PDA

View Full Version : Blackstar HT-60 footswitch



nak
5 september 2010, 10:25
Hoi,
Ik ben van plan een HT60 aan te schaffen maar dan wil ik de footswitch graag modificeren.
Weet iemand ook wat deze schakelt en hoe ziet de plug eruit.
Een foto zou mooi zijn.
Nog mooier is een medetechnofreak die net als ik de boel eerst losschroeft om te kijken wat erin zit voor er mee te spelen.
Ik wil n.l met mijn RP150 effectbak met wat electronica aanpassen zodat de RP de kanalen van de HT60 kan schakelen.

grayfink
5 september 2010, 10:42
Maf. Een matig Digitech RP150 effectenbakkie op een Blackstar en daarom wil je met de footswitch knoeien? Ik vat het niet helemaal denk ik.:chicken:
Imo is dat zoiets als een stuk uit de bumper van je Ferrari zagen om er een trekhaak aan te lassen voor een aanhangertje.

RoelSmoel
5 september 2010, 10:47
http://www.musik-schmidt.de/Blackstar-HT-Stage-60-C.html

Laatste plaatje.

ruezzz
5 september 2010, 11:25
Ik heb de HT-60 een tijdje mogen testen, er zit een soort computerbeeldscherm-aansluiting (VGA) aan de footswitch en amp.

Buzzel
5 september 2010, 12:44
daar lijkt het inderdaad op.

Thyrif
5 september 2010, 13:13
Dat is gewoon een seriele poort hoor. vier pinnetjes onder, 5 boven. Die stekkertjes kun je overal halen. De vraag is, wat wil je er aan modificeren, en waarom? De footswitch lijkt me best een degelijk ding met genoeg features. Als je em perse aan je rp wilt hangen, lijkt mij een tikje overdreven. Wat je dan wil is een amp met midi in, en een midicontroller, en dat zit toch een prijsklasse hoger. Zelf modden zo is toch wel tricky hoor! (als je t een keer verkeerd aansluit kan het stuk zijn!)

nak
5 september 2010, 13:57
Voor mij is het echter een uitdaging.
Midi floorboards zijn helaas niet zo goedkoop.
Ik kom n.l uit de elektronica wereld en hou me hobbymatig daar ook veel mee bezig.
Ik denk wel dat ik het voor minder dan 100 euries voor elkaar kan krijgen, ligt er even aan wat er in de footswitch zit.
Digitech was tot mijn grote verbazing zo behulpzaam om mij het complete digitale schema te sturen waarmee al wat aan het ontwerpen ben geslagen.
Het kan idd wel fout gaan maar ik doe ook niet zomaar wat.

RoelSmoel
5 september 2010, 14:14
Een simpele balk van 4 knoppen die je bij de amp krijgt, inclusief kabels etc. Dan heeft het toch geen zin meer als je je Digitech gaat verkloten?