PDA

View Full Version : effecten



bunzing
4 september 2010, 22:52
Hallo allemaal,

ik lees al een poosje mee op dit forum en had nu toch een vraag waardoor ik mij even registreer, zit hier zoveel kennis :o!

Ik heb momenteel een maxon TS808 en heb mijn Boss SD2 verkocht aan een jongen uit 't dorp omdat hij zo graag een effectpedaaltje wilde, en ik graag een stuk vooruit wil gaan in mijn geluid en hoewel het een prima pedaal was ik hem toch een beetje zat begon te worden...

Ik ben nu echter op zoek naar wat anders moois, een leuke distortion...

er zijn een aantal pedalen die mijn erg interessant leken...

- T-rex Mudhoney, 180 euro.

- Pigtronix Aria Distortion, 150 euro.

- T-rex Gristle King, 240 euro (maar kan ik tweedehands krijgen voor een mooie prijs). Echter, dit is naar ik meen weer meer een overdrive/ts?

- Barber directdrive / LTD (beide 139 euro)...

zie ik nog een enorm mooi pedaal over het hoofd of? Kunnen mensen mij de bevindingen geven die je eventueel hebt meegemaakt met dit pedaal!?

Zou tof zijn!

groet, Bunzing!

Mitch
4 september 2010, 23:37
Welkom Bunzing! Altijd leuker om mee te schrijven in plaats vn alleen maar lezen :)

Zijn wel een paar heel verschillende pedalen die je opnoemt. Als 'verbetering/vervanging' van een SD2 vraag ik me dus af: wil je meer in de meer smoothe, neuzige Tubescreamer kant blijven of in de wat openere overdrives? Met al één TS in je bezit kan ik me voorstellen dat je juist iets heel anders zoekt.
En zoek je iets dat je vooral apart kan gebruiken of liever in combinatie met de TS? Meer voor rhythm of meer voor lead?

Sowieso is er erg veel moois te koop tegenwoordig, maar wel in vele smaken. Moet je dus wel een beetje weten wat je wil, anders zie je door de bomen het bos niet.

bunzing
4 september 2010, 23:52
Hallo Mitch!

daar heb je zeker gelijk in. De pedalen die ik noem verschillen opzich wel in een zekere zin. Omdat ik al een TS heb zoek ik daarnaast wat anders:
- een lekkere lead distortion die zich opzich ook moet lenen voor rhytm...
- Een 'zoete' sound maar met ballen :D!
- All round pop-rock (zie jijbuis hieronder).
- in stacken ben ik geen held, heb liever gewoon een pedaal dat opzich gewoon goed klinkt :)!
- 't liefst ga ik tweedehands: arme student als ik ben!

Het klinkt heel breed, maar denk dat dat ook iets is wat ik zoek: ik heb het voor mijzelf best wel goed voor mij wat ik wil, maar geluid is o zo lastig te omschrijven...

Met mijn band speel ik door het hele land nummer van vooral United...

Break free, de stijl waarin ik het écht zoek!
http://www.youtube.com/watch?v=BObRMO2Vsbg

Hoop dat dit wat meer verhelderd? (je begrijpt misschien direct de reden waarom ik niet mee ben gaan schrijven, haha :D)!

kun je hier wat meer mee?

alvast bedankt!

Bunzing!

owh jah: speel over een Fender strat met een EL84/12Ax7 amp... effecten zijn nova repeater, ernie ball jr, pitchblack en mxr 808!

Mitch
4 september 2010, 23:56
Dat klinkt als een tikkie middy, maar dan meer de upper mids en wel een tikkie compressie. Wat is de rest van je setup? Gitaar, versterker?
EDIT: o, deels al aangevuld. EL84 versterker is me iets te algemeen, kom eens uit de kast :D

Ijselrobo 07
5 september 2010, 07:55
zie ik nog een enorm mooi pedaal over het hoofd of? Kunnen mensen mij de bevindingen geven die je eventueel hebt meegemaakt met dit pedaal!

je ziet DIT (http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht/index.html) over het hoofd! de Blackstar pedalen.
ikzelf heb de HT-Dual, het is een super pedaal! op kanaal 1 kun je kiezen tussen crunch en clean, en het 2e kanaal is overdrive, en er zit een buis in (wat de meeste pedalen niet hebben)

dus kijk eens rond bij de blackstar pedalen (http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht/index.html)

bunzing
5 september 2010, 08:33
Dat klinkt als een tikkie middy, maar dan meer de upper mids en wel een tikkie compressie. Wat is de rest van je setup? Gitaar, versterker?
EDIT: o, deels al aangevuld. EL84 versterker is me iets te algemeen, kom eens uit de kast :D

hallo Mitch...

UIt de kast komen met een versterker? Ik zit enorm te gassen op een Hook, maar da's mij veel te duur :)... daarom zit ik momenteel met een Statesman Quad EL84... Het is wel een über versterker hoor, het is eigenlijk wel helemaal mijn geluid, maarja: gas hè ;)!

@ Ijselrobo. Ty4Thetip! zo'n buisje lijkt mij echter niet je-van-het... Een vriend heeft zo'n Seymour Duncan TwinTube geval (toevallig over een blackstar amp) en het is leuk, maar heb nog steeds niet écht een meerwaarde gevonden daarin :)!

groet, Bunzing!

EJPostema
5 september 2010, 10:52
Moet je niet eens kijken naar de boss DS-2 TURBO.

Je hoort er veel verschillende verhalen over, maar als je tubed krijg je wel te horen dat je er sterken mids uit kan krijgen enzo.

Sowieso een erg veelzijdig pedaal. Staat/stond ook eentje op marktplaats.

NOTE: Geen spam, niet mijn add

Fireburst
5 september 2010, 11:03
Een pedaal wat het voor mij hélemaal is : MI Audio Bluespro. Laat je niet door de naam misleiden, er zit behoorlijk wat gain (en volume) in. Ik stack hem soms zelf ook met een Maxon 808, nu gebruik ik hem weer als booster.
Geweldig pedaal !

Ipv de mudhoney kan je misschien zoeken naar een Möller, met boost én mix-knop dry/wet.

Kijk ook eens naar de Carl Martin Hot drive 'n boost.

Barber heb ik geen ervaringen mee, zou ik eigenlijk zelf ook nog wel eens willen proberen.

bunzing
5 september 2010, 11:50
Hoi allemaal!

bedankt voor de tips. I khad de Möller al vergeleken met de MH, maar ik heb het idee dat de MH meer ballen heeft, misschien is dat verkeerd, maar als ik bijvoorbeeld de demo's van burgerman op youtube hoor...
Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?

Er staat een MI audio blues pro op gitaarmarkt, de fuzzswitch ontbreekt echter, maar hij is opzich niet gek duur: klinkt echter wel héél erg als een huis tuin keuken TS...

Ik heb dus een boss distortion gehad, (geen turbo) maar daar ben ik een beetje op uitgekeken als ik eerlijk ben... Alleen de bluesdriver zou ik nog wel willen proberen ;)!

de CARL MARTIN HOT DRIVE'N BOOST ken ik echt helemaal niet, ga ik maar eens naar kijken misschien!

bedankt voor jullie response,

groet Bunzing

Mitch
5 september 2010, 12:31
Kijk, als je op een strat speelt en een Statesman en je wil naar de sound toe zoals in die tweede clip dan heb je wel een beetje extra upper mids nodig. Want dat is echt een brughumbucker-door-een-Marshall-sound.
Dat kan tegenwoordig prima, moet je alleen niet in de TS-hoek zoeken.
Dus een Möller, BluesPro, HD'nB etc valt dan wel af.
Erg mooi in de goeie mids en wat compressie: Barber DirectDrive, dat rode ding van MI Audio (even de naam kwijt, is de sound die je zoekt maar is wel wat fizzy in mijn oren), Catalinbread Dirty Little Secret (persoonlijke favoriet), Fulltone OCD.... zijn ook regelmatig tweedehands te vinden.

Nielsje
5 september 2010, 12:41
en er zit een buis in (wat de meeste pedalen niet hebben)

Goed argument om een pedaal te kopen ;)


Er staat een MI audio blues pro op gitaarmarkt, de fuzzswitch ontbreekt echter...

Dat kan, de eerste versie van de Blues Pro had die fuzzswitch niet.


Erg mooi in de goeie mids en wat compressie: Barber DirectDrive, dat rode ding van MI Audio (even de naam kwijt, is de sound die je zoekt maar is wel wat fizzy in mijn oren), Catalinbread Dirty Little Secret (persoonlijke favoriet), Fulltone OCD.... zijn ook regelmatig tweedehands te vinden.

Dat rode ding van is de Crunchbox. Echter, ik vond hem ook veel te fizzy, zeker met een strat. Je kan hem proberen, maar ik zou hem links laten liggen. De Directdrive is voor onder de 100 euro 2e hands te scoren, de OCD voor net iets meer. Prima pedalen.

bunzing
5 september 2010, 13:00
Hallo allemaal!

De OCD, is die niet heel erg TS-achtig?

die Catalinbread klinkt inderdaad zeker niet verkeerd, kan hem echter nergens vinden (nieuw in nederland?), wel tweedehands op mp, vraagt 139, is dat dan een hoofdprijs met 120 geboden of?

Dat verklaart van die fuzz switch "lack of fuzz switch." vraagt 70, wat wel veel beter te betalen is ;)!

Die crunchbox vind ik persoonlijk ook niet zo lekker, heb ik wel over gespeeld, tegelijkertijd met dus de MH die ik er wel écht uitpakte!

Die Barber Direct drive ken ik dus niet echt, eens het testen waard...

Bedankt Nielsje en Mitch :)! Zo leer ik weer heel wat bij.

groet bunzing

Mitch
5 september 2010, 13:05
Blijkbaar lees je nog niet zo héél lang mee, anders wist je dat ik een grafhekel heb aan alles wat ook maar enigszins klinkt als een Tubescreamer :D
Nee, de OCD ligt echt in de 'ruwer' klinkende overdrives. Doet het heel lekker met een strat ook.
De Catalinbreads worden verkocht bij www.degierguitars.com, staan ook gewoon op de website van Catalinbread als dealer? Écht heel erg goed.

bunzing
5 september 2010, 13:13
Hallo Mitch!

Ik lees al wel een poosje mee, maar verbind meestal niet zo namen met meningen ;)!

Ik vind hem nu gewoon erg handig en prima klinken, maar zou liever zelf ook op een ander soort pedaal overgaan :)! Komt nog wel als ik student-af ben, haha!

oké. wat er nu even in mijn hoofd staan zijn OCD (V1-4?), MH en catalinbread... Denk dat die laatste mij wel redelijk overtuigd... moet dat maar eens gaan proberen!

bedankt, groet, Bunzing

Mitch
5 september 2010, 13:16
Vermeld ook zeker je woonplaats nog even in je Profiel, dan kun je wat gerichtere tips krijgen m.b.t. winkels of Marktplaats aanraders etc.!

bunzing
5 september 2010, 14:41
Vermeld ook zeker je woonplaats nog even in je Profiel, dan kun je wat gerichtere tips krijgen m.b.t. winkels of Marktplaats aanraders etc.!

prima, gedaan, Groningen tot Amersfoort en alles daartussen is prima bereikbaar, haha :)!