PDA

View Full Version : Fargen en DrZ



Chris Winsemius
3 september 2010, 13:57
Kreeg vandaag een stapel versterkers binnen ter modificatie waaronder 'n Fargen en 'n Dr.Z.

De Fargen is een Dual British Classic en het cleane kanaal is echt zeer tof; heel erg 3D, helder, bijna akoestisch. Lead-kanaal vindt de eigenaar te bright en wat 2D, zelf heb ik dat ook en kijk ik al naar de soldeerbout ;)

De Dr.Z. is een Maz 18 Watt junior. Heel erg VOX-achtig met Fender d'r doorheen en met reverb. Hier moet wat penetrant hoog verwijderd worden.

De Fargen heeft trouwens 'n Matchless-achtig uiterlijk met 'n stuk hout voorop en dan MacWilliams burned style.

Weet niet of ik foto's mag maken/posten maar wilde gewoon even wat indrukken hier neer zetten.

iWishmaster
3 september 2010, 14:06
Zijn wel versterkers die je weinig ziet hier in Nederland. Wat foto's mogen best, misschien ook een wat meer uitegebreide review. Altijd leuk wat nieuws te zien.

Chris Winsemius
3 september 2010, 14:19
Foto's: ik zal even op het www kijken. Amps zijn v/e klant dus ik ga daar nu geen foto's van posten.

Fargen: 2x6L6, 2x12AT7, 4x12AX7
vol, master, TMB voor beide kanalen maar de master v/h cleane kanaal doet iets anders; maakt het geluid ietsje dikker

http://www.fargenamps.com/pictures/IMG_0909-200x200.jpg

DrZ:
vol, TMB, cut, master en reverb
2xEL84, 1xGZ34, 1x12AT7, rest 12AX7/ECC83

http://www.massstreetmusic.com/images/catalog/1785-1.jpg?1236102434

Mitch
3 september 2010, 16:18
Leuk! Van Fargen heb ik alleen een keer de ex-Miniplex gehoord van forumlid Bernd V. De Fargen vond ik toen nogal aan de scherpe kant, vond het hoog wat overmatig aanwezig. En het nadeel was vooral dat -ie pas lekker klonk op veel te hoog volume. Niet handig voor een laagvermogend topje...
Dr. Z heb ik nooit live mogen smaken, maar lijken me erg interessant. Maar ja, een regelaar voor het middengebied, waar heb je dát nou voor nodig?! Dan heb je gewoon te weinig diversiteit in je gitaren...

Kakihara
3 september 2010, 16:31
Dr Z wordt sinds kort in België verkocht via Key Music. Wellicht dat het in Nederland ook zo is ?

tweng
6 september 2010, 00:02
Ik heb nu al een paar maanden een Dr Z maz 38.
Vind ik echt een super amp, van het beste waar ik ooit al op speelde.
Er zit inderdaad wel een heel licht tikkeltje irritant hoog in.
Maar met de cut knop krijg ik het meestal wel goed. Maar het is wel erg balanceren tussen teveel en te weinig...
Verder echt een superbak !

tweng
6 september 2010, 14:05
Is trouwens goed dat Key Music ze nu ook verkoopt !
Het is hoog tijd dat deze amps wat meer bekendheid verwerven. Ze zijn namelijk heel goed en ze vallen ook wel mee van prijs !
Ik heb hier een eind geleden al eens een Dr Z topic geopend, maar heel weinig reactie (waarschijnlijk omdat er bijna niemand ervaring mee heeft)...