PDA

View Full Version : kahler tremelo vraagje



YannickH
4 september 2010, 21:06
ik vroeg me af of je een kahler tremelo system op een gitaar kunt plaatsen waar een floyd op staat.
gaat dat zonder te moeten frezen in het body?
alvast bedankt

broeder6x6
4 september 2010, 21:23
verkeerde forum IMO ;)

Orpheo
5 september 2010, 12:59
Op de site van kahler staat duidelijk dat je wel moet frezen. Even drie freedroutes nakijken op t internet had je dat ook geleerd. Kost evenveel tijd als n topic openen.

YannickH
5 september 2010, 13:39
ok, srry.
en waar kan ik die het beste bestellen? toch niet op de site zelf?

Chocola
5 september 2010, 15:47
ok, srry.
en waar kan ik die het beste bestellen? toch niet op de site zelf?

Ik vind het lullig om het voor de derde keer te opperen, maar heb je wel eens van google gehoord? Dit is een bedrijf dat een goede zoekmachine heeft gebouwd op www.google.com. Ik heb net even voor je gezocht en kwam zelfs topics op gitaarfora tegen met al jouw vragen, inclusief waar te kopen ;).

En ja de zoekfunctie van dit forum zuigt harder dan een vacuümstofzuiger in turbomodus en Yolanthe kebab van kassletje bij elkaar dus gewoon lekker google gebruiken!

The Bertman
5 september 2010, 16:13
Het is nog steeds niet verboden om vragen te stellen op Gitaarnet. Als je nou zo nodig de wijsneus moet uithangen hadden jullie net zo goed die Google-links kunnen posten...

Johan91
5 september 2010, 18:01
Dit zou er wat kunnen zijn...(ik weet niet welke je precies zoekt)
http://www.thomann.de/nl/kahler_vervangingsonderdelen_voor_instrumenten.htm l

Johannes
5 september 2010, 19:34
http://www.doodadguitars.nl/kahler.html

flink prijsverschil met thomann

Madcow
5 september 2010, 20:21
dat heeft mij dus altijd weerhouden om een Kahler aan te schaffen, veeeeeeel te duur

YannickH
5 september 2010, 20:57
ik ben opzoek naar de2315 maar die hadden ze bij thomann niet

Johan91
5 september 2010, 21:07
dat heeft mij dus altijd weerhouden om een Kahler aan te schaffen, veeeeeeel te duur

Kwaliteit is wel erg goed. Er zit er één op mijn Fender MIJ, is wel een oudere, maar ben er echt mega tevreden mee :)


ik ben opzoek naar de2315 maar die hadden ze bij thomann niet

Als je het niet erg vind om er eentje uit Amerika te bestellen, dan is dit wel wat voor je...
http://www.kahlerusa.com/scripts/prodView.asp?idProduct=33
En nog via Kahler zelf dus ;)

Freakoutus
5 september 2010, 21:14
de zoekfunctie van dit forum zuigt harder dan een vacuümstofzuiger in turbomodus en Yolanthe kebab van kassletje bij elkaar dus gewoon lekker google gebruiken!

Ahhhh Heerlijke zin, deze citeer ik!:soinnocent:

Madcow
5 september 2010, 22:04
En uiteraard ook omdat die verdomde dingen te lang zijn, ik kan hem niet op een V van mij zetten en ik ben bang dat ik misschien mijn Cort vernaggel als ik daar een tremelo op zet(ik ben zwaar verliefd op die gitaar)

universe777
5 september 2010, 23:09
De Hybrids zijn net zo goed maar voordeliger. (Praktijk ervaring) Met een lock funktie.

http://www.wammiworld.com/u7300.html

Hier zijn ze redelijk voordelig te bestellen.

charlotte
6 september 2010, 08:32
Hoi,

Ik heb ze hier gehaald:
http://www.finnguitars.nl/kahler.html

groetjes Charlotte :lp:

Orpheo
6 september 2010, 09:49
wammiworld is zeer voordelig, en je krijgt er vaak een hoop goodies bij. Ik heb mijn kahlers gekocht voor 135 euro per stuk, all in, met goodies, zoals leren zemen/poetslapjes, extra toplocks, extra wrenches etc etc. en wammiworld is zeer, zeer klantvriendelijk.

de footprint van een kahler is precies even 'groot' als die van een Tune O matic en tailstop, dus zo groot is 't niet. je moet wel frezen, bij alle soorten gitaren.

De pro en de hybrids kunnen beiden locken, ondanks dat dat niet duidelijk op de site van de pro staat. De hybrids en de pro's zijn ook van PRECIES dezelfde onderdelen gemaakt, maar de pro's worden met de hand in elkaar gezet, en de hybrids met een machine. Dus als je een hybrid koopt, en je houdt 'm naast een gelijke pro, heb je gewoon 2 precies dezelfde trems (brass cam, brass saddles).

Ik vind steel cam steel saddles 't lekkerst, maar dat is zo erg gebonden aan smaak. Staal is knettertje hard, en heel helder. IK vind 't heerlijk, maar tis echt smaakgebonden.

Bij kahlers moet je wel heel erg opletten op de afstelling. Een floyd kan je nauwelijks afstellen (qua spacing, snaarhoogte, radius en actie), en een kahler wel. Als de kahler eenmaal zit, dan zit 't. PUNT. En juist omdat je zo makkelijk kunt switchen tussen fixed en floating, is 't imho een topper, maar de afstelling kan een b*tch zijn. Het heeft mij bijna een half jaar gekost om 't goed te krijgen... klooien met de juiste topkammen, hoogte van zadels, de hele unit, etc etc. maar: het zit!

Het rottige is dat je niet weet of 't ontstemmen nu komt door de verse snaren, of de trem zelf ;) daarom pak ik vaak nog de ouwe snaren waarvan ik weet hoeveel ze nog (al dan niet) rekken.

YannickH
7 september 2010, 20:50
En uiteraard ook omdat die verdomde dingen te lang zijn, ik kan hem niet op een V van mij zetten en ik ben bang dat ik misschien mijn Cort vernaggel als ik daar een tremelo op zet(ik ben zwaar verliefd op die gitaar)

oei, en ik wou de 2315 op men jackson king v zetten

vulvasonic
7 september 2010, 22:17
Het is nog steeds niet verboden om vragen te stellen op Gitaarnet. Als je nou zo nodig de wijsneus moet uithangen hadden jullie net zo goed die Google-links kunnen posten...

Ik wil alleen maar even benadrukken dat ik het hier enorm mee eens zit te wezen. Je kunt alles wel vinden met Google (soms leidt dat zelfs naar dit forum), maar hier zitten een paar duizend gitaristen met veel kennis en ervaring en met ieder een eigen mening en een rijtje contacten waar anderen profijt van kunnen trekken.

Graag voortaan niet zo snel meer miepen als er een vraag gesteld wordt die voor jou misschien niet zinvol lijkt. Probeer een ander liever te helpen en te adviseren.


Voor wat betreft Kahler kan ik alleen maar zeggen dat ik ze prefereer boven de Floyds, vanwege hun stugheid. Beide merken hebben een eigen 'feel', maar dat zul je waarschijnlijk zelf ook wel weten.

Orpheo
8 september 2010, 10:42
Ik wil alleen maar even benadrukken dat ik het hier enorm mee eens zit te wezen. Je kunt alles wel vinden met Google (soms leidt dat zelfs naar dit forum), maar hier zitten een paar duizend gitaristen met veel kennis en ervaring en met ieder een eigen mening en een rijtje contacten waar anderen profijt van kunnen trekken.

Graag voortaan niet zo snel meer miepen als er een vraag gesteld wordt die voor jou misschien niet zinvol lijkt. Probeer een ander liever te helpen en te adviseren.


Voor wat betreft Kahler kan ik alleen maar zeggen dat ik ze prefereer boven de Floyds, vanwege hun stugheid. Beide merken hebben een eigen 'feel', maar dat zul je waarschijnlijk zelf ook wel weten.

Over welker kahlers heb jij t? De 'echte' kahlers die slayer gebruikt, iron maiden vroeger, die je ook op 70ies les pauls, vees, explorers, etc etc, zijn juist extreem soepel. Die schacht kent nauwelijks weerstand. De spyders zijn juist weer redelijk stug.

Mijn enorme punt tegen kahlers is wel dat ie ontstemt bij t benden. Je moet dan n duikje maken eer ie weer op stemming is.bah. juist daarom heb ik al mn kahlers vastgezet. T ziet er niet uit, maar ok.

universe777
8 september 2010, 11:31
Wat Orph zegt vind ik wel waar. Kahlers zijn veel soepeler dan Floyds. Tenzij je er zware (bas) veren inzet. Vergeleken met Floyds is ook de manier waarop de spanning opgeheven wordt bij diven heel anders. De floyd is gelijk spanningsloos wat je dingen zoals vai laat doen qua extremen. Kahlers doen dat minder drastisch.
Ik heb kalhers gehad met zowel messing als stalen wielen en hoewel de snaren niet in de stalen wielen vreten moet je na een dive de bar altijd iets optrekken om de snaren weer op stemming te brengen. Geen biggie maar een handigheidje wat ff wat oefening vereist voordat je het bijna instinktief doet.

@ TS: er is al mega veel hout weg uit je gitaar voor de floyd, en als je een Kahler installeerd moet er nog een blok uit van een inch diep en zo'n 6 cm in het vierkant. (Heb het net zelf gedaan op een oude multiplex BC Rich). Ook zit je waarschijnlijk met de recess en het gat waar het tremblok in zit wat niet afgedekt wordt door De Kahler. Dat vereist veel opvul werk. Of een schijt lelijke afdek plaat Waardoor de halshoek waarschijnlijk niet goed uitkomt.
Waarom wil je swappen?

BTW Ik heb op een gibby V een kahler, maar vroegere jackson RR en KV hadden ze ook. Zijn de V's waarover gesproken word dan zo klein?

vulvasonic
8 september 2010, 13:31
Over welker kahlers heb jij t? De 'echte' kahlers die slayer gebruikt, iron maiden vroeger, die je ook op 70ies les pauls, vees, explorers, etc etc, zijn juist extreem soepel. Die schacht kent nauwelijks weerstand. De spyders zijn juist weer redelijk stug.

Mijn enorme punt tegen kahlers is wel dat ie ontstemt bij t benden. Je moet dan n duikje maken eer ie weer op stemming is.bah. juist daarom heb ik al mn kahlers vastgezet. T ziet er niet uit, maar ok.

Mijn ervaring is inderdaad beperkt en richt zich met name op de Spyder. Deze is zeer stug en blijft bij benden redelijk binnen de perken. In het verleden heb ik ook andere Kahlers geprobeerd voor Les Paul type gitaren. Deze hadden voor mijn gevoel ook dezelfde eigenschappen. Maar misschien is mijn geest vertroebeld door de tand des tijds. Overigens gebruik ik de Spyder op een gitaar die ik heb voorzien van een setje .011-snaren met een relatief hoge actie en 4 veren die ik zover mogelijk in het hout heb geschroefd. Dus ja, dan gaat zoiets vanzelf een beetje stug aanvoelen. :D

universe777
8 september 2010, 14:52
Mijn ervaring is inderdaad beperkt en richt zich met name op de Spyder. Deze is zeer stug en blijft bij benden redelijk binnen de perken. In het verleden heb ik ook andere Kahlers geprobeerd voor Les Paul type gitaren. Deze hadden voor mijn gevoel ook dezelfde eigenschappen. Maar misschien is mijn geest vertroebeld door de tand des tijds. Overigens gebruik ik de Spyder op een gitaar die ik heb voorzien van een setje .011-snaren met een relatief hoge actie en 4 veren die ik zover mogelijk in het hout heb geschroefd. Dus ja, dan gaat zoiets vanzelf een beetje stug aanvoelen. :D
De spyder is gebaseerd op een Floyd. Het topic gaat over de flatmount trems. Hierin zit een as waarom het geheel draait. Een totaal ander systeem.

vulvasonic
8 september 2010, 16:54
De spyder is gebaseerd op een Floyd. Het topic gaat over de flatmount trems. Hierin zit een as waarom het geheel draait. Een totaal ander systeem.

Dan heb ik NIETS gezegd!!! :blast:

Madcow
8 september 2010, 17:18
oei, en ik wou de 2315 op men jackson king v zetten

Op een jackson moet het wel passen, ik heb een V type waarbij de brug zeer dicht bij het einde van het hout zit.