PDA

View Full Version : LAB L5 in stereo set up



SharkyRussell
3 september 2010, 16:38
zijn er mensen die nog werken met een LAB L5 en deze schakelen met andere amps? Ik gebruik naast de L5 een Fender blues de luxe. Schakel ze nu door via een stereo BOSS chorus die ik eigenlijk alleen als switch voor een stereo setup gebruik.

Als er mensen zijn met ervaring met leuke setups met hun L5 of tips voor leuke configuraties voor combos, al dan niet met een effectboard, hoor ik het graag.

Groet Haye, Borger

telecastermaster
3 september 2010, 16:46
In de oefenruimte waar ik vroeger speelde stonden twee Lab L5's en ik heb er wel eens in stereo over gespeeld. Dat gaat prima. Gewoon via de effectloop (power amp in) aansluiten. Ik had dan iets als: Hughs & Kettner tubeman preamp -> stereo effecten -> poweramps in. Voor delay een korte delay tijd gebruiken (20 ms) geeft een breed geluid.

Dit topic hoort overigens bij 'vintage amps', dwz van voor 1983. ;)

Wel een leuke versterker die Lab.
Ik heb zelf een Lab L9, met 1 x 15" EV speaker. Fijn ding, kan echt alles versterken, gitaar, bas, orgel, zang....

SharkyRussell
8 september 2010, 12:28
HOI TM

dank voor je reactie. Dat idee van een delay ertussen spreekt me wel aan. Een aparte pre amp heb ik niet. Dus ik ga nu mn pedalboard naar de Bluesamp en vanuit een stereo chorus naar de LAB5. Ik heb geprobeerd direct door te linken naar de poweramp maar dat ging niet. Kan ook aan mn snoeren liggen, ik moet het nog maar eens proberen. Ook moet ik nog proberen of ik de chorus tussen de pre amp out en de power amp kan zetten. Weet jij of dir feitelijk werkt als een effect send en return?

telecastermaster
9 september 2010, 17:16
HOI TM

Ik heb geprobeerd direct door te linken naar de poweramp maar dat ging niet. Kan ook aan mn snoeren liggen, ik moet het nog maar eens proberen. Ook moet ik nog proberen of ik de chorus tussen de pre amp out en de power amp kan zetten. Weet jij of dir feitelijk werkt als een effect send en return?

Waarom werkt dat niet?

Dit is fx-loop van de Lab L5 en die werkt als een send/return idd.

http://www.bazaar-world.com/uploads/amp/47/200264977057-6.jpg

Delay en reverb hoort idealiter in de fx loop.
Je kunt de stereo delays dan naar beide power amps sturen.
(Stereo) chorus kan ook in de effectloop.

In jouw geval krijg je dus dit:

gitaar -> distortion pedalen -> preamp in Lab nr 1 (gewoon voorkant inprikken) -> (pre amp out) -> reverb + stereo delay (+ evt chorus) -> ene snoer naar power amp in Lab nr 1 en de andere naar power amp Lab nr 2.

Je zult dan ook nog een reverb pedaaltje nodig hebben (als je reverb wilt) omdat je bij gebruik van alleen de poweramp geen reverb van de Lab kunt gebruiken.

Succes.