PDA

View Full Version : Wat te doen



VanDiekum
5 september 2010, 10:30
Beste mensen,

Ik zit een beetje met overbodige tijd ik heb een half jaar gitaar les en zit sinds kort ook op drumles en ben er achter gekomen dat gitaar toch niet helemaal mijn ding is veel moeite met barree's en toch drummen veel leuker, maar nu gebruik ik ook cd's bij mijn drumlessen en speel veel mee met basgitaar stukjes en ben er toch achter dat ik basgitaar toch wel erg leuk vind klinken, maar had altijd gedacht wat kan je daar nou mee en ben er nou toch achter dat het veel toevoegd.
Aangezien ik me wel redelijk kan redden op akoestische gitaar waar ik ook meer als half jaar les op heb gehad en daarvoor al iets meer als een half jaar zelf aan het rondkloten was denk ik dat ik wel een goede basis heb.
Ik zeg niet dat bassen makkelijker is maar het lijkt me wel leuker dan gewoon gitaar spelen zou dit een goede keuze wezen om zeg maar naast drummen mezelf het bassen aan te leren ?
Alle kritiek is welkom en sta wel open voor advies wat misschien wel de beste keuze voor me zou wezen of hoe ik daar achter kan komen ik weet wel zeker dat ik met drummen hoofdzakelijk bezig wil wezen, maar zoek er gewoon iets naast

Groeten VanDiekum

Ijselrobo 07
5 september 2010, 10:41
Hey,,

Bas kan leuk zijn, maar ik geef je even een persoonlijk verhaal;
toen ik een paar jaar geleden met bas begon, vond ik het best saai, tegenover alle riff's en akkoorden die je op een gitaar kan pakken,
maar na een tijdje, toen ik pas partijen van onder-andere Billy talent, AC/DC en Red hot chili peppers kon spelen, vond ik het pas leuk.

Maar ik heb ooit iemand ontmoet, die had zich een gitaar gekocht, vond daar niks aan, en wilde bas gaan spelen omdat hij wilde doen wat ik ook kon, dus ik heb hem verteld dat hij beter geen bas kon gaan spelen, als hij normaal gitaar al 'saai' vond.

maar als jij bas wilt gaan spelen, is dat jou keuze en niemand zal je in de weg staan.
maar ik kan je wel zeggen, de dingen die de grote artiesten kunnen, die kun je nog niet meteen, dus als je al begint, ga op les!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Grtz. From Ijselrobo 07

P.S. alle basis op de bass die ik heb geleerd, komen uit de boeken "Hall Leonard Blues Bass" en "Ilja kroon leerboek voor basgitaar"
Die boeken raad kan ik je echt aanraden

Wabbie
5 september 2010, 10:44
Als het je leuker lijkt moet je het gewoon proberen. Bas staat wat dichter bij de drums in een band dus ik denk dat het ook voordelen voor je kan hebben als drummer als je begrijpt hoe een bassist denkt en speelt.

Misschien dat je van een vriend een tijdje een basgitaar kunt lenen om te kijken of het echt wat voor je is? Scheelt je weer een inverstering namelijk.

veel succes ermee!

VanDiekum
5 september 2010, 11:54
Integendeel vind ik normale gitaar niet saai het is alleen moeilijk en ik wil daar niet mee zeggen dat basgitaar niet moeilijk is, maar ik denk ook gewoon dat het me meer aanspreekt het is iets wat ik er naast wil leren en wat laatste reactie ook zei is dat je dan ook mee feeling krijgt van wat de bassist speelt en ook meer begrijpt.