PDA

View Full Version : The T.Racks PC 200 (Power Conditioner / Power Distribution)



DemolitionColorScheme
31 augustus 2010, 21:12
Ik zat een beetje rond te kijken voor een Power Conditioner en kwam deze tegen bij Thomann.de:
- http://www.thomann.de/nl/the_tracks_pc_200.htm

Nu weet ik alleen niet of dit alleen maar, in feite, een veredelde stekkerdoos is, of dat deze ook echt stabiele stroom leverd en beveiligd. Weet iemand dat van deze unit? Ik zie iniedergeval niet de tekst 'Regulator' dus ik vrees het ergste. Ik heb namelijk geen budget om nog even een power regulator te kopen voor een paar honderd Euro.

Ik heb niet zo héél veel wat gevoed moet worden met een power conditioner, maar het zou wèl fijn zijn om wat ik heb en ga krijgen te beveiligen:
- Koch Powertone
- BBE Sonic Maximizer 482i
- t.c. electronic G-System
- RJM Music RG-16
en binnenkort:
- Fractal Audio Axe-FX

De rest zal allemaal via een stekkerdoos moeten want een gedeelte heeft zijn eigen voeding, zoals:
- Deluxe Memory Man
- Diamond Memory Lane
- Damage Control TimeLine
- Line 6 M9
- t.c. electronic Nova Drive
- 2x Burkey Flatliner SIX

Was er maar een manier om dat allemaal ook via die Power Conditioner te voeden.

Liquid_Metal
31 augustus 2010, 22:05
Moet je nou echt een nieuw topic aanmaken als er een dag geleden over nagenoeg hetzelfde onderwerp al een topic is geopend?
Waarschijnlijk heeft die unit wel een overspanningsbeveiliging, maar meer ook niet.

DemolitionColorScheme
31 augustus 2010, 22:19
Moet je nou echt een nieuw topic aanmaken als er een dag geleden over nagenoeg hetzelfde onderwerp al een topic is geopend?
Waarschijnlijk heeft die unit wel een overspanningsbeveiliging, maar meer ook niet.
Leek me wel handig voor een vraag over een specifieke unit. Niks mis mee.
Die overspanningsbeveiliging leek me net altijd het duurste aan ditsoort units, want in feite is het gewoon een verzekering op je rack gear. Ik neem aan dat deze dan gewoon niet filtert en het voltage niet constant houdt?

Frits van Mourik
31 augustus 2010, 23:43
De doos ziet er gelikt uit, maar hij houdt zeker niet je spanning constant!
D'r zal heus wel een netfilter en een overspanningsbeveiliging inzitten,
maar hij beschermt dus niet tegen black- danwel brownouts...
Dan ben je beter af met een UPS (uninterruptable power supply) uit de computershop.
Overigens: om al je gear op zo'n doos aan te sluiten, kun je toch gewoon op één of meer van de outputs een stekkerblok aansluiten?
Die outputs zijn intern allemaal doorverbonden, trust me...
En zolang je in totaal niet boven de max power uitkomt, is er geen probleem.

DemolitionColorScheme
31 augustus 2010, 23:47
De doos ziet er gelikt uit, maar hij houdt zeker niet je spanning constant!
D'r zal heus wel een netfilter en een overspanningsbeveiliging inzitten,
maar hij beschermt dus niet tegen black- danwel brownouts...
Dan ben je beter af met een UPS (uninterruptable power supply) uit de computershop.
I see! En welke, in een wat goedkopere prijsklasse, doet dit allemaal wèl? Of kom je dan bij de duurdere Furman modellen?


Overigens: om al je gear op zo'n doos aan te sluiten, kun je toch gewoon op één of meer van de outputs een stekkerblok aansluiten?
Die outputs zijn intern allemaal doorverbonden, trust me...
En zolang je in totaal niet boven de max power uitkomt, is er geen probleem.
En ah, ja! Dat is een goede! Niet eens bij stilgestaan. Thanks!