PDA

View Full Version : welke snaren.



Berti
1 september 2010, 08:13
ik speel een blueridge BR 163 en zitten nu 012's op van addario. gewoon standaard.
ik zit me af te vragen wat ik eens zou kunnen proberen om het geluid evt nog beter te krijgen.
duurzaamheid staat niet bovenaan het lijstje, eerder de klank/ speelbaarheid.
aanbevelingen? ik fingerpick. strum niet.

dan is ander deel van de vraag, 80/20's 85/15/s of phosphor bronze. wie met ervaring hiermee kan iets zeggen over de geluidskwaliteit. welke is het helderst welke het warmst.

Soesje
1 september 2010, 09:59
Ik heb zelf wel prettige ervaringen met Elixer snaren! Klinken gelijk al best goed.

Heb op dit moment cleartones erop zitten om ze gewoon uit te proberen, maar die klinken weer beter na wat inspelen.. voelen in het begin wat stug als je elixer gewent bent.

Cue Zephyr
1 september 2010, 18:05
Roundcores van DR (Sunbeams, phosphor bronze). Staan echt ver bovneaan mijn lijstje als het om speelbaarheid gaat icm geluidskwaliteit. D'Addario PBs zitten er vlak achter, echter. In mijn ervaring zijn Blueridge gitaren niet bijzonder 'bright', anders had ik je Dean Markley Alchemy snaren aangeraden.

Voor mij werken ze goed voor fingerstyle, flatpicken (waarom vergeet men deze steeds?) en strummen.

LaurentB
1 september 2010, 18:21
80/20 klinkt helderder dan phosphor bronze. Maar snaren moet je echt in combinatie met je gitaar testen. De ene set klinkt goed met een bepaalde gitaar maar niet met de andere.

Ik heb een Crafter met veel hoog en weinig laag, en daar moeten warme Martins SP 012 op. Maar ik heb ook een zelfbouw Martin HD-28 kopie, en daar moeten de superheldere Elixir 80/20 012 op.

d'Addario en Dean Markley zijn ook vrij helder van klank.

GuitarMan99
2 september 2010, 15:35
ik speel een blueridge BR 163 en zitten nu 012's op van addario. gewoon standaard.
ik zit me af te vragen wat ik eens zou kunnen proberen om het geluid evt nog beter te krijgen.
duurzaamheid staat niet bovenaan het lijstje, eerder de klank/ speelbaarheid.
aanbevelingen? ik fingerpick. strum niet.

dan is ander deel van de vraag, 80/20's 85/15/s of phosphor bronze. wie met ervaring hiermee kan iets zeggen over de geluidskwaliteit. welke is het helderst welke het warmst.

Als je van een open en helder geluid houdt, zou je eens D'Addario EXP11 (012) kunnen proberen. Dat zijn 80/20 bronze snaren die bovendien erg lang meegaan.
Phosphor bronze snaren klinken daarentegen wat milder en warmer, bijvoorbeeld Rotosound Super Bronze 12.

Cue Zephyr
2 september 2010, 18:11
Dean Markley Alchemy's klinken toch wat donkerder. Met name op een Taylor.

Berti
3 september 2010, 10:05
bedankt! weer wat inspiratie om uit te proberen.
zal daar naar kijken als ie wordt afgesteld (andere topic).