PDA

View Full Version : 3 way toggle voor 3 pickup setup



gengar
5 september 2010, 00:19
voor de electronica mannen. Als ik dit schema bekijk http://www.guitarelectronics.com/product/WDUHHH3T2201
dan zie ik daar een normale toggle switch (een SPDT correct?). Deze switch zou echter speciaal voor de 3 pickup guitar zijn:
http://www.guitarelectronics.com/product/SWT33-24/Switchcraft-3-Way-Toggle-Switch-for-3-Pickup-Les-Paul.html (DPDT?)

Ik zie geen verschil in schakelopties als ik de schemas bekijk die bij deze switches horen? Waarom dan geen normale toggle? Ik moet een 3e element toevoegen in bestaande gitaar, vandaar. .

G.G.
5 september 2010, 01:04
In het schema wordt het geluid van het middenelement toegevoegd met en volumeknop, buiten de schakelaar om. Het middenelement wordt dus geschakelt door de pot open of dicht te draaien en is altijd in combinatie met brug en/of halselement (als ik het schema goed lees.)

Hoe had je het geschakelt willen hebben?

gengar
5 september 2010, 11:21
Daar heb ik nog geen antwoord op de van de klant. Het was zo dat ik benieuwd was naar de bestaande schema's voor 3 pickups en toen die toggle switch voor 3 elementen tegen kwam. Ik denk prima, maakt sense dat je meer aansluitmogelijkheden hebt, maar vervolgens zie ik in de schematics alleen maar gewone 3 standen schakelaars.
daarbij heeft de black beauty van Gibson ook een gewone schakelaar met alleen de opties neck/neck+ mid/ brug.

Bij de aansluitinstructie van die 'speciale' toggle switch (op stewmac) zie ik ook helemaal geen toegevoegde waarde om deze te gebruiken.

Om even op de zaak vooruit te lopen, ik ga raden dat hij de schakelmogelijkheid wil gelijk aan die van een strat. Krijg je dat verzonnen voor een 3 way toggle met 4 draaiknoppen? Misschien moet ik een chickenhead installeren op de plaats van de toggle, en dan de toon/ volumes op een of andere manier gaan combineren.

Even de originele vraag: Wat kan ik met die speciale toggle meer, als die ook maar 3 standen heeft, niks toch?

gengar
5 september 2010, 11:27
zoals ik het lees heb je gelijk over dat schema, neck en bridge gaan rechtstreeks door naar de tone en midden wordt via de 3e volume pot toegevoegd. Op zich makkelijk te realiseren omdat je maar een pot hoeft te vervangen van volume naar tone maar ik zou zelf iets meer willen denk ik. Eens kijken wat er met een draaischakelaar mogelijk is.

gengar
5 september 2010, 12:53
ok dan deze. http://www.guitarelectronics.com/product/WDUHHH3T2202
Niet helemaal duidelijk voor me. . In PUSH, heb je gewoon de volume en tone control van de bridge. En in pull zijn de onderste 4 van de 6 terminals geschakeld en wordt dus gewoon het midden element toegevoegd, waar je echter geen volume control op hebt. Correct?

broeder6x6
5 september 2010, 17:57
ok dan deze. http://www.guitarelectronics.com/product/WDUHHH3T2202
Niet helemaal duidelijk voor me. . In PUSH, heb je gewoon de volume en tone control van de bridge. En in pull zijn de onderste 4 van de 6 terminals geschakeld en wordt dus gewoon het midden element toegevoegd, waar je echter geen volume control op hebt. Correct?

correct....

als je dat wil veranderen moet je het draadje van de midden PUP ook naar de volume van de brug lijden..
dan heb je:
-PUSH bride & neck met apparte volume en tone en
-PULL brige & middle met master volume & tone + neck volume & tone...

beste set up IMO :soinnocent:

gengar
5 september 2010, 19:59
is in deze schakeling wel zo dat wanneer je de toggle in neck zet en dan de pull functie gebruikt met volume van de neck dicht dat je alleen het midden element hebt. Dus dat zou dan het voordeel zijn, dat je een mogelijkheid hebt om ze alle drie apart te hebben correct?
En trouwens in pull wordt de midden pu kortgesloten naar de jack dus je hebt ook nog eens geen tone control volgens mij?

broeder6x6
5 september 2010, 20:22
ehum... lees mijn vorige comment... neck PUP is alleen aan en uit te zetten DUS GEEN VOLUME EN TONE....

als je het draadje dat van de P/Pull naar de jack gaat niet naar de jack lijd maar naar de volume input dan krijg je met PULL een MASTER TONE + VOLUME voor NECK + MIDDLE........

gengar
5 september 2010, 20:47
je zei correct, maar was ik eerst beweerde dat er alleen geen volume control was, wel tone. Maar het is inderdaad beide niet..