PDA

View Full Version : Nieuwe elementen voor Ibanez SA260FM



Tiddo
31 augustus 2010, 21:26
Hallo allemaal,

Ik ben zoals de titel al aangeeft opzoek naar nieuwe elementen voor mijn gitaar (Ibanez SA260FM). Ik vindt het geluid van mijn gitaar te scherp en wil dus nieuwe. Vooral de humbucker op de brug wil ik graag vervangen. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen met kijken. Ik speel voornamelijk metal, en ik speel 2e gitaar in een metal band, dus de elementen moeten daar bij passen. Heeft iemand tips voor me?

groetjes

AART
31 augustus 2010, 21:35
DiMarzio Tonezone is daar zeer geschikt voor. Die is wat donkerder dan de stock pickup maar heeft voldoende output en is ook lekker strak/droog voor metal.

Overweeg je actieve pickups ook dan kan je de EMG 85 eens bekijken, dat is mijn favoriete pickup voor mijn RG's. Die is echter minder allround dan de Tonezone.

Tiddo
31 augustus 2010, 21:51
Ik had zelf ook al zitten kijken naar die emg. Wat is nou eigenlijk het voordeel van een actieve pickup? Heel alround hoeft het voor mij overigens ook niet te zijn hoor, speel toch vrij weinig anders dan metal.

Tiddo
1 september 2010, 17:34
ik heb via marktplaats een Seymour Duncan TB-11 gespot, en volgens de website van Seymour Duncan is deze pickup ook juist geschikt voor schelle gitaren. Is dit een geschikte pickup om te gebruiken? scheelt me ook weer wat geld dan:P