PDA

View Full Version : Trotse eigenaar van de yamaha



yordi-15
5 september 2010, 00:38
Hello
Vandaag ben ik met me pa naar muziekzaak Tonika gegaan om gitaren uit te testen en welke versterker me zou bevallen.

Erg leuk daar, goede service, heerlyk dat eindelijk niemand je raar aankijkt als je keiharde metal begint te spelen.

Ik wist van te voren wel ongeveer welke gitaar ik wou hebben een yamaha pacifica 112.

Mooie gitaar,heldere klank.

Maar uittesten en proberen kan je natuurlijk niet laten dus na het proberen van de yamaha was ik er totaal verliefd op mann wat een mooi ding.

Daarna een Ibanez gitaar voor metal geprobeerd en vond et maar niks. Dof geluid en tjaah niet mijn smaak.

Gitaarriem, stemapparaat erbij en klaar es kees. + versterker natuurlijk

Het werd een roland cube , erg goed geluid 20 watt(hard genoeg vind ik :soul:) voor maar 130 euro.

Nu speel ik op dit moment stairway to heaven met een flanger geluid , klinkt mooi.

Dus dat wou ik even mededelen bij mn eerste elektrische gitaar:mmmm:



Foto,s komen vrijdag/zaterdag i.v.m werkweek van school

The Unforgiven
5 september 2010, 00:49
Zo te zien heb je het nut van een amp gevonden!!!

Nee, da´s flauw natuurlijk, veel plezier met je aankopen!

rijsberman
5 september 2010, 00:49
Leuk setje man. Hoeveel amps heeft die versterker? Best veel dacht ik he? :ok:

muziekschuur
5 september 2010, 00:50
Goeie keuze

yordi-15
5 september 2010, 00:50
Zo te zien heb je het nut van een amp gevonden!!!

Nee, da´s flauw natuurlijk, veel plezier met je aankopen!

haha ja tnx;)

Jasper.
5 september 2010, 01:09
Gefeliteerd man! Nu lijkt me een ibanez trouwens eerder geschikt voor keiharde metal dan de yamaha maarja. ( weet ook. Iet welke ibanez je geprobeert hebt )

nickofzo
5 september 2010, 01:11
tof :D nu nog fotos

Rooker
5 september 2010, 01:40
He, gelukkig (voor jou) heb je uiteindlijk toch iets met het advies van je medeforummers gedaan! Ik denk dat je met deze mooie set veel gelukkiger gaat worden dan wanneer je voor de epiphone was gegaan.:rockon:

Midwolda
5 september 2010, 08:11
Da's een nette set, Yordi, gefeliciteerd met je keuze.
Daar kun je echt wel even mee vooruit.
Pics niet vergeten he!

kenx
5 september 2010, 10:19
Zeer goed gekozen setje, zowel voor beginnend als iets gevorderde gitarist! Hier kom je nog zeker een tijdje mee vooruit! Gefeliciteerd!

LesPaul1612
5 september 2010, 10:26
Leuk setje hoor, kun je wel een tijdje flink lol mee hebben.

Die Roland Cube is ook geen verkeerde keuze geweest:blast:

Thiez
5 september 2010, 11:14
Ik heb de eerste 5 jaar op een 2e hands Yamaha SE-112 gespeeld. Dit is de voorloper van jou gitaar. En speel er nog steeds welleens op. Vind het zeker een lekker gitaartje om te spelen.
Roland cube is altijd goed. Kun je ook zeker tijd mee vooruit en je kunt idd wat expirimenteren met effecten enzo.
Veel plezier ermee!

yordi-15
5 september 2010, 11:51
bedankt voor de reactie van de mensen:cooler:

macwilliams
5 september 2010, 12:00
En een paar foto's zouden ook niet misstaan, gefeliciteerd met je keuze en veel speelplezier ermee.

Gothra
5 september 2010, 12:31
Idd, fotos. Ik wil wel even zien op wat voor metalbeest je keiharde metal als stairway to heaven speelt!

Jasper.
5 september 2010, 12:43
Of bruce springsteen metal!
Foto's dus! Zijn hier verplicht... En je hebt liever geen ban aan je broek, dus ik zou ze maar snel plaatsen.

Mitch
5 september 2010, 12:46
Wat ik me altijd afvraag, als ouwe lul zijnde: dat na iedere regel twee keer op enter drukken, komt dat nou door MSN of zo? Ik zie het ook nog wel eens bij de wat oudere forumleden, die misschien nog van vroeger een typmachine zijn gewend en denken dat ze bij het einde van het vakje een regel op moeten schuiven, maar bij de afdeling 18+ snap ik dat nooit zo.
Verlicht mij!

En van harte gefeliciteerd met de Pacifica, prima gitaartje!

grayfink
5 september 2010, 12:52
Wat ik me altijd afvraag, als ouwe lul zijnde: dat na iedere regel twee keer op enter drukken, komt dat nou door MSN of zo? Ik zie het ook nog wel eens bij de wat oudere forumleden, die misschien nog van vroeger een typmachine zijn gewend en denken dat ze bij het einde van het vakje een regel op moeten schuiven, maar bij de afdeling 18+ snap ik dat nooit zo.
Verlicht mij!

En van harte gefeliciteerd met de Pacifica, prima gitaartje!

Ik snap niet dat mensen 18+ schrijven als ze 18- bedoelen. :)

Mitch
5 september 2010, 12:53
Nou dat dus :D

Jasper.
5 september 2010, 12:55
Nu je het zegt, raar. Als iedereen daar eens mee ophield, zou je veel minder hoeven scrollen. En ik snap de toegevoegde waarde ook niet echt. Als je nou een wat zei dat niets met bovenstaande te maken heeft, dat snap ik, maar zoals in de openingspost???

Gothra
5 september 2010, 16:24
Ik ben zelf ook nog even 18- deze maand, maar ik doe dat nooit hoor...

Irritant is het wel ja


dus...

Terminus
5 september 2010, 21:06
Heeft niks met MSN te maken, twee keer op enter drukken heeft in MSN geen zin (1x is verzenden, tweede keer stuurt hij niks omdat je niks getypt hebt). En als je last hebt van scrollen moet je toch echt een grotere monitor kopen of je resolutie hoger zetten.

Jilles
5 september 2010, 22:07
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat een forum voor jongere mensen een andere lading heeft dat voor de wat oudere. Jongere mensen zijn meer met sms, msn en hyves bezig. De berichten daar zijn kort en staan vaak op zichzelf. Dit heeft volgens mij een weerslag in het forumgebruik: we hebben minder sterk het idee dat de opmaak van een bericht op een forum 'volgens de regels' moet zijn.
Verder is het natuurlijk wel gewoon overzichtelijker als iedereen enigszins nette berichten plaatst en wat tijd in de spelling steekt.

Maar on-topic: Nette set. :cheerup:

nickofzo
5 september 2010, 22:29
Ik heb zelf vaak de neiging om 2 puntjes achter elke zin te zetten..
Maar ik merk steeds meer dat dat helemaal niet fijn leest, dus ik probeer te minderen.

yordi-15
5 september 2010, 22:36
:gitarist:sorry voor iedereen die foto's wil zien ik post ze vrijdag/zaterdag want ik ga naar werkweek parijs met school, jea.

nickofzo
5 september 2010, 22:43
hmmm lekker

yamaha met nachtlicht en rode wijn onder de eiffeltoren

kan prima zou ik zeggen:rockon:

yordi-15
5 september 2010, 22:44
hmmm lekker

yamaha met nachtlicht en rode wijn onder de eiffeltoren

kan prima zou ik zeggen:rockon:

hij mag helaas niet mee, 1 koffer maar, mmm.. een gitaartas met al je benodigdheden erin zou kunnen voor parijs. Zou wel een ultiem plaatje opleveren.:ok:

Freakoutus
6 september 2010, 11:58
Nu vraag ik mij af, welke Ibanez je aan test geweest bent want ik zou toch zeker voor een Ibanez gaan denk ik:dontgeti:

B0UDEWIJN
6 september 2010, 12:36
Wat ik me altijd afvraag, als ouwe lul zijnde: dat na iedere regel twee keer op enter drukken, komt dat nou door MSN of zo? Ik zie het ook nog wel eens bij de wat oudere forumleden, die misschien nog van vroeger een typmachine zijn gewend en denken dat ze bij het einde van het vakje een regel op moeten schuiven, maar bij de afdeling 18+ snap ik dat nooit zo.
Verlicht mij!

En van harte gefeliciteerd met de Pacifica, prima gitaartje!

Tja, er zijn ook forumleden die onder elk bericht groeten. Het nut daarvan heb ik ook nog steeds niet begrepen...

levi
6 september 2010, 12:52
Zeer goed gekozen setje, zowel voor beginnend als iets gevorderde gitarist! Hier kom je nog zeker een tijdje mee vooruit! Gefeliciteerd!

Nou Ik als een iets gevorderde gitarist zijnde (Niet zo gevorderdt hoor! :soinnocent:) Wil toch wel wat beters dan dat setje.

Maar als begginers set vind ik het top! Beter als mijn begginers set. Alhoewel ik toch liever mijn marshall masterlead in plaats van een cube had.

Anyhow! leuk setje daar kan je wel een paar jaartjes mee doen :ok:

Gothra
6 september 2010, 15:16
Nou Ik als een iets gevorderde gitarist zijnde (Niet zo gevorderdt hoor! :soinnocent:) Wil toch wel wat beters dan dat setje.

Maar als begginers set vind ik het top! Beter als mijn begginers set. Alhoewel ik toch liever mijn marshall masterlead in plaats van een cube had.

Anyhow! leuk setje daar kan je wel een paar jaartjes mee doen :ok:

.....


:seriousf: