PDA

View Full Version : Thomas Blug



Heus
6 september 2010, 12:55
Vrijdagavond naar Bocholt Duitsland geweest voor een gitaar seminar met Thomas Blug.
(Guitarplayer.de Fender Stratplayer of the year 2004 Autodidakt ,groot Richie Blackmore fan. Dreist.org)


Vanaf stipt 19.00 uur behandelde Thomas o.a: Ritme,melodie,frasering,harmonieleer en sound & tone. En,hoewel ik niet alles begreep, (in het Duits he) heb ik er wel wat van opgestoken. Aardige kerel,heldere uitleg,en je kon hem alles vragen.
Jammer dat er maar welgeteld 20 personen waren,in een zaal die op wel 100 berekend was.

Op het eind nog een uitgebreide uitleg over zijn gear,pedalboard,etc.
Zo prefereert hij eigenlijk een 1 x 12" cab met een greenback bij zijn H&K Tri-amp.
Hij stelt zijn amp een beetje `afgeknepen` in ,en maakt zijn sound met allerlei boostertjes.
Verder gebruikte hij veel mid,en stond de treble op zijn amp op 0 ?

En,vertelde hij in antwoord op een vraag nog,hoe hij de Fender contest in Engeland had gewonnen,naast een Hongaar,een Zweed,een Brit,en Marcus Deml(errorhead.de)
En de prijs,die hij uiteindelijk niet ontvangen had,omdat de lorry met Fender goody`s was gestolen.

Kortom,ik heb genoten,van een avond die tot 23.00 uur zou duren,maar om 00.15 uur werd afgesloten met een geweldig spelende Thomas Blug.

Auf wiedersehn.


http://www.alte-molkerei.info/gallery2/main.php?g2_itemId=50167

marc_o
6 september 2010, 13:06
Geweldige gitarist.
Ik heb nog wel eens op z'n gitaar mogen spelen....heeeeeel lang geleden, toen de muziekbeurs in Ahoy nog bestond. Toen al deed hij demo's voor H&K en ik vind zijn geluid altijd erg goed. Tegenwoordig moet je ver van die gitaar vandaan blijven, hehehehe, hij is dan ook oud.

TimoSomers
6 september 2010, 18:06
VETTTTTTTTTTE GITARIST inderdaad!

Net als Marcus deml overigens (die vind ik nog beter, waanzinnig)