PDA

View Full Version : Marshall 9200



kubbazoob
5 mei 2003, 09:27
Ik heb een Marshall 9200 eindtrap, en ik vind het aantal decibels wat deze produceert nogal tegenvallen. Als ik hem helemaal voluit heb staan gaat het opzich wel luid allemaal, maal ik kom dan net boven de rest van de bandleden uit. Ik heb deze 2e hands gekocht, nu wil ik eigenlijk weten of het ligt aan de voorversterker dat het geluid zo zacht is. Mijn voorversterker die ik nu gebruik is een boss gt-6(ben op zoek naar een goeie vervanger). Deze produceerde echter wel een gigantisch volume op mijn oefenversterker(valvestate 65). Wat moet ik hiermee nu aan?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kubbazoob op 2003-05-05 09:28 ]</font>

Rectifier
5 mei 2003, 10:29
Je moet een buizenvoorversterker erop aansluiten, dan hoef je je 2x100 watter echt nog niet half open te zetten om boven de rest uit te komen.

kubbazoob
5 mei 2003, 11:01
Dus de kans bestaat dat het eraan ligt dat ik er geen fatsoenlijke voorversterker voor heb hangen?

Wat vinden jullie van de Engl 530 preamp?

FNaRK
5 mei 2003, 11:11
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn 2x80W eindversterker. Als ik die in combinatie met mijn Korg AX1500G pre-amp/fx gebruik is het volume bedroefend. Gebruik ik echter mijn Digitech GSP2101 als pre-amp dan blaas ik mijn muren eruit.

Mijn gok is dat het uitgangsvermogen van een Korg / GT6 pre-amp te laag is om alleen een power-amp fatsoenlijk aan te sturen.

Iemand correcties / aanvullingen ??

kubbazoob
5 mei 2003, 11:16
Ik heb er trouwens nu ook een rocktron intellifex tussen hangen(maakt weinig verschil qua volume) maar dat input metertje geeft dus wel aan dat er een behoorlijk aantal decibelletjes binnenkomt. Dit geeft toch wel aan dat de preamp genoeg vermogen heeft? Als ik die rocktron in de effectsloop van een fatsoenlijke preamp zou drukken zou hij overstuurt raken als zo'n buizenpreamp het vermogen omhoog zou duwen! Of lul ik nou helemaal uit mn nek??

Phyrexian
5 mei 2003, 11:17
Soms kan het aan de voorversterker liggen, soms aan de poweramp zelf.

Sommige preamps hebben niet echt een 'hot' ouput. Dit wil zoveel zeggen dat hun ouput signaal niet echt 'luid' is.

Mijn SansAmp PSA-1 heeft een enorme ouput (er staan zelfs -10dB knopjes op, die ik thuis met mijn combo nodig heb omdat anders alles pokkeluid is). Met m'n valvestate klinkt alles dus héél luid (zoals met jouw GT6) maar met de Marshall Valvestate 8008 poweramp heb'k soms niet voldoende volume in m'n band (en dat met een 4x12 er bij!).

Conclusie, best testen met verschillende gear, want alles hangt van elkaar af.

kubbazoob
5 mei 2003, 11:19
Ik heb mij dat ook laten vertellen, maar ik wil gewoon zekerheid dat mijn eindtrap niet naar de kloten is ofzo, het is een 2ehandsje je weet nooit wat er mee gebeurd is.

Phyrexian
5 mei 2003, 14:28
Op 2003-05-05 11:19, schreef kubbazoob:
Ik heb mij dat ook laten vertellen, maar ik wil gewoon zekerheid dat mijn eindtrap niet naar de kloten is ofzo, het is een 2ehandsje je weet nooit wat er mee gebeurd is.


-------------------------------------------------------------

Doe je poweramp eens binnen voor een onderhoud... misschien scheelt er iets aan.

helleke
5 mei 2003, 18:01
Ik heb er zelf ook een 9200 en heb 2 verschillende pre-amps erop aangesloten.Het kalk knalt eraf als ik m opendraai :wink:
Heb wel eens gehoord dat een poweramp wel een minimale ingangsspanning moet hebben om te knallen.Lijkt me dat dat met je GT6 niet het geval is. De Korg en de Boss zijn volgens mij geen volwaardige voorversterkers voor een eindtrap

FNaRK
5 mei 2003, 20:09
dat idee had ik dus ook al, lijkt me ook lastig om een flinke voorversterker in te bouwen in een floorboard multi-FX :grin:
Maar misschien dat ik het mis heb...

FragDaddy
5 mei 2003, 20:26
Wat voor speakerkast(en) met wat voor speakers sluit je op die 9100 aan?

als je twee 1x12 speakers hebt staan, tja.. gaat niet echt hard. probeer eens twee 4x12's (oftewel een fullstack)]

of probeer eens speakers met een hoger rendement.

srv-man
5 mei 2003, 21:38
Met een 9200 moet je ieder medebandlid stokdoof kunnen blazen, zelfs met 2 1x12 kasten (hang er maar eens bag ends aan).
De GT6 moet ook voldoende output kunnen leveren om je 9200 goed uit te kunnen sturen. Als ik het goed heb kun je in de GT6 instellen waarop je hem op aansluit (line of instrument niveau, etc.) Hij moet dus op line niveau. Mogelijk staat dat niet goed.

In het andere geval zal vermoedelijk je eindtrap toch niet helemaal fris meer zijn en zou ik hem na laten kijken, want het bestaat niet dat hij niet hard genoeg is.

V!N
5 mei 2003, 23:55
"als je twee 1x12 speakers hebt staan, tja.. gaat niet echt hard. probeer eens twee 4x12's (oftewel een fullstack)"


Meer speakers is inderdaad altijd luider, maar ik vertrouw meer op de hierboven genoemde theorie waarin de woorden 'voorversterker', 'eindversterker' en 'effecten' alleen al eigenlijk voor zich spreken.
Sommige effecten hebben genoeg output om zonder voorversterker te werken (where's the fun in that ?) Maar voor de meeste effecten geldt dat het het signaal van je gitaar een beetje anders maakt, niet luider.

kubbazoob
6 mei 2003, 08:48
Als ik hem op mijn intellifex heb aangesloten, krijg ik dus op de intellifex wel een fatsoenlijke input level. Dit betekent toch dan dat de preamp genoeg volume genereert?

helleke
6 mei 2003, 09:47
Zoals ik al zei is de GT6 geen volwaardige voorversterker voor een poweramp.Dat de GT6 het wel goed doet op de valvestate komt omdat daar wel een goede voorversterker in zit.Je hebt de GT6 zeker in een loop zitten?
Dat de lampjes op je Rocktron branden zegt niet zoveel.Die branden ook wel als je rechtstreeks je gitaar erop inplugt.
Natuurlijk kan je 9200 wel kapot zijn.Heb ikzelf ook al eens gehad(buizen stuk)Had ook toen bijna geen volume,maar zou het eerst eens proberen met een goede pre-amp.