PDA

View Full Version : Moi!



Edo2
2 september 2010, 20:52
Moi,
Ik snuffel al een paar dagen rond op dit forum en moest mij toch ook maar even voorstellen. Ik ben Eduard, woon in de mooiste provincie van Nederland: Groningen, ben 40 jaar en speel gitaar vanaf mijn tiende (ongeveer). Vroeger heel veel in bandjes enzo... we gingen wereldberoemd worden en ik zou Clapton, Hendrix en Stevie Ray Vaughen wel even laten zien wat gitaarspelen was! Nog van het een, nog van het ander is iets terecht gekomen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb door de jaren heen van alles gespeeld: van klassieke blues, country en folk (als straatmuzikant) tot metal. Niet dat ik er goed in ben, maar het is wel heel erg leuk om te doen. Ik speel al sinds '86 op een hele goedkope copy van een copy van een copy van een Strat, een roze Marlin Sidewinder, die ik door de jaren heen wat heb opgekalefaterd met een humbuckertje, nieuwe potmetertjes e.d. Ik heb wel op echte strats en les pauls gespeeld, maar kwam toch steeds weer terug bij de eerste liefde. Mijn standaard versterker is sinds mensenheugenis een Marshall (dat dan weer wel).

Ik ben ook geen theoreticus, ik doe alles op gehoor en gevoel (10 vingers en 2 oren), maar wellicht dat ik hier nog wat opsteek over pentatonische toonladders of anderzins :lp::cheerup:

Kim Wilson
2 september 2010, 21:48
Hoi Edo, welkom hier. Altijd goed, een beetje nuchtere ervaring. :ok:

rpl
2 september 2010, 22:17
Howdie Eduard welkom op het forum, ben benieuwd naar die pink Strat van je 'foto's' :D

Midwolda
3 september 2010, 06:56
Moi, buurman! :D

Edo2
3 september 2010, 13:33
Kiek es an, hoe meer buren hoe gezelliger! Ik voel me al helemaal thuis. :crazyhappy:


Bij deze dan een staatsiefotootje van Miss Piggy...:

http://pic100.picturetrail.com:80/VOL645/4300690/9049418/391486412.jpg

spijkie
3 september 2010, 14:01
Kiek es an, hoe meer buren hoe gezelliger! Ik voel me al helemaal thuis. :crazyhappy:


Bij deze dan een staatsiefotootje van Miss Piggy...:

http://pic100.picturetrail.com:80/VOL645/4300690/9049418/391486412.jpg

Moi van nog een buurman...:)

Volgens mij is dat ook een marshall valvestate 265??

rpl
3 september 2010, 14:55
Mooie foto enne Miss Piggy mag er zijn hoor :cooler:

Edo2
3 september 2010, 15:37
Haha, ja, Miss Piggy is inderdaad een fijn stukje hout. Alleen krijgt ze een beetje slijtagepuntjes, eigenlijk moeten er een paar frets vervangen worden, maar ik ben bang dat ze dan weer helemaal opnieuw 'ingespeeld' moet worden. Bovendien is dat een klus waar ik mij zelf niet echt aan waag. Maar ach, momenteel speel ik toch alleen thuis...niemand die het hoort.

Die Marshall is een VS 100R, geen 265. Hiervoor had ik een VS 8240, die me eigenlijk beter beviel, maar die heb ik, als investering, toendertijd verkocht (dom, dom, dom)....

macwilliams
5 september 2010, 12:13
Welkom alhier:ok: