PDA

View Full Version : Watermelon Man Herbie Hancock



Nellyrocks
2 september 2010, 20:57
Mijn vertaling van Watermelon Man van Herbie's geniale album Headhunters.

Je moet normaal nooit met je vingertjes aan de meesters zitten, zeker niet als ie een kruidige hanglul heeft, maar ach... We spelen met zijn allen ook Hendrix na toch? Die schijnt ook een flinke pik gehad te hebben.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

"Watermelon Man" (http://soundclick.com/share?songid=9599563)

pasqual
2 september 2010, 23:20
Je moet normaal nooit met je vingertjes aan de meesters zitten, zeker niet als ie een kruidige hanglul heeft, maar ach... We spelen met zijn allen ook Hendrix na toch? Die schijnt ook een flinke pik gehad te hebben.
[/URL]

dat is ook de reden waarom ik schaamteloos Hendrix mag coveren:seriousf:

maar ff serieus Niels: ik ken het orgineel niet maar ik vind het een lekker swingend nummer en ik ga er ff vanuit dat jij de 2 begeleidingspartijen voor je rekening hebt genomen? zo ja, strak gespeeld en een goeie sound en balans. is de rest midi?

groeten Pasqual.

beruk
2 september 2010, 23:34
Lekker funky ritme, vind wel dat je het thema excact moet speule. Ik kende eigenlijk alleen de Takin'off versie, maar hoor nu dat je je hebt laten inspireren door de Headhunters versie.... :soul: Ik mis een lekkere solo, dat wel

Nielsje
3 september 2010, 14:10
Lekker Niels!
Prima plaatje om eens te jammen met een groep :)

Nellyrocks
4 september 2010, 18:04
Tanx allen




maar ff serieus Niels: ik ken het orgineel niet maar ik vind het een lekker swingend nummer en ik ga er ff vanuit dat jij de 2 begeleidingspartijen voor je rekening hebt genomen? zo ja, strak gespeeld en een goeie sound en balans. is de rest midi?

groeten Pasqual.

De toetsen heb ik ook ingespeeld en de rest is inderdaad geprogrammeerd.


Lekker funky ritme, vind wel dat je het thema excact moet speule. Ik kende eigenlijk alleen de Takin'off versie, maar hoor nu dat je je hebt laten inspireren door de Headhunters versie.... :soul: Ik mis een lekkere solo, dat wel

De Takin'off versie is inderdaad heel anders maar wel heel lekker. Ik wilde er een gitaarsolo in stoppen maar die kwam elke keer dat ik dat probeerde zo uit het niets vallen dat het de plank volledig missloeg. Ik wilde niet het thematje met gitaar doen.


Lekker Niels!
Prima plaatje om eens te jammen met een groep :)

Ja doen.