PDA

View Full Version : nieuwe amp bugera, h&K



jules
1 september 2010, 00:03
Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik voor een nieuwe set aan eht kijken.

Ik heb al een m13 en moet nou nog een goede amp hebben.

ik heb al wat van die bugera's op het oog en daar zijn de meningen over verdeeld.

nou viel mijn oog ook op de hughes & Kettner states man dual el34

deze set http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/hughes---kettner/statesman-dual-el-34-50w

wat vinden jullie hiervan, en gaat dit hard genoeg? met 50 watt?? Heb ik dan nog wel wat headroom?

iemand ervaringen met deze amp?

crapton
1 september 2010, 07:08
Wat voor muziek wil je spelen?

Ik heb zelf een H&K Statesman Q40 combo, die is slechts deels te vergelijken.

Het geluid vind ik erg goed (voor een combo), alle nuances zijn te horen. Mooi clean, prachtige crunch. Ik speel een Strat. Amp is goed voor blues, rock, pop maar zeker niet voor het 'heavy' werk.

De reverb is matig, onopvallend maar bruikbaar, toonregeling OK. Gebruik ik vrijwel niet (toonregeling). Staat bij mij met een GT-8 met de 4CM aangesloten, reverb vanuit de GT-8.

Je moet bij deze top ook nog een goede speakerkast kiezen.

jules
1 september 2010, 08:46
tja ik speel in een coverband, vooral oud werl lynrd skynrd, zz top, ook wat van halen. ik heb een line6 m13 erbij dus, mocht er ooit een high gain metal sound nodig zijn dan lukt dat ook wel, maar dan heb ik wel wat headroom nodig, en daar ben ik een ebetje bang voor met deze amp hij is 50 wat nou heb ik een marshall jtm met 50 wel eens gehoord en die dingen gaan HARD, maar ik heb gehoord dat deze amp niet zo heel veel headroom heeft, maar wat [I]s niet zo veel he

wat die speakerbox betreft ik ken hem niet maar de set met die vintage celestion speakers kost niet heel erg veel duurder

Pé.
1 september 2010, 09:09
Tsja, poweramp wattage heeft niet zo extreem veel met (clean) headroom te maken. Tuurlijk, er is wel een verschil tussen 5 en 50 Watt. Maar 30, 40, 50 of 100W zegt vrij weinig. Een voorbeeldje: Ik heb een Mesa Studio combo (22W) gehoord, die ONTZETTEND luid is, clean. Die kon makkelijk op bandvolume meedraaien met een stevige drummert.

Zo heb ik zelf een Peavey Windsor, 100W volbuizen, maar zo goed als geen clean. De voortrap is zo opgebouwd dat hij vanaf standje 1,5 al begint te grommen. De voortrap zegt dan ook een stuk meer dan het wattage van de eindbuizen.

Verder zijn ook de speakers van belang. Hoog rendement speakers betekenen dat jij je versterker minder hard hoeft te zetten voor hetzelfde volume, wat dus ook weer betekend dat je minder eindtrap oversturing krijgt..

Vooral gewoon uitproberen die versterkers, alleen jouw oren kunnen bepalen of het voldoet of niet! ;)

jules
1 september 2010, 10:37
jow ga ik doen, haha ik hoop dat het niet te druk is bij musik store want ik moet een hoop gaan testen geloof ik 8)

Mr. Dynamite
1 september 2010, 17:02
Dan heb ik nog een dikke tip voor jou!
Die H&K staat in Enschede bij The american guitar store voor ik meen 700 euro.
Ik heb hem getest en er komen echt wel dikke sounds uit hoor :ok:

Volgens mij heb je hier echt een wereld deal:

http://link.marktplaats.nl/365781901

jules
1 september 2010, 23:11
eh wereld deal? kijk eens naar de set die ze op musikstore aanbieden :) ik hoop dat deze amp mij wat headroom kan bieden, wnt mooi is tie zeker en volgen mij is het precies wat ik zoek 8)

zeiler
2 september 2010, 09:53
Ik heb deze amp niet (een H&K edition tube) en waarschijnlijk totaal niet te vergelijken, maar ik moet zeggen dat ik écht heel erg tevreden ben over deze versterker...

Er werd tegen mij wel eens gezegd "H&K? waarom speel je daar nou over :s?"
Maar da's echt larie, ze weten écht wel hoe ze versterkers met mooie reverb en heerlijke clean moeten bouwen ;)!

jules
2 september 2010, 10:08
en ze lijken mij kwalitatief beter gebouwd dan de bugera versterkers, ik hoop dat ik met de clean hard genoeg kan voordat tie begint te vervormen. we shall see he,

caliban
2 september 2010, 12:23
Ook duurder dan Bugera nieuw hè!

jules
2 september 2010, 13:07
ja absoluut maar voor die setpijs is het natuurlijk wel wat he. maar goed de bugera's vallen wat mij betreft niet meteen af hoor, ik ga zeker de 1960 en de 6260 ook proberen

crapton
2 september 2010, 18:32
Heb zelf de 6262 combo kort gehad. Geluid fantastisch goed. Was ie nog niet eens ingespeeld. Heel mooi clean via GT8 en hard ook dus veel headroom. Wat wil je 4 6L6 samen 120 W. Die amp ging echt teringhard.

Lead ook heel gaaf (moet je van houden) veel definitie.

Alleen ik had bij 2 verschillende amps kapotte buizen. Heb nu een Fame, is niet zo goed, maar blijft wel heel.

jules
2 september 2010, 19:03
nog een dagje forummen, mijn vox is weg dus moet vanavond ff repeteren met mijn fender princeton chorus. en dan mag ik keulen onveilig maken 8)