PDA

View Full Version : Kan dit?



_M_P
6 september 2010, 13:55
L.S.,

Ik vraag me het volgende af.

Ik ben van plan om met twee versterkers te gaan spelen. Een Vox AC15 voor alle scheur en dirty sounds, en een Fender voor het clean.

Nu is het zo dat ik bepaalde effecten in mijn basisgeluid wil gebruiken, zoals bijvoorbeeld delay. Nu zet ik mijn delay in de fx-loop.

Wat ik me afvraag is dit: kan ik een effect (zoals bijvoorbeeld delay) door de fx-loops van twee verschillende amps laten lopen, of geeft dat problemen?

Alvast bedankt voor het antwoord

iWishmaster
6 september 2010, 14:06
Het kan wel, maar dan moet je redelijk ingewikkeld met loopers gaan werken. Misschien een tip die best veel mensen gebruiken, die net iets eenvoudiger is: waarom niet de versterkers tegelijk gebruiken? Alleen je fender voor clean, en je Vox erbij voor scheur. Twee versterkers tegelijk geeft een heel mooi breed 'stereo' geluid en geeft je net dat tandje extra. Redelijk gebruikelijk is het dan om je effecten maar op 1 van de twee versterkers te gebruiken voor een zogenaamde 'wet-dry mix'.

Mocht je toch met loopers willen werken, kijk dan eens naar de merken Radial en Lehle: die maken allerlei pedalen voor dit soort toepassingen.

MSNL
6 september 2010, 14:42
zoek eens op Brunetti Matrix

BasHermus
7 september 2010, 17:06
Of een delay pedaal met een stereo in en uit...

even
8 september 2010, 08:48
Een mogelijkheid is een stereo multi fx unit voor de versterkers gebruiken. Linker kanaal naar de Vox, rechter naar de Fender. In de presets opslaan wat voor effecten en/of volume je wilt op welke versterker.