PDA

View Full Version : Nieuwe PRS Singlecut



Veekeren
1 september 2010, 13:31
Ook al in offtopic benoemd, maar juiste forum is toch hier. Ik heb afgelopen maandag deze veiling (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290467679184&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_500wt_1154) gewonnen!

Ik ben al een paar jaar op zoek naar deze gitaar... Heb er zelfs al eens 2 jaar geleden een discussie over gestart hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113073). Ik wil heel graag een PRS, dat is toch voor mij het gitaarmerk waar ik me het meest "op thuis voel". En dan met een stoptail, dat is bij PRS ook niet de standaard. Het liefst een vetter geluid dan een custom, dus een singlecut. En dan met een flame 10top. En nu heb ik hem gevonden!

Ben ze al wel eerder tegengekomen. In de USA, maar dan wilden ze niet naar de EU verzenden. Of dan werd het gewoon echt te duur met verzending en importbelasting. Heb ook nog op de site van Maxguitar een mooie gezien, dan had ik mijn Gibson CS Class5 moeten inruilen en enkele honderden euro's... Maar de betreffende gitaar was (achteraf gelukkig) verkocht.

Ik hoop hem volgende week binnen te krijgen!

Rembull1980
1 september 2010, 13:56
Heel erg mooi zeg. Denk dat je er wel veel plezier van zult hebben! :crazyhappy:

fred dons
1 september 2010, 14:23
mooi en ook nog eens goed betaalbaar!

Rubster
1 september 2010, 14:44
Whoa gefeliciteerd zeg, wat een mooi ding! PRS Singlecuts zijn echt geniale gitaren: spelen super smooth en klinken moddertje dik, zeker ten opzichte van de Custom 22. Heb beide gitaren gehad en qua tone en feel heb ik de SC een stuk hoger staan. Vond met name de hals (Wide-Fat) erg lekker, met een hele lichte V-shape.

Hier ga je veel plezier mee beleven!

Veekeren
1 september 2010, 16:27
mooi en ook nog eens goed betaalbaar!

Ja best wel eh! 1650 euro in totaal met verzending. Had tot 1700 pond gegaan als het had gemoeten, maar voor 1240 doe ik het ook :)

vulvasonic
1 september 2010, 18:07
Mafketel!!!!!

Ik gun het je van harte hoor, maar nog niet zo lang geleden had je één van de mooiste PRS'tjes die k ooit heb mogen aanschouwen. Als mijn geheugen m niet in de steek laat, heb jij die van de hand gedaan. En dan kom je nu terug met een (i.m.o.) veeeeel lelijker single cut modelletje.

Nogmaals, ik ben heel blij voor je, maar voor mij had het niet gehoeven. :D

Die bloedmooie blauwe Les Paul, ook weg?
Tsssssss..... :stop:

Veekeren
1 september 2010, 18:12
Nee, die blauwe Les Paul blijft. Mijn Les Paul Classic gaat de deur uit...

En ja, bedoel je die grijs geflamede PRS CU? Die was wel mooi, maar een custom is niet mijn geluid... Qua looks vind ik deze SC persoonlijk zeker niet minder, maar een gitaar moet natuurlijk ook wel naar je wens klinken.

vulvasonic
1 september 2010, 18:40
Nee, die blauwe Les Paul blijft. Mijn Les Paul Classic gaat de deur uit...

En ja, bedoel je die grijs geflamede PRS CU? Die was wel mooi, maar een custom is niet mijn geluid... Qua looks vind ik deze SC persoonlijk zeker niet minder, maar een gitaar moet natuurlijk ook wel naar je wens klinken.

Natuuuuurlijk heb je daarin helemaal gelijk. Maar die grijze was zo ontzettend mooi.

Gelukkig heb je die blauwe Les Paul nog. :)

marc_o
1 september 2010, 20:56
Mooie kleur hoor! Het model vind ik redelijk mooi, hou meer van de normale PRS-body, maar het is wel een prachtig instrument!

PGR
2 september 2010, 20:08
Gefeliciteerd! Mooie gitaar.

Wat mij wel opviel aan de veiling was dat de verkoper het ook een SC245 noemt, en dat kan niet kloppen. Niet qua bouwjaar en ook de specs van een SC245 zijn anders dan die van een singlecut.

Veekeren
2 september 2010, 20:14
Wat zou het dan wel zijn volgens jou? Op de PRS site zie ik alleen SC245 en SC250, ook bij de discontinued models. Een SC250 is het iig niet...

minas
3 september 2010, 09:19
Hey Jeroen,

Zeeeer vette gitaar! En zeker voor dat geld:) Daar wil ik er ook wel 1 voor aanschaffen!

Groeten Guido

levi
3 september 2010, 09:33
Mooie gitaaar!!!!!!!!! O.o nu wil ik ook een prs aan schaffen. Je maakt me nog arm! :ok:

Rubster
3 september 2010, 09:33
Singlecuts zijn de laatste jaren in twee soorten, de 245 en 250. De 245 lijkt volgens mij het meest op de singlecut zoals hij altijd is gemaakt. De 250 is een moderne versie, met een intoneerbare brug, hetere pickups, 25 inch ipv 24,5 inch.
Voorheen was de Singlecut-serie opgedeeld in een hardtail en tremolo versie. De hardtail dus lijkend op de 245 en de tremolo met een andere knoppen layout.

Veekeren
3 september 2010, 14:01
Singlecuts zijn de laatste jaren in twee soorten, de 245 en 250. De 245 lijkt volgens mij het meest op de singlecut zoals hij altijd is gemaakt. De 250 is een moderne versie, met een intoneerbare brug, hetere pickups, 25 inch ipv 24,5 inch.
Voorheen was de Singlecut-serie opgedeeld in een hardtail en tremolo versie. De hardtail dus lijkend op de 245 en de tremolo met een andere knoppen layout.

Thanks voor de info, had me gisteren nog wat meer verdiept en kon er eigenlijk ook niet meer van maken dan slechts wat jij zegt. Kon nergens echt even de specs van een oude SC hardtail vs een SC245 zien.

vinni
3 september 2010, 14:47
Welkom bij ons exclusieve kluppie! :soul:

Mijn SC's :

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O4E6IJ4A.jpg

Vinni

rupke
3 september 2010, 15:06
Ik ben echt enorm jaloers. Ik ben al weken internat aan het afstruinen voor een mooe PRS SC. Deze is waanzinnig mooi man.

Greetz Rupke

Rubster
3 september 2010, 16:04
Thanks voor de info, had me gisteren nog wat meer verdiept en kon er eigenlijk ook niet meer van maken dan slechts wat jij zegt. Kon nergens echt even de specs van een oude SC hardtail vs een SC245 zien.

Tja, het gaat dan om wat kleine verschillen denk ik. De 245 is met beide nek-varianten geleverd (wide-thin / wide-fat), de standaard SC volgens mij alleen met een wide-fat hals.
Daarnaast zijn de pickups anders. Ik weet niet hoe die SC245 pups klinken, maar weet wel dat ik die #7's uit de oude serie echt geniaal vond!

jze
3 september 2010, 17:06
Oorspronkelijk geplaatst door Rubster
Singlecuts zijn de laatste jaren in twee soorten, de 245 en 250. De 245 lijkt volgens mij het meest op de singlecut zoals hij altijd is gemaakt. De 250 is een moderne versie, met een intoneerbare brug, hetere pickups, 25 inch ipv 24,5 inch.
Voorheen was de Singlecut-serie opgedeeld in een hardtail en tremolo versie. De hardtail dus lijkend op de 245 en de tremolo met een andere knoppen layout.

Klopt voor een groot gedeelte, alleen heeft de originele singlecut een scale van 25 inch. De 245 heeft de (Gibson achtige) scale van 24,5 inch. De 245 is meer vintage georienteerd en de 250 meer modern. Naar mijn mening kun je met de oude singlecut beide kanten op! Ik heb zelf (nog) een PRS Singlecut in Goldtop, maar ben die nu aan het verkopen. Het is een super gitaar, maar het Les Paul idee is niet mijn 'cup of tea'. Ik heb ook een custom 22 en die ligt me meer. Afwerking is van beide gitaren extreem goed.

Gefeliciteerd met je aankoop, ga je veel plezier aan beleven!

Veekeren
3 september 2010, 18:17
Ik ben echt enorm jaloers. Ik ben al weken internat aan het afstruinen voor een mooe PRS SC. Deze is waanzinnig mooi man.

Greetz Rupke

Ook op Ebay aan het kijken? Als je je beperkt tot Nederland wordt het lastig, maar op Ebay is nog wel eens wat te vinden. Zoals blijkt :) Alleen uitproberen is dan niet mogelijk, maar bij PRS durf ik die gok te nemen.

PGR
4 september 2010, 20:17
Klopt voor een groot gedeelte, alleen heeft de originele singlecut een scale van 25 inch. De 245 heeft de (Gibson achtige) scale van 24,5 inch. De 245 is meer vintage georienteerd en de 250 meer modern. Naar mijn mening kun je met de oude singlecut beide kanten op! Ik heb zelf (nog) een PRS Singlecut in Goldtop, maar ben die nu aan het verkopen. Het is een super gitaar, maar het Les Paul idee is niet mijn 'cup of tea'. Ik heb ook een custom 22 en die ligt me meer. Afwerking is van beide gitaren extreem goed.

Gefeliciteerd met je aankoop, ga je veel plezier aan beleven!

Verder heeft een SC245 andere pickups. De originele singlecut had volgens mij 6 of 7 serie pickups (hotter dan SC245 pickups) en inderdaad een scale van 25 inch.

Veekeren
4 september 2010, 20:21
Verder heeft een SC245 andere pickups. De originele singlecut had volgens mij 6 of 7 serie pickups (hotter dan SC245 pickups) en inderdaad een scale van 25 inch.

Zijn in principe allemaal zaken die beter aansluiten bij wat ik wil... Met een SC245 had ik ook mn ding kunnen doen hoor, maar toch is de oude SC dan meer op mij afgestemd. Maandag gaat ie op de post als het goed is!

PGR
4 september 2010, 22:09
Wel, meer pics dan als hij er is! :)

Mooie gitaren die PRS'en, er komt er bij mij vast ook wel weer ooit een!

Veekeren
4 september 2010, 22:42
Sure! Ik denk dat ik wel wat indrukwekkendere shots kan maken dan in de advertentie zelf.

Ik kan overigens eigenlijk nergens goede info over oude singlecuts vinden. Toevallig een tip?

jze
4 september 2010, 23:37
Van de prs site:

SINGLECUT: 2000 - 2006. Singlecut body shape with carved maple top, mahogany back and neck, rosewood fretboard, 25” scale length with 10” fretboard radius, optional bird inlays, Wide Fat neck carve, PRS #7 Treble and Bass pickups, two volume and two tone controls with 3-way toggle on upper bout.

http://www.prsguitars.com/csc/models.html

Verder is op het forum van birds and moons ook wel wat te vinden.

ieme
5 september 2010, 08:53
Nice in 2006 heb ik ook een prs sc met 10 top en birds gehad in amber kleur. Toen overgestapt op gibsons en een week of 3 geleden een sunburst singlecut weer gekocht omdat t toch wel hele goeie gitaren zijn

vinni
5 september 2010, 12:24
Nog een toevoeging.

Mijn beide SC's komen uit 2005 en hebben een massieve body.
De SC245 en SC250 hebben hollow body.
Leuk voor het gewicht.....voor de klank wat minder.

Vinni

Veekeren
18 september 2010, 12:51
Foto's!

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/IMG_3233.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/IMG_3168.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/IMG_3204.jpg

Veekeren
18 september 2010, 12:52
Nog wat details:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/IMG_3222.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/IMG_3231.jpg

En samen met mijn Godin LG Signature, de backup gitaar die nauwelijks wat kost maar enorm goed is:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/IMG_3248.jpg

Ik ben echt superblij met mn PRS! Mijn Gibson voelt als een gitaar uit toponderdelen, de PRS voelt als een topgitaar. Weet niet hoe ik het moet uitleggen, echt gewoon één geheel. Zware gitaar, maar ben wel wat gewend. Speelt super. Echt, voor 1650 euro totaal, wat een droom. Er zitten 5 kleine krasjes op de achterkant, thats it.

jutter
18 september 2010, 12:53
Ik hou niet van Les Paul modellen maar deze vind ik echt heel mooi! Gefeliciteerd!

Thyrif
18 september 2010, 12:56
Wat een prachtig ding!!!! Speelt en klinkt vast ook heerlijk! GEFELICITEERD!

signsofzodiac
18 september 2010, 12:58
Wat een FANTASTISCH mooie top en finish. Eyecandy :). Als ie zo klinkt als dat ie er uit ziet, congrats!

PGR
18 september 2010, 15:41
Strakke flame hoor!

Veekeren
18 september 2010, 21:31
Thanks! Het is echt wel enorm cool om uiteindelijk de set te krijgen die je al heel lang wilt :)

piezo
18 september 2010, 21:44
Zonder die grijze bank en dat strijklicht vind ik je gitaren toch minder mooi....

Veekeren
18 september 2010, 21:45
Zonder die grijze bank en dat strijklicht vind ik je gitaren toch minder mooi....

Hey piezo, leef jij ook nog ;) Dat je dat nog weet, das wel old skool :D

Maar leg je er maar bij neer, sindsdien is er een nieuwe bank en zelfs een nieuw huis :)

piezo
18 september 2010, 21:52
Ah, dus afgestudeerd en een goede betrekking. Lekker doodgewoon.

Veekeren
18 september 2010, 22:10
Hehehe yes, compleet geswitcht van studentikoos, niets doen, op een studentenkamer naar burgerlijk, fulltime+ werken en een koophuis :blast:

fivelastwords
20 september 2010, 17:56
Hehehe yes, compleet geswitcht van studentikoos, niets doen, op een studentenkamer naar burgerlijk, fulltime+ werken en een koophuis :blast:

Echt súper rock en roll.