PDA

View Full Version : HNGD: "Gibson Explorer '76 reissue (1998) Limited Edition"



Fisherman
6 september 2010, 12:45
Gibson Explorer '76 reissue ( 1998 ) Limited Edition

Na een enerverend eerder topic hierover :cooler:, soms leuk, soms helemaal niet leuk, maar wel met een paar leermomentjes :soinnocent: :soinnocent::soinnocent:
hier dan de HNGD met foto's!

Leuke reacties zijn altijd welkom ;)en alle overige reacties, wel.....laat maar horen wat je op je hart hebt hoor....:dance:

Pica's !!!
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-5-1.jpg

Fisherman
6 september 2010, 12:46
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/BILD0001.jpg

Fisherman
6 september 2010, 12:47
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-6.jpg

Fisherman
6 september 2010, 12:51
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-twee.jpg

Pepe
6 september 2010, 12:51
Ik vind hem prachtig, precies de goeie uitvoering. Nou nog een Firebird medallion en een V Korina en je hebt je Gibson Exotics gecovered.
Blij als een aap met 7 lullen natuurlijk!

Fisherman
6 september 2010, 12:53
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/BILD0006.jpg

Fisherman
6 september 2010, 12:54
ze worden zeldzaam, de bruine handtasjes....
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-7.jpg

Fisherman
6 september 2010, 12:55
Deze laatste foto is op verzoek van Chocola, die wilde dat ik de gitaar fotograafeerde als zijnde een vrouw....welnu, Vulvje kwam met een prachtig idee, zie het resultaat, een sappige input!
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-10voorchocola.jpg

Fisherman
6 september 2010, 12:56
Ik vind hem prachtig, precies de goeie uitvoering. Nou nog een Firebird medallion en een V Korina en je hebt je Gibson Exotics gecovered.
Blij als een aap met 7 lullen natuurlijk!

Zo blij als een baviaan met 33 voorhuiden ;)

levi
6 september 2010, 12:58
Fantastische gitaar fish! Ik heb je vorige topic ook gevolgt niks gepost alleen.
NU ben ik een van de eerste! :D
Die case is ook ganz geil! De achterkant van de gitaar vind ik wat minder.. Maar daar kijk je toch nooit naar.

Trouwens die gitaar is toch van korina wood(schrijf ik dat goed?)

Wabbie
6 september 2010, 13:04
Wow! Vette explorer!:punk:

Fisherman
6 september 2010, 13:06
Fantastische gitaar fish! Ik heb je vorige topic ook gevolgt niks gepost alleen.
NU ben ik een van de eerste! :D
Die case is ook ganz geil! De achterkant van de gitaar vind ik wat minder.. Maar daar kijk je toch nooit naar.

Trouwens die gitaar is toch van korina wood(schrijf ik dat goed?)

Thanks Levi, ik ben er ook erg blij mee. :hippie:
Nee, het is mahoniehout met nitrocelluloselak, in de boeken wordt ie benoemd als "Natural Finish".

Fisherman
6 september 2010, 13:07
Wow! Vette explorer!:punk:

Mooie hè, met het zonnetje erop!
En nu nog erop leren spelen zoals het hoort :blast::blast::blast:
Bedankt voor je berichtje! :ok:

Pepe
6 september 2010, 13:09
Korina is ook mahonie he

Fisherman
6 september 2010, 13:13
Korina is ook mahonie he

Pepe, ik dacht dat de originele uit '58 van korina was gemaakt....en de re-issue's zoals deze van mahonie?
Maar wellicht weet Geert precies hoe dat zit.
Zoals je al weet, ik ben nog lerende....dus correct me if I am wrong :soinnocent:

Rembull1980
6 september 2010, 13:20
Korina lijkt veel op Mahonie volgens mij. Kan het ook kloppen dat het uit Africa komt (Korina).

Deze explorer is enorm lekker. Ik had al GAS voor een Explorer ;) Veel speelplezier toegewenst!

Fisherman
6 september 2010, 13:27
Korina lijkt veel op Mahonie volgens mij. Kan het ook kloppen dat het uit Africa komt (Korina).

Deze explorer is enorm lekker. Ik had al GAS voor een Explorer ;) Veel speelplezier toegewenst!

Ik ga mijn best doen om een goed baasje te worden voor hem ;)
En wat het hout betreft....er is vast wel iemand hier op het forum die het precies weet, ik weet alleen dat dit mahonie is, maar wat exact het verschil met korina is weet ik niet (lichter van kleur en andere houtsoort ofzo).

geert1976
6 september 2010, 13:51
Gefeliciteerd!

hele mooie Gibby:cheerup::cheerup::cheerup:

Mitch
6 september 2010, 14:02
Blijven aparte bakken hoor. Het is dat ik er zelf te klein voor ben, ziet er niet uit :D Gefeliciteerd met een mooi stukje Gibson.

Fisherman
6 september 2010, 14:04
Gefeliciteerd!

hele mooie Gibby:cheerup::cheerup::cheerup:

Thanks Geert, ondanks dat ik weet dat jij -toch???- geen fan bent van de Explorer.....bedankt voor je leuke berichtje! ;)

Fisherman
6 september 2010, 14:05
Blijven aparte bakken hoor. Het is dat ik er zelf te klein voor ben, ziet er niet uit :D Gefeliciteerd met een mooi stukje Gibson.

Dank U voor de lofbetuiging heer Mitch! :ok:
Ik blijf gezellig de onderwerptitels invullen ;) en ben ondertussen al druk aan het experimenteren met de Explorer en de GT-10....top!!!!

B-stone
6 september 2010, 14:27
SUPER VETTE GITAAR FISHERMAN!

Iedereen heeft altijd mijn gas aanvallen op een explorer maar zitten te blokkeren, maar een gas aanval voor jouw explorer is (bijna) niet te onder drukken :crazyhappy:

Super veel plezier met je tegekke nieuwe gitaar ;) (wat zeker zal lukken denk ik )

smullie
6 september 2010, 14:48
Ben je die gitaar wel waard? :seriousf:


Prachtige gitaar!!! Veel plezier ermee!!!!:punk:

rpl
6 september 2010, 14:49
Een pracht gitaar gefeliciteerd :ok:

Chocola
6 september 2010, 15:34
Deze laatste foto is op verzoek van Chocola, die wilde dat ik de gitaar fotograafeerde als zijnde een vrouw....welnu, Vulvje kwam met een prachtig idee, zie het resultaat, een sappige input!
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-10voorchocola.jpg

hahahaha perfect :D You made my day.

Erg mooie gitaar Fisherman! Goed bewaren en zuinig op zijn, zodat je er nog jaren plezier van kan hebben! Mooie koffer trouwens, mooier dan de nieuwe imo.

Fisherman
6 september 2010, 15:36
B-stone, Smullie, RPL....heren heren wat een eerbetoon.:cheerup::cheerup::cheerup:

Of ik die gitaar waard ben ;) Ik denk t wel, ik zit nu 3 uur onafgebroken te tweaken, te spelen en te rommelen met de knoppen en de tussenstand, halsstand en brugstand en ik begin het door te krijgen.
Veel delay, veel reverb en hij klinkt echt als een klok, grandioos!!!!
Ps, dit is dus wat ik doe, tweaken met de GT-10 en een aantal nummers opslaan en blijven oefenen en oefenen tot in de perfectie.
Cheers! :ok:

Fisherman
6 september 2010, 15:37
hahahaha perfect :D You made my day.
Erg mooie gitaar Fisherman! Goed bewaren en zuinig op zijn, zodat je er nog jaren plezier van kan hebben! Mooie koffer trouwens, mooier dan de nieuwe imo.

Haha, bedankt Choc! :ok:
En uiteraard ook dank aan Vulvje, die kwam met het idee op de proppen. :ok::ok::ok:

macwilliams
6 september 2010, 16:24
Nou eindelijk, daaaaristieieie dan.
Gefeliciteerd.

Ik denk dat wanneer ik hem strak onder de kin hang dattie net niet over de grond schraapt. :D

Seventine
6 september 2010, 16:25
Erg mooi beest!
Vind het ook 1 van de mooiste gitaarmodellen die er zijn.
Nu nog een paar nummers van U2 leren en je kan the edge zo een keer vervangen. ;-)

Fisherman
6 september 2010, 16:31
Nou eindelijk, daaaaristieieie dan.
Gefeliciteerd.

Ik denk dat wanneer ik hem strak onder de kin hang dattie net niet over de grond schraapt. :D

Thank you Sir MacWilliams :ok:
Ik dacht dat jij zo'n grote kerel was???
En natuurlijk mag je erop spelen ;) dat spreekt voor zich!
:soinnocent:

Fisherman
6 september 2010, 16:35
Erg mooi beest!
Vind het ook 1 van de mooiste gitaarmodellen die er zijn.
Nu nog een paar nummers van U2 leren en je kan the edge zo een keer vervangen. ;-)

Op het eerste gezicht lijkt het supersimpel om The Edge te imiteren.
Ik kan je uit ervaring vertellen....mooi niet!
Zelfs zijn gitaartechnicus waar ie al 25 jaar mee werkt snapt t soms nog steeds niet.
De man heeft natuurlijk een gitarencollectie én een effectenrack ter waarde van een landgoed,
maar hij gebruikt ook veel panned delay's en dual delay's die ook nog eens door 2 AC30's apart worden doorgegeven en daarna op een speciale manier worden opgenomen.
Dus dat zal niet gaan lukken, maar dicht in de buurt komen lukt me wel aardig.

Maar hij speelt echt fantastisch, ik heb er nu 4 uur speeltijd op zitten ;) ik leg m even ter rusten en mezelf ook, want ben nog steeds niet de ouwe.

Bedankt voor je berichtje! :ok:

nickofzo
6 september 2010, 17:04
leuke sexplorer

Pepe
6 september 2010, 20:09
Ik ga mijn best doen om een goed baasje te worden voor hem ;)
En wat het hout betreft....er is vast wel iemand hier op het forum die het precies weet, ik weet alleen dat dit mahonie is, maar wat exact het verschil met korina is weet ik niet (lichter van kleur en andere houtsoort ofzo).

Korina is een Gibson term voor Limba dat komt uit West Afrika. Limba lijkt kwa looks, bewerking en klank veel op mahonie maar de toonpiek zit wat hoger dan bij mahonie.

AgileGhost
6 september 2010, 20:24
Gefeliciteerd! Een van de mooiste gitaren die ik ooit op gitaarnet heb gezien!

Fisherman
6 september 2010, 21:14
Korina is een Gibson term voor Limba dat komt uit West Afrika. Limba lijkt kwa looks, bewerking en klank veel op mahonie maar de toonpiek zit wat hoger dan bij mahonie.

Dank je Pepe....heb ik toch weer wat geleerd vandaag! :ok:

Fisherman
6 september 2010, 21:17
Gefeliciteerd! Een van de mooiste gitaren die ik ooit op gitaarnet heb gezien!

Ugh! Da's wel een heel mooi compliment...:ok:
Ook een Explorer fan?

Maaruh....ik heb hier gitaren voorbij zien komen waartegen mijn Explorer het moet afleggen hoor ;). Desalnietteplus, ik ben blij dat jij blij bent dat ik blij ben met de Explorer.:cheerup:

Chocola
7 september 2010, 00:20
Ugh! Da's wel een heel mooi compliment...:ok:
Ook een Explorer fan?

Maaruh....ik heb hier gitaren voorbij zien komen waartegen mijn Explorer het moet afleggen hoor ;). Desalnietteplus, ik ben blij dat jij blij bent dat ik blij ben met de Explorer.:cheerup:

Nog even en je zit op de 1000 posts als je zo doorgaat :D. God wat post jij veel zeg :D.

Heb je al genoeg van je Ontdekker? Is het de gitaar van je dromen of gewoon een goede gitaar voor jou?

Fisherman
7 september 2010, 00:38
Nog even en je zit op de 1000 posts als je zo doorgaat :D. God wat post jij veel zeg :D.

Heb je al genoeg van je Ontdekker? Is het de gitaar van je dromen of gewoon een goede gitaar voor jou?


Haha...jep ik ratel maar door. :crazyhappy:
Joh ik moet die Explorer nog helemaal leren kennen (vandaag 4 uur mee bezig geweest) en het is natuurlijk een gitaar die ik écht wilde hebben, maar een échte Les Paul en bijvoorbeeld een Custom Shop Strat staan ook nog op het verlanglijstje....en een M3....enz.enz.
Kortom, acuut GAS! :crazyhappy:

BamBuFan1
7 september 2010, 00:50
Is er nou geen enkele mod die ingrijpt als er foto's zoals in dit topic worden gepost?

Misschien ben ik ouderwets maar het gaat hier mijnsinziens om gitaarpr0n van de ergste soort! Ik bedoel: zoals dat daar zomaar pontificaal voor de camera ligt, op d'r roze bedje!! Met die verse snaren, en die keiharde knoppen.... Om van die foto van haar 'ingang' nog maar te zwijgen!

Heren, er kunnen op dit forum kinderen meelezen en kijken, hoor!

Daarom lijkt het mij verstandig dat dit soort foto's in de toekomst, in navolging van het mooie vrouwen-topic, op zijn minst enigzins gecensureerd worden. Bijgaande heb ik een voorbeeldfoto toegevoegd.

http://i89.photobucket.com/albums/k206/Bambufan/Explorercensored.jpg

--
God zij met u en leve het CDA!

BambuFan

Chocola
7 september 2010, 01:07
Bambufan... Je verpest mijn harde plasser :D.

Nagramoth
7 september 2010, 08:10
Ik zie nog steeds twee grote punten hoor...

Fisherman
7 september 2010, 08:57
Wow.....nooit doen als je met een mok koffie je eigen topic naleest en dan deze Sexplorer pr0n ineens voor je ziet. :stop:

Haha Wouter, mooi gedaan, ik heb dit van de week op GeenStijl :soinnocent: gezien, klopt dat?????
:ok::ok::ok:

BamBuFan1
7 september 2010, 15:52
Wow.....nooit doen als je met een mok koffie je eigen topic naleest en dan deze Sexplorer pr0n ineens voor je ziet. :stop:

Haha Wouter, mooi gedaan, ik heb dit van de week op GeenStijl :soinnocent: gezien, klopt dat?????

Dat zou goed kunnen, want we zijn met Afdeling Oost-Nederland van het CDA met een zuivering van het hele internet bezig.

ieme
7 september 2010, 16:15
Schitterende gitaar

AgileGhost
7 september 2010, 16:40
Ugh! Da's wel een heel mooi compliment...:ok:
Ook een Explorer fan?

Maaruh....ik heb hier gitaren voorbij zien komen waartegen mijn Explorer het moet afleggen hoor ;). Desalnietteplus, ik ben blij dat jij blij bent dat ik blij ben met de Explorer.:cheerup:

En zo maken we elkaar gelukkig ;)

Fisherman
7 september 2010, 17:18
Schitterende gitaar

Dank je wel!! :ok:

Even off-topic ;)
En....succes met de blauwe enveloppenboys.
Vietnam, da's goedkoop leven lijkt me??? 400-500 euro per maand kom je vast vorstelijk mee rond lijkt me zo?

Fisherman
7 september 2010, 17:20
Dat zou goed kunnen, want we zijn met Afdeling Oost-Nederland van het CDA met een zuivering van het hele internet bezig.

Het CDA....was dat niet ooit een coalitiepartij? :crazyhappy:

Fisherman
7 september 2010, 17:21
En zo maken we elkaar gelukkig ;)

En daar word ik dan ook weer blij van.....en zou gaan we lekker door :crazyhappy:.
Maar ok, ik zal niet extra gaan flamen, maar leuke berichtjes waardeer ik altijd, vandaar! :ok:

Agent_Smith
7 september 2010, 17:32
Congrats! Hele mooie Gibson!

Fisherman
7 september 2010, 18:11
Congrats! Hele mooie Gibson!

Dank je kerel! :ok:

Ik reageer ook ff op je nickname...the Matrix is en blijft geweldig!
Agent Smith: "The best thing about being me... There are so many me's" :cooler:

LesPaul1612
7 september 2010, 18:54
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-10voorchocola.jpg

Door jou is de inputjack van mijn gitaar kapot gegaan:(

Mijn gitaarkabel werd stijf toen ie dit zag

Fisherman
7 september 2010, 19:32
Door jou is de inputjack van mijn gitaar kapot gegaan:(
Mijn gitaarkabel werd stijf toen ie dit zag

O sorry man....technisch gezien in het de schuld van Vulvasonic. :soinnocent: