PDA

View Full Version : Goede deal?



BartBlackMagic
1 september 2010, 14:38
Hoi!
Ben vandaag langs de plaatselijke gitaarshop geweest en vroeg om prijs te maken voor een Epiphone Standard plus top, maar ze hadden geen verbintenis met Gibson. Ze verkochten wel andere Les Paul modellen zoals de Spear RD-250 (had volgens hem betere elementen als de Epiphones). Deze kwam 299EUR. Wat vinden jullie van deze gitaar?

Hij had ook nog een (nieuwe) Schecter C1+ (model 2008, Duncan elementen) staan. Die kostte oorspronkelijk 800 EUR en ging nu voor 450 EUR weg (omdat de leverancier stopte met de levering van dergelijke gitaren of zoiets..). Lijkt jullie dit een goede deal?

The_Darkness
1 september 2010, 15:13
Over die spear kan ik niets zeggen maar schecter staat bekend als een merk dat goede kwaliteit levert voor een zeer redelijke prijs.

Of het een goede deal is ligt ook aan jezelf vind je de gitaar mooi en speelt en klinkt ie fijn dan is het een goede deal. Maar vind je hem niet fijn klinken en spelen dan is het een waardeloze deal.

Dus het ligt aan jezelf maar uit de post begreep ik dat je eigenlijk op zoek was naar een les paul model en deze schecter is een strat model dus er zit veel verschil in.

Maleco
1 september 2010, 15:40
Ik heb zelf wel eens op een spear sg gespeeld bij Da Capo in nietap, groningen.
Opzich wel goede kwaliteit, er zaten een paar tussen die echt beter speelden en waren afgewerkt dan de epiphone varianten maar ik denk dat ze beiden hun goede en slechte exemplaren hebben.
Pickups vind ik een persoonlijke smaak, maar als je de spear lekker vind klinken dan is dat toch genoeg lijkt me? :)

Rembull1980
1 september 2010, 16:11
Ik heb goede zaken over Schecter EN Spear gelezen, maar Schecter is mij meer bekend. Geen slechte keuze. Het komt op eigen gevoel / wat je wil aan uiteindelijk. Welke gitaar heeft de meeste Mojo voor jou? Voor mij is dat de Schecter.

MegaDrive
2 september 2010, 11:51
Ik ken de Spear niet maar ik kan wel wat zeggen over de C1+. Het is een poging van Schecter om het gat tussen de goedkopere instapmodellen en de duurdere lijnen (Hellraiser, BlackJack etc) te dichten. Je krijgt dan het bodywerk met bindings en set neck van de betere modellen, maar de hals en de electronica van de lagere lijn. Als je 100% tevreden bent over de sound van de duncan designed pickups dan heb je een goede deal. Is dat niet het geval dan zou ik voor 100EU meer kijken naar de genoemde modellen, dan krijg je toch wel meer waar voor je geld.

Na 5 Schecters kan ik je wel meegeven dat de C1 mijn favoriete model is, maar dat is iets heel persoonlijks natuurlijk.

wiegersma
2 september 2010, 18:52
ik heb ooit over een Spear RG-type en SG-type gespeeld, maar vond ze allebei helemaal niks.

BartBlackMagic
18 september 2010, 14:28
We zijn nu 3 weken verder en de uiteindelijke keuze zal gaan tussen een Vintage V100 en een Spear RD250. Over die Vintage vind 'k enkel goede commentaren en reviews, zowel qua bouwkwaliteit als klank lees ik vaak dat ze beter zijn als de Epiphones en de prijs is dan ook nog eens goedkoper. De gitaarwinkel die zowel Epi's als Vintages verkoopt raden mij ook de Vintage aan. Over de Spear vind ik geen uitgebreide reviews (de reactie van wiegersma doet mij twijfelen of het een goede aankoop zou zijn). Ze schelen bijna niets qua prijs. Ik speel nog maar 2 maanden dus ik moet het vooral doen met anderen hun mening...
Nog een kleine vraag: ik kan de Vintage voor 250 EUR kopen in Engeland, in de winkel kosten ze 330, zouden jullie het wagen om deze in Engeland aan te kopen?

Spear RD250
Body: Pink mahogany with maple top and flame maple veneer
Neck: Three-piece mahogany, set-in
Fingerboard: Indian rosewood
Frets: 22 fat
Hardware: Gold
Bridge: Tune-o-matic style with stop tailpiece
Pickups: 2 x Spear Alnico 'Super PAF' humbuckers
Controls: 2 x volume, 2 x tone, three-way pickup selector switch
Additional features: Gold hardware, graphite top nut
Finishes: Tobacco sunburst

Vintage V100
Body: Mahogany
Top:
Solid Carved Mahogany (GT/ WR/ BB/ AW)
Flame Maple Veneer (HB/ TSB/ CS/ IT)
Neck: Mahogany – Set Neck
Fingerboard: Rosewood
Scale: 24.75"/ 628mm
Frets: 22
Neck Inlays: Pearloid Crown
Tuners:
Wilkinson® Deluxe WJ44 Chrome (GT/ CS)
Gold (TSB/ BB/ WR/ GDL)
Bridge: Tune-O-Matic
Pickups:
V100TSB/BB/CS Wilkinson® Double Coil x 2 (N) MWVC (B) MWVC
V100GT Wilkinson® Stacked Ceramic x 2 (N) W90SK (B) W90SK V100WR Wilkinson® Mini Double Coil x 2 (N) WMC301 (B) WMC301
Hardware: Chrome (GT/ CS) Gold (TSB/ BB/ WR/ GDL)
Controls: 2 x Volume/ 2 x Tone/ 3-Way Toggle

signsofzodiac
18 september 2010, 14:35
Nope, gewoon hier halen. Je krijgt je service, een afstelbeurt en normaal gesproken een afstelbeurt over een paar maanden. Bij problemen heb je een aanspreekpunt. Misschien kan je er nog een hoes bijkletsen bij je gitaarboer ook. Voor die 80 euro zou ik het niet doen. Komen er ook nog verzendkosten overheen of zitten die er al bij in? Al met al, voor die paar tientjes vind ik het de gok niet waard.

BartBlackMagic
18 september 2010, 14:49
Nope, gewoon hier halen. Je krijgt je service, een afstelbeurt en normaal gesproken een afstelbeurt over een paar maanden. Bij problemen heb je een aanspreekpunt. Misschien kan je er nog een hoes bijkletsen bij je gitaarboer ook. Voor die 80 euro zou ik het niet doen. Komen er ook nog verzendkosten overheen of zitten die er al bij in? Al met al, voor die paar tientjes vind ik het de gok niet waard.

Die 250 is inclusief verzending ja.

Rock Bottom
18 september 2010, 16:06
Kijk even of ze een schecter tempest custom hebben, dit zijn gitaren redelijk gelijk aan les pauls met een iets afwijkende form.
Je moet ze voor +_ 350 euro wel vinden en vegen de vloer aan met de meeste epi's

tankard
18 september 2010, 18:05
hoi,

de schecter tempest custom is een optisch mooie gitaar die lekker klinkt Harmony central.
Nu bij Muziekmeibergen 299,= (alleen zwart en wit) is mss iets voor je.

succes

BartBlackMagic
19 september 2010, 15:51
hoi,

de schecter tempest custom is een optisch mooie gitaar die lekker klinkt Harmony central.
Nu bij Muziekmeibergen 299,= (alleen zwart en wit) is mss iets voor je.

succes
Schecter Tempest Custom (http://www.muziekmeibergen.nl/gitaren/electrisch/electrische_gitaren/artikel/schecter-tempest-custom/)
Wow, leveren deze mensen ook thuis (via TNT ofzo)? Ik zie de optie om te "bestellen" op hun website, maar weet niet of ze daar postorder mee bedoelen. Ik woon namelijk 200km hier vandaan.

signsofzodiac
19 september 2010, 15:53
http://www.muziekmeibergen.nl/over_ons/bestellingen/

Dus yup, kan postorder ;)

Rutger Molenberghs
19 september 2010, 16:04
Ik heb hen een paar dagen geleden een e-mail gestuurd om zo'n Schecter te bestellen, maar die waren blijkbaar allemaal uitverkocht. :mad:

Indiedennie
19 september 2010, 16:15
http://link.marktplaats.nl/353220865

Trecion
19 september 2010, 16:34
Die bovenstaande gitaar heeft wel een beschadiging aan de kop.

Nederland Muziek heeft er nog een voor 399, maar als we toch gaan bestellen kan de topic starter net zo goed een epi Lp bij musicstore bestellen. mocht ie hem niet bevallen kan hij hem ook gewoon terugsturen.

Philippe
19 september 2010, 16:56
Ik heb zelf een Spear SHL-1Q. Ongeveer hetzelfde model als die RD's, maar iets betere specs, enkel een brugelement en een quilted top.
Zijn echt supergitaren!
Ken ook een jongen die een paar RD's heeft en die bevallen hem prima.

Ga ze bespelen en kies de beste uit zou ik zeggen. Je kan met beiden geen miskoop doen IMO.

BartBlackMagic
20 oktober 2010, 15:32
Het is uiteindelijk een Epiphone Les Paul geworden!
Heb hem nu een paar weken en ben zéér tevreden :cheerup:
http://img412.imageshack.us/img412/4429/image024b.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/3363/image013do.jpg

http://img264.imageshack.us/img264/305/image009iy.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/1495/image002po.jpg

http://img337.imageshack.us/img337/4482/image008q.jpg

jim__
20 oktober 2010, 18:29
Mooie kleur, gefeliciteerd!

muziekschuur
20 oktober 2010, 18:51
Errug mooi....

macwilliams
21 oktober 2010, 06:06
Over die Vintage vind 'k enkel goede commentaren en reviews, zowel qua bouwkwaliteit als klank lees ik vaak dat ze beter zijn als de Epiphones en de prijs is dan ook nog eens goedkoper. De gitaarwinkel die zowel Epi's als Vintages verkoopt raden mij ook de Vintage aan.

Heb je nou een slechtere gitaar gekocht die ook nog eens duurder is en tegen het advies van de gitaarwinkelbediende in?:dontgeti::???:

Thomk
21 oktober 2010, 10:13
Hoi!
Ben vandaag langs de plaatselijke gitaarshop geweest en vroeg om prijs te maken voor een Epiphone Standard plus top, maar ze hadden geen verbintenis met Gibson. Ze verkochten wel andere Les Paul modellen zoals de Spear RD-250 (had volgens hem betere elementen als de Epiphones). Deze kwam 299EUR. Wat vinden jullie van deze gitaar?

Hij had ook nog een (nieuwe) Schecter C1+ (model 2008, Duncan elementen) staan. Die kostte oorspronkelijk 800 EUR en ging nu voor 450 EUR weg (omdat de leverancier stopte met de levering van dergelijke gitaren of zoiets..). Lijkt jullie dit een goede deal?

Ik ben de trotse eigenaar van zoon schecter ik ben nog wel iemand geweest id er 800 ballen voor neer heb gelegd!.

Kijk niet meer naar andere gitaren neem de schecter er is gewoon GEEN GITAAR die voor dat geld de zelfde specs bied!. Mahgony body flame maple top, Duncan Disgned pups, Grover tuners enz.

Tuurlijk moet het geluid je pakken. Ik gebruik de gitaar voor alle Rock en Rock/Blues nummers. Hij heeft ook een hele mooie warme clean.

Ik zou wel wat je bespaart stoppen in toch wat andere pups. Ik raad je Seymour Duncan Pearly gates. Heb dit advies ook gekregen op dit forum en ze klinken heerlijk!.

Groetjes Thom.


.....................................



Daarna lees ik pas dat je de LP gekocht heb SHAME ON YOU!!! Prachtige gitaar. Ik ben persoonlijk niet zo weg van het merk EP by Gibson. Maar als hij voor jou werkt moet je er gewoon lekker van genieten

BartBlackMagic
21 oktober 2010, 11:38
Heb je nou een slechtere gitaar gekocht die ook nog eens duurder is en tegen het advies van de gitaarwinkelbediende in?:dontgeti::???:
Jop :) daar komt het op neer! Ik heb ze (Vintage, Epi) beluisterd op dezelfde versterker met dezelfde instellingen.. en dacht bij mezelf: moet ik nou die Vintage gaan nemen omdat men daar betere kritieken over schrijft of moet 'k nemen wat mij het beste ligt en lijkt te klinken...
(De Schecter was al weg toen 'k nog eens ging kijken in de winkel en wou testen...)

marter544
21 oktober 2010, 12:09
Mooie gitaar, veel plezier er mee!

Over die Schecters bij meibergen, die actie is al van een jaar geleden, en die dingen zijn al lang op. Ze zijn alleen te lam om het van hun site af te halen. Vreemd ook, want die prijs is zelfs ver onder de inkoopprijs van die gitaren. Zouden ze zelfs hun dealership kunnen verliezen voor zo'n geintje.

macwilliams
21 oktober 2010, 12:41
Jop :) daar komt het op neer! Ik heb ze (Vintage, Epi) beluisterd op dezelfde versterker met dezelfde instellingen.. en dacht bij mezelf: moet ik nou die Vintage gaan nemen omdat men daar betere kritieken over schrijft of moet 'k nemen wat mij het beste ligt en lijkt te klinken...
(De Schecter was al weg toen 'k nog eens ging kijken in de winkel en wou testen...)

Goed zo dan heb je iig zelf gekozen, ongehinderd door meningen van anderen. Mooie gitaar, was waarschijnlijk mijn keus ook geweest. :ok:

Mitch
21 oktober 2010, 13:59
Zozo, mooi topje én een goeie burst voor een Epi. Opmerkelijk goed smoeltje!