op te noemen

Maar wie ben ik? :D

Fisherman
7 september 2010, 21:10
Maar wie ben ik? :D

Een onvoorstelbare gitaarvirtuoos met een Jaguar Sovereign 12 liter V8 die 4 op 1 loopt....en best wel een aardige gozert :seriousf:

vulvasonic
7 september 2010, 21:23
Een onvoorstelbare gitaarvirtuoos met een Jaguar Sovereign 12 liter V8 die 4 op 1 loopt....en best wel een aardige gozert :seriousf:

Dank je!
En vergeet niet te vermelden dat mijn Jag handgeschakeld is. Ik hou van sportief rijden. :D

geert1976
7 september 2010, 22:02
Djiezes Kraajst, je kan beter een dure Epiphone kopen met de zekerheid dat er wat moeite in is gestoken dan zo'n dure Gibson die maar 'gewoontjes van de band rolt'.

duhhh, dacht het niet.

Ik vele vele Epi's bespeeld zo-ook Gibby's en een Gibby Studio is op alle fronten beter en in de 2ehands markt blijven ze het gewoon beter doen.

Fisherman
7 september 2010, 22:15
duhhh, dacht het niet.

Ik vele vele Epi's bespeeld zo-ook Gibby's en een Gibby Studio is op alle fronten beter en in de 2ehands markt blijven ze het gewoon beter doen.

Niet om Geert na te papegaaien :soinnocent:...maar de Gibson LP Studio is écht beter.
Tenzij je natuurlijk de pech hebt dat je een keer tegelijkertijd een kromme lamme slappe Studio bespeelt en vlak daarna een perfect afgestelde Epi met goede humburgerts.....dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn om zo'n statement te maken.
Maar in de regel blijkt dat de Gibson Studio's beter en VEEL waardevaster zijn dan de Epi's.

geert1976
7 september 2010, 23:08
houd die vox en een cube eens langs elkaar.

ik zou als transistor voor een cube gaan maarja dat komt omdat ik nog nooit op die vox heb gespeelt xD



Precies, dan zou je namelijk posten dat de VOX beter is en dat is die ook, vooral als het om humbucker gitaren gaat:ok:

Arjen91
8 september 2010, 18:26
Ik zou hem alleen gaan gebruiken voor thuis gebruik, speel niet in een band ofzo en treed ook niet op, zou aardig snel zijn voor een beginner ;)

De Vox VT50 is denk ik een geschikte, hij werd al door 1 van jullie aangeraden dacht ik, is een buizenversterker en sluit prima aan bij de oldie-rock die ik wil gaan spelen

Ik vind het geluid van Les Paul's geweldig. Ik heb er al eens op 1 gespeeld en ik vond hem lekker spelen. ( epi standard)

Er is altijd wel een betere gitaar te vinden, maarja dat kost dan ook meer geld, en ik ben niet bepaald bill gates ;) Ik snap dat je soms voor hetzelfde geld een iets betere kan krijgen. Alleen ik heb mezelf gewoon afgevraagd wat ik wil gaan spelen en daar ongeveer een budget aangehangen. En zo te horen zijn ze zeker waar voor hun geld, en prima geschikt voor mijn niveau :lp:

FruscianteFan
8 september 2010, 18:55
Het valt me op dat niemand opmerkt dat die Cort helemaal geen verkeerde gitaar zal zijn om mee te scheuren. Het is verschrikkelijk leuk om iemand te helpen een gitaar aan te schaffen, maar als je bezwaar is dat de boel te clean is, dan ligt de oplossing niet in een andere gitaar - helemaal als je gitaar al een humbucker heeft. Ik zou voor dat geld dus liever een behoorlijk goede versterker kopen - genoeg te krijgen voor een euro of €600.

dveer
8 september 2010, 23:53
Ik speel nu een aantal maanden gitaar, en het bevalt me goed.. Ik ben begonnen met een Cort G-110 met een Cort CM10G versterkertje, waar ik de basis op heb geleerd, alleen ik kom er nu
achter dat ik eigenlijk al het uiterste uit deze combo heb gehaald. Geluid blijft nogal clean, niet echte rock dus. Prima om op te leren geen probleem, alleen wil nu wat serieuzer spelen met een goede rock sound.

Nu dacht ik aan: Epiphone Les Paul Standard Plain Top
Line 6 spider IV 75w

totaal zo'n 640,-

Dit lijkt me een leuk setje, aangezien ik goede dingen over deze gitaar en versterker heb gelezen en het een mooie stap hoger is dan ik nu heb, bovendien wat ik gehoord heb, levert dit een prima geluid en ruim 300 presets op de versterker is ook niet mis om een beetje mee te experimenteren. Ik wil er oldie rock en rock mee gaan spelen.

Hoe denken jullie hierover?

Bvd :satisfie:

Ik speel zelf in een rockbandje, en gebruik sinds kort de Vox ad50vt xl in combinatie met een BOSS-ME70 pedaal en een Fender Strat Am Special, ik moet zeggen dat de versterker redelijk bevalt, voor kleine optredens kan je het er net mee doen.

Voor het oefenen thuis gebruik ik de Roland Cube 30, dat is echt een super ding, qua geluid, mogelijkheden, prijs kwaliteit verhouding en gebruikersvriendelijkheid.

Groeten,
Dave