PDA

View Full Version : 2 versterkers op 1 FX Loop?



Mr. Dynamite
6 september 2010, 15:32
Hallo,

Ik had laatst het geweldige idee om met 2 versterkers te gaan spelen.
Zo dat je dan 1 voor scheur en 1 voor clean kunt gebruiken.
Maar ik speel ook graag met een FX Loop en dan kom je dus een beetje in de knup met je pedalen. :(

Maar nou dacht ik, is het dan niet mogelijk om een Y doosje voor en achter de pedalen te zetten?
Dus dat je van beide amps een draadje krijgt, deze inplugt in het doosje, en dan aan de andere kant 1 kabel naar je effecten krijgt.
Na de effecten dan natuurlijk het omgekeerde richting de versterkers. Kan dat? :dontgeti:

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen :hippie:

tommus42
6 september 2010, 16:38
Als je beide versterkers tegelijk gebruikt kan dat niet. Je zou dan de 2 versterkers mixen, en door het effect sturen.

Arvoitus
6 september 2010, 16:43
Ik denk dat je dat met een GCX van Voodoo lab wel kan realiseren. Mag je wel meteen een leuke midi setup kopen, en dat zit waarschijnlijk wel over je budget heen.

Mr. Dynamite
6 september 2010, 16:54
Maar als je ze gewoon appart gebruikt dan? Dus met een AB switch ervoor?
Krijg je dan niet gewoon alleen het signaal van de amp die je op dat moment aan hebt staan?

Fragedallic
7 september 2010, 00:34
als je modulatie effecten allemaal een stereo in en out hebben kun je wellicht zoiets realiseren.

ik ben ff te lui om het voor je uit te tekenen of dit mogelijk is ( tis al laat ) :makeup:

iemand anders puf?

tommus42
7 september 2010, 06:10
Maar als je ze gewoon appart gebruikt dan? Dus met een AB switch ervoor?
Krijg je dan niet gewoon alleen het signaal van de amp die je op dat moment aan hebt staan?

Volgens mij moet dat kunnen. Je gebruikt dan wel de eindversterkers altijd, maar de voorversterker wissel je. Je krijgt wel ruis en brom mee van de andere voorversterker, maar daar valt wel mee te leven denk ik.

Liquid_Metal
7 september 2010, 20:51
als je modulatie effecten allemaal een stereo in en out hebben kun je wellicht zoiets realiseren.

ik ben ff te lui om het voor je uit te tekenen of dit mogelijk is ( tis al laat ) :makeup:

iemand anders puf?

Wat Mr Dynamite suggereert is mogelijk, maar de meeste effecten hebben mono in/stereo out. Dan wordt het al praktisch onmogelijk.
Het is al beter mogelijk als je een multifx neemt, maar galm is vaak wel iets raars (mixt links en rechts). Met een GCX kun je er echt iets moois van maken en met een mixer erbij kun je per kant kiezen of je overdrive of clean wilt :).

BasHermus
8 september 2010, 10:18
Alleen maar stereo in/stereo uit pedalen in je effects loop is een mogelijke oplossing.
Maar dan ben je wel heel erg beperkt in je pedaal keuze. Bovendien kan het best zijn, dat zo'n stereo pedaal niet persé bestaat uit 2 mono signaal routes (misschien doet hij iets 'intelligents' en mixt de tweee signalen).

In principe moet het mogelijk zijn om een looper te bouwen (of laten bouwen (http://www.loop-master.com/index.php?cPath=33&sort=2a&page=2&osCsid=94a06e05a723c02b46f37d8e00f9aacb)) die maar één schakelaar heeft die:
-Werkt als A/B siwtcher voor je gitaar naar de versterkers
-Tegelijkertijd als A/B siwtcher (in en out tegelijk) voor de effect loops van de versterkers

Het grootste probleem hierbij lijkt me het gevaar op ground loops enzo....

Mr. Dynamite
8 september 2010, 16:43
Wat ik hier dus uit opmaak is dat het wel mogelijk is maar dat je wel veel last van brom gaat krijgen. . :stop:
Dan is het gewoon einde verhaal voor mij, heb geen zin in een onverdraaglijke brom.

Of ik moet kiezen de effecten gewoon voor de preamp te plaatsen?
Het zijn ook niet allemaal stereo effecten, en dan nog als ze dat waren, dan heb je als je bijv chorus op maar 1 versterker gebruikt zo'n halve chorus. Niet mooi. :soinnocent:

tommus42
8 september 2010, 17:04
Zou je dan een groundloop krijgen? Is het proberen waard, als 1e pedaal moet je wel 1 hebben die twee ingangen heeft, anders zit je daar weer mee.
Kan niet, hij mixt het idd.