PDA

View Full Version : vragen over het les paul model.



noud18
3 september 2010, 16:15
Hoi lang van weg geweest,wilde ik 3 dingen vragen.
Ten eerste welk van deze gitaren is de beste kwa klank en bespeel baarheid
de gibson les paul studio faded/\of de epiphone les paul custom?
En is er veel verschil tussen de epiphone les paul standard en de epiphone led paul studio.
Want het scheelt veel geld.
Ten derde wilde ik weten wat jullie aanraden a.u.b geen onzin opmerkingen,natuurlijk ga ik ook zelf nog testen in de winkel.
Epiphone les paul,gibson les paul,hagstrom sweden,dean soltero,vox ssc 33,gretsch g 5235 t pro jet,indie standard designer.
Ik wil er voor namelijk hard rock en clean mee spelen en heel meschien een klein beetje metal muziek.
Kan iemand mij wat meer uitleg geven.
Alvast heel erg bedankt.
Noud

HaroldA
3 september 2010, 16:37
Gibson les paul studio faded

Zie ook alle andere topics met dezelfde vraag.

Fisherman
3 september 2010, 16:43
Absoluut geen Epi kopen als je ook budget hebt voor een Gibson.

Natuurlijk, er zijn best redelijke Epi's te koop, maar heb je niet liever het echte werk? Ps, let wel op, de ene Gibson LP Studio is de ander niet, er zitten steengoeie tussen en ook af en toe een strijkplank.

Dus wat je zelf al zegt, naar de gitaarwinkel en een paar LP Studio's door je handen laten gaan. Of wachten (november leverbaar) op de Gibson Les Paul Studio 50s Tribute's Worn Gold Top....zie pica. Da's een leuk hebbehebbehebbedingetje hoor!

http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/LesPaulStudio50Tribute.jpg

B-stone
3 september 2010, 17:01
laat dat plaatje nooit meer zien xD acute gas aanval :crazyhappy: en dat terwijl er eigenlijk eerst nog een strat moet komen (of een tele, ook goed ) :soinnocent: .

maar effe antwoord op de vraag:

studio faded zou ik dan voor gaan, toen ik van plan was om een gibson lp te kopen heb ik ze ook allemaal getest (STUDIO, STANDARD, TRADITIONAL ETC.)
en echt die faded kwam (voor mij) als beste uit de ''test''.

ps: met een les paul kun je eigenlijk alles dus die muziek stijlen gaan erop zeker lukken denk maar aan Les paul zelf tegen zack wylde. 2 totaal verschillende muziek soorten met wat andere specificaties op hun gitaar, maar toch: beide les pauls ;)

ik hoor graag van je wat het is geworden. en succes met je keuze :)

Fisherman
3 september 2010, 17:15
studio faded zou ik dan voor gaan, toen ik van plan was om een gibson lp te kopen heb ik ze ook allemaal getest (STUDIO, STANDARD, TRADITIONAL ETC.)
en echt die faded kwam (voor mij) als beste uit de ''test''.

Ik heb die "faded" ook in handen gehad én er op gespeeld, ik vond er geen -hoe toepasselijk- hout aan. :crazyhappy:
Te licht, slecht geluid....maar misschien had ik een slecht exemplaar of ik heb gewoon een andere smaak, dat kan ook natuurlijk :soinnocent:

B-stone
3 september 2010, 18:02
die faded die ik in handen heb gehad was gewoon in een woord: eentopexemplaar! :crazyhappy:
ja en hoe zwaar hij was kan ik me niet meer herinneren: volgens mij gewoon even zwaar als standards of iets lichter misschien maar niet veel.

joelvereycken
3 september 2010, 18:07
Als je ook metal muziek wilt spelen, is een schecter tempest misschien wel wat voor je! ik heb er ook een en bij muziek centrum in best is hij afgeprijsd voor 425! ik heb er serieus mijn LP studio voor weggedaan! :D

noud18
3 september 2010, 18:48
net effe gekeken naar die schecter tempest maar wat vinden julie van de schecter solo? noud

Fisherman
3 september 2010, 19:29
net effe gekeken naar die schecter tempest maar wat vinden julie van de schecter solo? noud

Overigens is die Schecter Custom niet in Best, maar in Venlo € 425,- maar dat terzijde.
Ik ken ze niet en mij persoonlijk geeft het geen kippevel, maar lees hier eens de reviews:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Schecter/Tempest+Custom/10/1

marco v
4 september 2010, 00:55
Gewoon lekker kopen wat je het beste vindt klinken, het ligt meestal niet aan de hardware, maar aan de gitarist. Jouw vingers maken het verschil, want ik durf er mijn jaarinkomen op te wedden dat er hier wat gitaristjes rondzwerven die een gibson les paul van een paar duizend euro thuis hebben hangen met een versterker van ook nog eens een duizendje meer die er geen fatsoenlijk geluid uit kunnen halen.

joelvereycken
18 oktober 2010, 12:26
Ik heb ook een solo n bestelling staan. Ze zijn prachtig

macwilliams
18 oktober 2010, 12:39
Gewoon lekker kopen wat je het beste vindt klinken, het ligt meestal niet aan de hardware, maar aan de gitarist. Jouw vingers maken het verschil, want ik durf er mijn jaarinkomen op te wedden dat er hier wat gitaristjes rondzwerven die een gibson les paul van een paar duizend euro thuis hebben hangen met een versterker van ook nog eens een duizendje meer die er geen fatsoenlijk geluid uit kunnen halen.

Ik ben daar het levende bewijs van.....:(

Nagramoth
18 oktober 2010, 12:48
... ik durf er mijn jaarinkomen op te wedden dat er hier wat gitaristjes rondzwerven die een gibson les paul van een paar duizend euro thuis hebben hangen met een versterker van ook nog eens een duizendje meer die er geen fatsoenlijk geluid uit kunnen halen.

Nou en? Ik kom ook genoeg Audi/BMW rijders tegen, waarvan je je afvraagt waar ze in godsnaam hun rijbewijs vandaan hebben gehaald... Ik ben zelf ook een natte krant met gitaarspelen, maar moet ik daarom mijn arsenaal (w.o. Een Gibson LP Studio) inleveren en een kutsetje van de Aldi kopen?

Koop gewoon wat het lekkerst voelt & klinkt.