PDA

View Full Version : telecaster body humbucker-ruimte frezen



robertt
4 september 2010, 22:49
Beste forumleden,

Graag zou ik een telecaster van losse onderdelen in elkaar gaan zetten. Gewoon een beetje het net afspeuren.
Nu wil ik graag een telecaster met een humbucker bij de hals.
Met dat in het achterhoofd vraag ik me het volgende af:

Stel dat ik op marktplaats een gewone telecaster body koop (2x single coil) is het hier dan nog mogelijk om een humbucker-ruimte in te laten frezen?

E-J
4 september 2010, 22:58
Maar natuurlijk. Ik zou wel eerst op zoek gaan naar een body die dat al heeft. Voor de rest kan ik het alleen maar aanmoedigen; ik heb zelf ook een Telecaster geassembleerd en dat is een onwijs fijn klinkende én spelende gitaar geworden. Het enige moeilijke was gaatjes boren in de hals (hals/bodyverbinding en voor stemmechanieken) en body (slagplaat) maar na grondig uitmeten kan het moeilijk misgaan...

gengar
4 september 2010, 23:48
Is heel erg mogelijk. Wat bedoel je met 'hier' , ik neem aan als 'in deze gitaar"? De ruimte wijder uitfrezen naar achteren toe is in ieder geval geen probleem.

robertt
5 september 2010, 08:44
Ik bedoel het volgende:

als ik een standaard tele body koop dan zit hier natuurlijk al ruimte ingefreesd voor de singlecoils bij de hals en brug. Wat ik nu wil weten is; Wanneer je bij zo'n body ruimte gaat frezen voor een humbucker(bij de hals, waar eerst de ruimte voor de single coil zat), ga je dan na het frezen nog zien dat er ooit een singlecoil ingezeten heeft?

Met andere woorden: overlapt het freesvlak van een humbucker heft freesvlak van een singlecoil helemaal?

Nagramoth
5 september 2010, 09:42
Volgens mij valt het formaat van een humbucker volledig over die van de Tele single coil. Maar zelfs dan denk ik (even heel pragmatisch) dat het niks uitmaakt zodra er een slagplaat overheen komt.

Het grote voordeel van een slagplaat is dat je kleine foutjes kan verbergen...

gengar
5 september 2010, 11:40
daar kom je gewoon mee weg. Als je het zeker wilt weten dan meet je even hoe groot je singlecoil is en dan check je op het net even het exacte formaat van de humbucker die je wil installeren.

broeder6x6
5 september 2010, 18:00
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138780

juist..... :dontgeti:

EDIT:

is een zelfde soort topic........