PDA

View Full Version : Godspeed You! Black Emperor



FruscianteFan
4 september 2010, 11:20
Vergeef me als er al een topic over was...

19 januari speelt het toch wel een beetje legendarische (voor mij iig) band Godspeed You! Black Emperor in Paradiso. Het is net in voorverkoop gegaan, en ik heb kaartjes!

Whiplash
4 september 2010, 11:36
Echt heel gaaf nieuws, ik heb net ook mijn kaartje besteld!

Gretsch 5120
4 september 2010, 13:19
Ik wilde dus ook net een topic aanmaken.... ;)
Erg gaaf..ik heb ze 2x gezien...errug indrukwekkende band....

FruscianteFan
5 september 2010, 00:43
Eigenlijk wilde ik al eerder een topic openen, maar ik heb er maar mee gewacht tot ik zelf een kaartje had.

Ik ben erg benieuwd naar hoe het wordt. Ik heb Silver Mt Zion nu twee keer gezien, en dat waren mooie ervaringen. Alleen luister ik niet zo gek veel naar SmtZ, maar wel behoorlijk veel naar GY!BE. En daarnaast heb ik wel vaker gelezen dat het ontzettend goede shows waren... dus ben benieuwd!

cerpintaxt
5 september 2010, 11:12
COOL!!!! ff kaartjes scoren!

toddzilla
13 september 2010, 21:00
ik heb m'n kaartje sinds vorige week in huis. vrienden van me hebben ze al eens gezien en ik moet vaak horen hoe geweldig dat toen was dus ik ben heel blij dat ik ze in januari (voor het eerst) kan gaan zien! heb de muziek eigenlijk al jaren niet echt meer regelmatig geluisterd, maar nu de herfst voor de deur staat en deze show eraan komt is dat wel een goed excuus om ze weer wat vaker op te zetten.

DemolitionColorScheme
5 oktober 2010, 22:41
Duidelijk aanwezig! Ik had m'n ticket al op de eerste voorverkoop dag.

FruscianteFan
20 januari 2011, 15:22
Dat was me een heftig concert, en dan dringt het nog nauwelijks tot me door.

copypaste van mijn 'verslag' op een ander forum:

Tijdens het eerste echte nummer had ik daar [dat het me niet kon vatten/dat ik het niet kon bevatten] wel 'last' van. Zeker omdat ik had verwacht dat ze na 'hope drone' Storm zouden spelen. Die hoop gaf ik vrij snel op. Sleep was prachtig, en deed me zweven. Wel met de opmerking erbij dat ik mijn oordoppen uit wilde doen, maar door mijn zweethanden een filter eruit trok en vervolgens een minuut stond te pielen om het siliconen deel uit mijn oor te halen. Dat leidt wel af...

Maar goed, toen verwachtte ik het niet meer. En ineens hoorde je daar de eerste noten van Storm. Wat er toen door me heen ging is niet te beschrijven, maar de tranen schieten me nu zomaar weer in de ogen.

De rest van het concert was vooral genieten, een beetje staan zweven en dromen. De pijn in mijn rug viel tijdens het concert reuze mee, ik kwam er pas achteraf achter hoe erg het was :P. Ik had ook helemaal niet door dat ze zo ontzettend lang hadden gespeeld.

Een deel van de charme vond ik wel - maar dat is ook wat ervoor zorgde dat ik het maar bij vlagen kon bevatten - dat ze geen woord zeiden, en één voor één het podium opkwamen en één voor één vertrokken. Een paar bandleden zwaaiden nog even voor ze gingen, maar dat was het wel. De drummer ontvangt vanaf de zijkant nog even wat applaus en gebaart dat ze echt niet meer terugkomen.


En nog een paar opmerkingen: ik had het eerst zonder oordoppen willen doen, maar het was echt HARD. Met oordoppen in kon ik het juist perfect horen. Daarnaast: ik geloof dat het zo rond 20:20 begon, en om 23:05 was het afgelopen. 2 uur en drie kwartier schoon aan de haak, niet tussendoor van het podium af, geen toegift, geen woord gezegd. Er was niet eens een microfoon (behalve om alle instrumenten uit te versterken natuurlijk). Nog iets wat me opviel (toch een gitaarforum dit): ik heb nog nooit zoveel Ampegs bij elkaar gezien. Voorzover ik kon zien, hadden alle 3 de gitaristen, beide bassisten en de violist een Ampeg. Twee van de gitaristen hadden ook nog een AC30 staan maar ik vermoed die niet van hunzelf waren.

Gretsch 5120
20 januari 2011, 17:41
Yep.. mindblowing....

Ik heb ze hiervoor 2x eerder gezien; de eerste keer speelden ze in de Basement (kleine zaal van Nighttown). Mensen gingen (letterlijk) onderuit van de intensiteit van de muziek: diversen zaten op de grond lijp/stoned voor zich uit te staren. Mijn vriendin gisteren ook... (voor haar de eerste keer) ... ook totaal confuus...

De muziek..de opbouw.. dynamiek..de visuals...

mindblowing....

Mr.Fingers
20 januari 2011, 21:06
Ik ben nog te hard onder de indruk van de show in Brussel om iets zinnig te kunnen zeggen...

Voor de achterblijvers/zij die er niet bijwaren, een glimp:

http://www.youtube.com/watch?v=mmbp5ygdIys