PDA

View Full Version : Bijpassende kabinet voor de Vox AC30



Nolimit-Custom
1 september 2010, 16:29
Hallo Forumleden,

Bij deze mijn eerste gestarte topic.
Ik ben zelf in een bezit van een VOX AC30 ( een oudje uit engeland )
Nu ben ik eineglijk opzoek naar een bijpassende kabinet.

Ik zie wel vaker een AC30 met een kabinet er onder maar meestal is of de kabinet breeder of net anders om en dat soort mij nog al haha.
Kortom weet iemand welke kabinet passend is voor mijn VOX AC30.

nu kwam ik een VOX CLASSIC PLUS V212BN
2x12 GSH12-30 speakers. opened back extension cabinet tegen.

Maar dan als ik die aansluit speel ik over 3 speaker komt dan de inpedantie dan wel overeen??

Omdat mijn vraag mischien niet helemaal duidelijk is heb ik een slechte foto shop foto voor jullie gemaakt ( sorry mijn kennis betreft fotoshoppen ligt niet echt hoog:seriousf: )

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Voxcab.jpg

Dit is de bedoeling alleen weet ik niet of de breedte overeen komt met de AC30

alvast bedankt

The rifles
1 september 2010, 16:36
Ik vind het in ieder geval een mooi combi !!!

Ik heb ook een vraagje en mijn excuuses dat ik dit in jou topic doe maar ik vind het een beetje niet van toepassing om hier een topic voor aan te maken.

Morgen ga ik ook een VOX AC30 CC15 halen.
de verkoper heeft 2 soorten staan 1 met een blue alnico speaker en 1 met een neodog? speaker.

Welke vinden jullie beter, kwa prijs maakt het niets uit.

Zelf heb ik een Blues de ville, kan ik de kwaliteit en sound een beetje vergelijken met de blues de ville of is deze vox beter.
Nogmaals mijn excuuses maar voor 2 vraagjes een topic te openen zal wel niet gewaardeerd worden

iWishmaster
1 september 2010, 16:48
Wat is de impedantie van de speaker in jouw Vox en wat is de impedantie van de 2 speakers in het extensie cabinet?

guitarguru
1 september 2010, 16:54
Heh! Heeft jouw ouwe Vox AC-30 maar 1 speaker? Op je foto zie ik er toch echt gewoon 2 inzitten..... Weet ook niet of ze vroeger 1x12 AC30's maakten eigenlijk.

guitarguru
1 september 2010, 16:56
ik vind het in ieder geval een mooi combi !!!

Ik heb ook een vraagje en mijn excuuses dat ik dit in jou topic doe maar ik vind het een beetje niet van toepassing om hier een topic voor aan te maken.

Morgen ga ik ook een vox ac30 cc15 halen.
De verkoper heeft 2 soorten staan 1 met een blue alnico speaker en 1 met een neodog? Speaker.

Welke vinden jullie beter, kwa prijs maakt het niets uit.

Zelf heb ik een blues de ville, kan ik de kwaliteit en sound een beetje vergelijken met de blues de ville of is deze vox beter.
Nogmaals mijn excuuses maar voor 2 vraagjes een topic te openen zal wel niet gewaardeerd worden

:???: .......

edit: Ik ken een Vox AC30 CC1, met een neodog. Een AC30 met een Blue Alnico kan toch niet? Die speaker kan maar 15 watt aan, toch? Misschien ben ik nu te moe, en ontgaat me e.e.a.??

Nolimit-Custom
1 september 2010, 17:14
Heh! Heeft jouw ouwe Vox AC-30 maar 1 speaker? Op je foto zie ik er toch echt gewoon 2 inzitten..... Weet ook niet of ze vroeger 1x12 AC30's maakten eigenlijk.

Ja dit waren 1 van de eersten van de AC30 ( een oudje dus )
Nog met een orginele 12 inch Goodmans 60 watt speaker, daarna kwam de uitvoerinhe met een Celestion G12 alnico speakers als het goed is.

@ The rifles.

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik vind het niet erg hoor als je een vraag op mijn topic hebt.


Ik denk dat zowel de Alnico als de neodog prima speakers zijn.

Al een aantal jaren word vox in China geproduceerd ( daar zijn ze naar mijn inzien er niet beter door geworden )

Er zit dus ook wel degelijk verschil tussen een engelse als 1 uit china, zowel kwaliteit als sound.

maarja een engelse is momenteel niet meer te betalen.
Maar dat wil niet zeggen dat de Vox made in China slecht zijn.

Als je nog nooit op een engelse hebt gespeeld dan zul je zeer tevreden wezen met een made in China en gaat er een wereld voor je open want het zijn gewoon goede amps !!!

of hij beter klinkt als jou blues de ville dat is moeilijk te zeggen omdat een blues de ville meer gebaseerd is op blues muziek ( zegt de naam ook al )

De vox is meer gebaseerd op het oude vox vintage sound en reageert na mijn idee beter op effect pedalen dan de blues de ville, waardoor dit de Vox wat veelzijdiger maakt voor verschillende muziek stylen.

Helaas ben ik alleen maar bekend met oude troep hahah dus ik durf niet met zekerheid te zeggen welke speaker beter is.

Ik meende ooit eens op een Ac30 met een Neodog speaker te hebben gespeeld. daar was ik dik tevreden over maar ik nog nooit op een blue alnico speaker dus ik kan dat niet vergelijken.

maar er zal ongetwijfeld 1 voorbij komen die je hier wel wat over kan vertellen.

succes;)

Nolimit-Custom
1 september 2010, 17:19
Trouwens ik kan mijn impedantie om switchen naar 8 & 16 ohm.

de cab weet ik niet dat staat niet omschreven :???:

guitarguru
1 september 2010, 17:24
Wat is nou de impedantie van jouw speaker?

guitarguru
1 september 2010, 17:32
Die kast die je wilt is mono op 4 of 16 ohm te schakelen. IK zie trouwens dat die kast 'discontinued' is. Wordt kennelijk niet meer gemaakt.

Nolimit-Custom
1 september 2010, 18:23
Die kast die je wilt is mono op 4 of 16 ohm te schakelen. IK zie trouwens dat die kast 'discontinued' is. Wordt kennelijk niet meer gemaakt.

speaker van mij is 16 ohm.

Maar er is geen ander alternatief die even breed is als de Ac 30

guitarguru
1 september 2010, 18:46
Okay, dan moet je een kast vinden die ook 16 ohm is, en dan je impedantie op de versterker op 8 ohm zetten.

SRV2000
1 september 2010, 19:07
Mij is verteld dat de Neodog speakers beter zijn

Gearjunkie
1 september 2010, 22:17
Mij is verteld dat de Neodog speakers beter zijn

Is aardbeienijs beter dan vanille-ijs??

SRV2000
1 september 2010, 22:37
Is aardbeienijs beter dan vanille-ijs??

wat is dat nauw weer voor domme opmerking:makeup:
Er zal toch wel degelijk verschil tussen die 2 speakers zitten kwa geluid en kwaliteit.
en mij is verteld dat de neodogs daarin beter zijn.

beetje flauw vind je niet?

hugo123
1 september 2010, 22:40
Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, ook het verschil weet ik niks van! Maar ik lees al een tijd mee op dit forum, en ik hoor áltijd dat mensen de blue alnico boven de neodog (moeten) verkiezen!

Gearjunkie
1 september 2010, 23:03
wat is dat nauw weer voor domme opmerking:makeup:
Er zal toch wel degelijk verschil tussen die 2 speakers zitten kwa geluid en kwaliteit.
en mij is verteld dat de neodogs daarin beter zijn.

beetje flauw vind je niet?

Het is niet zozeer flauw bedoeld hoor, ik wil je laten inzien dat een speakerkeuze een persoonlijke smaak is. Het is geen kwestie van beter dan...

Misery Signals
1 september 2010, 23:12
Een AC30 met Blue Alnico's kostte niet voor niets vele honderden Euri meer dan de versie met Neodogs.
Terecht. Ik heb al eens op een Neodogversie gespeeld van een vriend, en daarvoor in de winkel op een Blueversie. Wat een verschil zeg.
Die Neodogs klinken echt nergens naar. Ze steken nu gelukkig Greenbacks in de goedkopere versies.

MS

muziekschuur
1 september 2010, 23:14
Zou bij Kool en Elfring een zelfde cabje kunnen laten maken. En via Marktplaats zo'n zelfde Goodmans opduiken....

Gearjunkie
1 september 2010, 23:52
Terecht. Ik heb al eens op een Neodogversie gespeeld van een vriend, en daarvoor in de winkel op een Blueversie. Wat een verschil zeg.
Die Neodogs klinken echt nergens naar. Ze steken nu gelukkig Greenbacks in de goedkopere versies.

MS

Ben je niet in de war met de Vox/Wharfedale speaker?

Misery Signals
2 september 2010, 00:10
Oh dat denk ik wel, mijn excuses, dan heb ik niets gezegd. Buiten dat die blues wel beestig klonken.

MS

Mitch
2 september 2010, 11:33
Ik begrijp geen zak van dit hele topic. Een oude AC30 met één Goodmans speaker? Zit er dan geen gat voor een tweede speaker?? Klinkt een beetje vreemd allemaal, alsof iemand lichtelijk is opgelicht met een incomplete AC30 combo.

SRV2000
2 september 2010, 11:57
Ik begrijp geen zak van dit hele topic. Een oude AC30 met één Goodmans speaker? Zit er dan geen gat voor een tweede speaker?? Klinkt een beetje vreemd allemaal, alsof iemand lichtelijk is opgelicht met een incomplete AC30 combo.

Dan heb je het wel mis mitch. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het is wel zo. De eerste productie van vox werd geproduceerd met een single goodmans speaker. Kijk maar eens op wikipedia onder de term vox ac 30 bij de eerste Zin word het al aangegeven maar ik wist het ook niet

Mitch
3 september 2010, 16:22
Ah zo! Nou, weer een feitje erbij geleerd dan :)
Hoe dan ook: als je zo'n lekkere oude bak hebt doe je jezelf wel verschrikkelijk tekort als je de standaard 212 van Vox er onder knalt, da's echt budget troep, zowel qua constructie maar vooral qua speakers. Als je je Vox écht mooi wil complementeren dan wil ik je absoluut verwijzen naar www.vernetamps.com, die maakt prachtige en solide cabs, precies zoals jij het wilt. Niet alleen strak in de tolex, ook strak in de prijs... aanrader!

beus
3 september 2010, 21:43
dan ben ik toch benieuwd wat dat voor een AC30 is.. degene met 1 speaker zijn heeeeel zeldzaam en hebben niet een goodman speaker. en zien er ook niet uit als je eerste fotoshop plaatje. heb je geen foto'tje? weet je zeker dat het geen AC15 is? zoals op je plaatje maar dan 2/3e van de breedte?

Aart

Mitch
3 september 2010, 21:53
Ik weet niet hoe betrouwbaar dat Wiki verhaal is, maar daar wordt wel gesproken van een Goodmans speaker in de late '50s AC30s.

beus
3 september 2010, 23:03
AC30's met 1 speaker zijn eerder proto's dan produktiemodellen. de goodmans zijn bekend omdat ze in de eerste jaren van de AC15 zaten; van '57 tot '60. - de eerste AC30's hadden celestion speakers, de eerste modellen G12.