PDA

View Full Version : vraagjes over rack gear



joelvereycken
31 augustus 2010, 23:18
Hallo,

Ik ben nog helemaal nieuw op het gebied van rack gear. Ik heb er dus totaal geen verstand van XD

Ik speel momenteel via een boss gt 10 op een marhsall tsl 60 met een orange ppc412 hp8. (de top wordt binnenkort waarschijnlijk vervangen door een engl fireball)

Ik ben steeds op zoek naar een strak geluid (echt metalcore/post-hardcore geluid). Zijn daar hulpmiddeltjes voor? Rack gear die mijn geluid net wat extra's kunnen geven?

bedankt

p.s ik weet echt helemaaaal niks af van rack gear, dus aan praatjes over electronica heb ik eigenlijk niks haha, tenzij ik er wat van kan leren

Nocki
2 september 2010, 21:56
Hi,

Je zou eventueel een Midi looper en midi pedaal kunnen kopen.
Op dit manier kan je een tubescreamer voor je preamp hangen. Dat zou wel kunnen zorgen voor een strakker en vetter geluid.

Natuulijk kan je ook de tube screamer voor je preamp hangen zonder die looper maar dan is er geen rackoplossing bij...

Arvoitus
3 september 2010, 00:34
Tubescreamer is een goed idee! Maar wat jij ook zeker niet kan missen is een noisegate, zeer wenselijk bij die snelle stop/start riffs en breakdowns.

Ik ben niet echt fan van de fireball, maar de Peavey 5150 of 6505 is daarnaast ook enorm geschikt voor het geluid wat je zoekt.

Tubescreamer + noisegate + 6505 + jouw orange = een zalige combinatie.
http://www.youtube.com/watch?v=gZJJtlOwpd0&feature=related

joelvereycken
3 september 2010, 08:35
dat lijkt me wel wat ja? En zo'n noisegate is in rackformaat? en een tubescreamer in pedal formaat waarschijnlijk,

Welke noisegates/tubescreamers zijn goed? En hoe sluit ik ze aan?

Ik speel nu Gitaar > Boss GT-10 > Amp

Arvoitus
3 september 2010, 09:37
Je hebt noisegates in rack formaat, maar je hebt ze ook in pedaal formaat.

De ISP Decimator is vrij populair (ook in pedaal en rack versie). Maar de Boss NS-2 en de MXR Smart Gate zijn ook goede gate's.

Qua Tubescreamers zijn de meningen verdeeld. Je hebt enorm veel versie's en sommige vinden daar de verschillen minimaal of juist enorm in.
De TS808 of TS9 is vrij populair, van Maxon of Ibanez.

Aansluiten doe je met kabels ;) Zorg ervoor dat je de TS voor de input van de amp stopt, de Noisegate kun je voor/na de TS zetten en ook in de FX-loop. Het is maar wat je het fijnste vind klinken.

joelvereycken
3 september 2010, 16:18
Okee, het lijkt me dan opzich wel handig om ze in pedal formaat te kopen, want dan kan ik mijn boss gt-10 en die 2 pedals misschien in 1 flightcase doen?

Ook heb ik daar niet zo veel verstand van. Hoe kan ik die boss en die pedaaltjes daar dan het beste in kwijt? Gaan die er gewoon los in of kan ik die boss misschien op een of andere manier op een pedaltrain kwijt? Graag wat info ik heb geen ervaring met flightcases.