PDA

View Full Version : Wegstervend loopgeluid bij overdub RC-2



Brewskie
4 september 2010, 18:52
Ik heb een probleem met mijn Boss RC-2 loopstation. Als ik een loop opneem en hier vervolgens overheen speel met een solo, dan sterft mijn loop weg. Als ik stop met het spelen van de solo, dan komt het geluid van de loop weer terug.

Herkennen jullie dit ?

DemolitionColorScheme
4 september 2010, 19:00
Mag ik een gok doen? Je speelt hem voor je amp, waarschijnlijk voor een gain kanaal?

Brewskie
4 september 2010, 19:21
Dank je. Goed geraden. :ok: Stond inderdaad op gain-kanaal. Ik heb ook overdrives, distortions en fuzz's op mijn pedalboard staan voor de gain, dus moet ik 'm gewoon altijd op het clean kanaal zetten. Nooit gerealiseerd. Heb je ook nog een verklaring voor het 'wegsterven?

DemolitionColorScheme
4 september 2010, 20:07
Het 'wegsterven' komt door de compressie van je gain kanaal. Als je een solo gaat spelen over je ritme partij in hetzelfde kanaal, dan ben je in feite 2x zoveel signaal in je gain channel aan het gooien waardoor het 1 grote brij wordt. De solo's komen er natuurlijk het sterkst doorheen, waardoor je de preceptie krijgt dat je loop 'wegsterft'.
Heeft je amp een FX loop? Zo ja, gooi je looper ook in de FX loop. Zo niet, dan helemaal op het einde van je chain en dan met drive pedalen distortion sounds gebruiken.

Brewskie
4 september 2010, 20:54
Het 'wegsterven' komt door de compressie van je gain kanaal. Als je een solo gaat spelen over je ritme partij in hetzelfde kanaal, dan ben je in feite 2x zoveel signaal in je gain channel aan het gooien waardoor het 1 grote brij wordt. De solo's komen er natuurlijk het sterkst doorheen, waardoor je de preceptie krijgt dat je loop 'wegsterft'.
Heeft je amp een FX loop? Zo ja, gooi je looper ook in de FX loop. Zo niet, dan helemaal op het einde van je chain en dan met drive pedalen distortion sounds gebruiken.

Ok. Dank je. Geen FX-loop beschikbaar op mijn Fender VibroChamp XD. Ik heb de RC-2 inderdaad wel al achteraan in de keten staan. Maar ik had inderdaad een Voice aanstaan op de amp, met veel gain. (super overdrive).