PDA

View Full Version : wholesale gitaren



umut
5 september 2010, 17:56
hallo iedereen.
weet er iemand of dit een beetje goed is ?
http://www.tradetang.com/for-sale/Wholesale-free-shipping-Custom-Slash-Signature-Les-Paul-Guitar/113827-2328676.html

AbstractMyLife
5 september 2010, 17:59
Nee. Het zijn chinese namaak gitaren, alles van Trade Tang btw. Je kan dan liever doorsparen voor the real deal.

geert1976
5 september 2010, 17:59
hallo iedereen.
weet er iemand of dit een beetje goed is ?
http://www.tradetang.com/for-sale/Wholesale-free-shipping-Custom-Slash-Signature-Les-Paul-Guitar/113827-2328676.html

Nee, niet goed.

Koop dit en je wordt een paria op het forum.

Deze rotzooi is verboden, het is nep rommel en over het algemeen van erg matige kwaliteit.

Grote kans dat als je er eentje besteld, deze bij de douane in beslag genomen wordt.

umut
5 september 2010, 18:00
ok bedankt;)
dan maar weer verderzoeken

macwilliams
5 september 2010, 19:58
Ik was al even bang dat ik m'n onderschrift moest gaan waarmaken. :p

umut
6 september 2010, 16:21
maar ik heb wel op een aantal websites gelezen dat chinese gitaren niet slecht zijn?

HaroldA
6 september 2010, 16:26
hallo iedereen.
weet er iemand of dit een beetje goed is ?

Nope, da's illegaal spul. Verboden om te importeren en in te handelen...

macwilliams
6 september 2010, 16:28
Het gaat er om dat deze gitaren inbreuk doen op allerlei rechten. Merkvervalsing, en ik heb er een paar in m'n handen gehad. Koop dan gewoon een mooie epiphone ofzo dan. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten natuurlijk.

HaroldA
6 september 2010, 16:30
maar ik heb wel op een aantal websites gelezen dat chinese gitaren niet slecht zijn?

Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt? Ik ken alleen maar verhalen dat Chinese gitaren juist per definitie slechter zijn gebouwd.

umut
6 september 2010, 16:31
sorry ik maakte een foutje tijdens het schrijven.
ik bedoelde japanse gitaren.

macwilliams
6 september 2010, 16:33
Dat tradetang is toch Chinees?

HaroldA
6 september 2010, 16:34
Dat tradetang is toch Chinees?


China Wholesale Products Center

Jep, Chinees...

umut
6 september 2010, 16:35
oh dan heb ik ergens gewoon een foutje gemaakt.
maar is er iemand tevreden met japanse gitaren?

Terminus
6 september 2010, 16:35
sorry ik maakte een foutje tijdens het schrijven.
ik bedoelde japanse gitaren.

Japanse gitaren zijn over het algemeen, zeker als ze in de afgelopen 30 jaar gemaakt zijn, geweldige gitaren. Chinese gitaren zijn niet per definitie slecht maar nepgitaren zijn dat vaak wel, aangezien het voor de producent toch niet uitmaakt of de gitaar wat voorstelt.

macwilliams
6 september 2010, 16:37
Je hebt zelfs legale Japanse fenders. Zijn erg goed maar niet direct goedkoop.

marco v
6 september 2010, 17:15
Chinese gitaren zijn niet per definitie slecht gebouwd, je moet ze wel goed testen, maar dat geldt ook voor build in usa. Chinese neppers durf ik niets over te zeggen, daar ik er nog nooit eentje in handen heb gehad. Ze zullen waarschijnlijk wel prima te bespelen zijn met een geluid dat voldoende zal zijn voor menigeen(want ik neem aan dat niet iedereen op dit forum een geluidspurist is die elk weekend op het podium staat te blazen met zijn 100 watt buizenversterker). Neemt niet weg dat het gewoon NOT DONE is om zo´n Chinese nepper te kopen. Puur vanwege inbreuk op patent etc.

Sanderltd
6 september 2010, 17:48
Chinese gitaren zijn zéker niet per definitie slecht hoor. Althans niet naar mijn mening. Je moet gewoon het principe hanteren: "you get what you pay for". Chinese gitaren zijn vaak een stuk goedkoper (of ze nu nep zijn of niet), en dus ook van kwaliteit wat minder. Maar sommige Chinese gitaren kunnen dan toevallig wel weer beter dan gemiddeld zijn, dus het zou fout zijn om "chinees" en "rommel" als synoniemen te zien.

Daarentegen is het, zoals hierboven reeds gezegd, verboden die nepperds te importeren (je kunt dus een boete krijgen!). Je schendt daarnaast het intellectuele recht op de merknaam "Gibson", dus in het slechtste geval ben je ook nog burgerlijk aansprakelijk.
En het derde nadeel is dat je dan onze markt "infecteert" met zo'n neppe Gibson gitaar als je hem later zou willen verkopen. Je kunt er dan wel bij vertellen dat het een neppe gitaar is, maar het feit IS en BLIJFT dat het een product is dat niet in de handel mag zijn, aangezien het de naam "Gibson" draagt.

(En dat laatste schijnt Marktplaats.nl bijvoorbeeld ook nog steeds niet te snappen. Hopelijk krijgen ze ooit een fikse boete en is het gedaan met die prulwebsite.)

marco v
6 september 2010, 18:25
Met je laatste opmerking ben ik het niet eens,
ik heb, net als meerderen hier denk ik, veel kwalitatief goede spullen op marktplaats gekocht en ik hoop dat ze nog lang mogen bestaan. Maar een verbod op die nepartikelen mogen ze nu wel eens streng gaan handhaven.

Sanderltd
6 september 2010, 19:10
Mijn laatste opmerking was een beetje overdreven hoor. :) Marktplaats is een mooi medium, maar het team en het beleid erachter weet van niets iets af. Het enige wat hen interesseert is het geld.
Dus laat ik het zo zeggen; ik hoop dat dat beleid ophoudt te bestaan en zij eindelijk eens die 3 euro per advertentie gaan gebruiken voor iets nuttigs. :makeup:

umut
6 september 2010, 19:23
maar zouden jullie chinese gitaren aanraden voor iemand met weinig geld.
en weet er iemand ook iets af van een usb gitaar?
dat heeft ook even mijn aandacht getrokken.

marco v
6 september 2010, 20:00
chinese made, ja, maar test ze goed,
usb, geen idee, maar ik ken geen collega gitarist die er eentje heeft of er lovend over is.

umut
6 september 2010, 21:15
weet je ook toevallig waar je der een kan kopen/testen?

marco v
6 september 2010, 21:54
Chinese made gitaren of usb gitaren?

JiJeWoW
6 september 2010, 22:26
maar zouden jullie chinese gitaren aanraden voor iemand met weinig geld.
en weet er iemand ook iets af van een usb gitaar?
dat heeft ook even mijn aandacht getrokken.

Indien het een Behringer is, NIET DOEN !
Over het algemeen is behringer niet te pruimen als het om gitaarspullen gaat.

umut
6 september 2010, 22:36
nee de chinese en japanse gitaren.

marco v
6 september 2010, 22:51
op bijna elke straathoek

Sanderltd
7 september 2010, 00:54
Ik heb de indruk dat je hier nu eigenlijk maar wat met losse vragen aan het schieten bent...
Je stelt telkens een nieuwe vraag zonder eigenlijk te weten wat je nu wilt.

We hebben je net uitgelegd dat Japanse en Chinese gitaren een wéreld van verschil zijn en je dat dus ook ziet in de prijs. En dan kom je nu vragen waar je "Dé" Chinese en Japanse gitaren kunt kopen?

Tegenwoordig zijn de meeste gitaren in de gemiddelde muziekwinkel wel gemaakt in China of Japan hoor.
Maar ga niet als een hersenloze op zoek naar "Chinese of Japanse" gitaren, zonder te weten welke gitaar, welk merk, welk model, etc. je nu precies zoekt.

En je mag ook gerust zelf eerst wat basisinformatie opzoeken hoor. Dat zal zeker geen kwaad kunnen en het zal je helpen later een meer logische vraag te stellen hier. :)

Chocola
7 september 2010, 01:05
Ik heb de indruk dat je hier nu eigenlijk maar wat met losse vragen aan het schieten bent...
Je stelt telkens een nieuwe vraag zonder eigenlijk te weten wat je nu wilt.

We hebben je net uitgelegd dat Japanse en Chinese gitaren een wéreld van verschil zijn en je dat dus ook ziet in de prijs. En dan kom je nu vragen waar je "Dé" Chinese en Japanse gitaren kunt kopen?

Tegenwoordig zijn de meeste gitaren in de gemiddelde muziekwinkel wel gemaakt in China of Japan hoor.
Maar ga niet als een hersenloze op zoek naar "Chinese of Japanse" gitaren, zonder te weten welke gitaar, welk merk, welk model, etc. je nu precies zoekt.

En je mag ook gerust zelf eerst wat basisinformatie opzoeken hoor. Dat zal zeker geen kwaad kunnen en het zal je helpen later een meer logische vraag te stellen hier. :)

Gewoon even gemierenneuk:

Meeste gitaren komen uit China en India (india is een hele grote!). In Japan worden vaak de gitaren gebouwd met wat meer klasse en de oldies waren vaak van dusdanige kwaliteit dat huidige USA's er nog af en toe wat van op kunnen steken, al is dit niet per definitie zo. Overigens worden helemaal niet meer zoveel gitaarseries in Japan gebouwd, helaas.

China wholesale... tja. Ik heb er 2 (niet te hard roepen hier want dan vinden mensen je niet meer lievvv) en ze kunnen absoluut niet op tegen mijn jappen, tjechen of Amerikaanse modellen maar voor het geld vind ik ze helemaal top. Zijn ook echt wel goede exemplaren tussen (maar ook hele slechte). Het is technisch gezien niet legaal om een dergelijke gitaar te importeren dus pas daarmee op als je het doet. Als je per se zo een gitaar wil maar zonder Gibsun of Fendur logo kan je dit altijd vragen. Ik heb op heel wat nepgitaren gespeeld en het is erg wisselend, niet consistent ofzo.

Als je op zoek bent naar iets specifieks dan kan ik je beter helpen met je vragen. En iets meer basiskennis opdoen kan sowieso geen kwaad ;).

snaarplukker
7 september 2010, 09:36
weet je ook toevallig waar je der een kan kopen/testen?
In alle muziekwinkels zijn gitaren onder de € 300,-- wel van Chinese makelij.;)

umut
12 september 2010, 11:09
weet er iemand ook of er op deze versterker 2 gitaren kunnen worden aangesloten?
http://www.bax-shop.nl/instrumentversterkers/dimavery-ga-30r-elektrische-gitaarversterker-30w/product-details.html?affiliate_network=tradetracker&utm_campaign=affiliate&utm_medium=cps&utm_source=TradeTracker
omdat er een high en low input zit.

ottomeester
8 november 2010, 18:39
Umut,

Voor Dimavery kun je beter bij DimaveryMusic (http://dimaverymusic.nl) zijn, BAX is beter in audio, maar hebben weinig kaas gegeten van gitaar en versterkers.